مخاطرات احتمالی جامعه اسلامی در صورت عدم صلح امام حسن (ع) با معاویه

نشریه خط حزب‌الله به مناسبت ایام شهادت امام مجتبی (ع) بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد «مخاطرات احتمالی جامعه اسلامی در صورت عدم صلح امام حسن (ع) با معاویه» را منتشر کرد.

هادی نیوز: شماره ۳۰۵ نشریه خط حزب‌الله با عنوان «جوانان، میان‌دار فرهنگ» منتشر شد.

این نشریه که به صاحب‌امتیازی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هر هفته روز‌های جمعه منتشر می‌شود، به انتشار بیانات مختلف رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مسائل اساسی داخلی و یا مسائل اساسی جامعه اسلامی می‌پردازد.

از آنجا که در ایام شهادت امام حسن مجتبی (ع) هستیم، خط حزب‌الله در ستون «مناسبت» خود مجموع بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مورد که «مخاطرات احتمالی جامعه اسلامی در صورت عدم صلح امام حسن (ع) با معاویه» را منتشر کرد.

مشروح این بیانات به شرح زیر است:

«اگر امام حسن مجتبی (ع) این صلح (صلح با معاویه) را انجام نمی‌دادند، آن اسلام ارزشی نهضتی باقی نمی‌ماند و از بین می‌رفت، چون معاویه بالاخره غلبه پیدا می‌کرد چون دستگاه تبلیغات در اختیار او بود. چهره او در اسلام چهره‌ای نبود که نتوانند موجه کنند و نشان بدهند.

اگر امام حسن (ع) صلح نمی‌کردند، تمام ارکان خاندان پیامبر (ص) را از بین می‌بردند و کسی را باقی نمی‌گذاشتند که حافظ نظام ارزشی اصیل اسلام باشد. همه چیز به کلی از بین می‌رفتند، ذکر اسلام برمی‌افتاد و حتی نوبت به جریان عاشورا هم نمی‌رسید.

اگر بنا بود که امام مجتبی (ع) جنگ با معاویه را ادامه بدهند و به شهادت خاندان پیامبر (ص) منتهی شود، امام حسین (ع) هم باید در این ماجرا شهید می‌شدند، «حجربن عدی»‌ها هم باید کشته می‌شدند، همه باید از بین می‌رفتند و دیگر کسی باقی نمی‌ماند تا بتواند از فرصت‌ها استفاده کند و اسلام را در شکل ارزشی خودش حفظ کند.

این حق عظیمی است که امام حسن مجتبی (ع) بر بقای اسلام دارد.»

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.