جریان تحریف در خدمت خط تحریم

باید معلوم شود عدد خسارت محض در مذاکرات دولت گذشته دقیقا چه بوده است و امتیازات تلخی که به دشمن دادند چه عدد و رقمی را نشان می‌دهد.

هادی نیوز: جریان تحریف حقایق انقلاب پس از 8 سال وادادگی در برابر آمریکا و دادن امتیازات یک‌طرفه به دشمن و رسیدن به توافق بدون دستاورد، در آستانه مذاکرات هسته‌ای با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است؛ «ما نگران روند سیاست خارجی و دیپلماسی هسته‌ای هستیم.» 

جریانی که نام خود را «جبهه اصلاحات ایران» نهاده است در خدمت دیپلماسی خارجی کاخ سفید در یک بیانیه هفت‌بندی بدعهدی آمریکا و فریب‌خوردن خودشان در مذاکرات برجام را به حساب منتقدین سیاست‌های خسارت‌بار سیاست خارجی در 8 سال گذشته فاکتور کرده‌اند و وقیحانه تدابیر عقلانی و انقلابی برای استیفای حقوق ملت را تخطئه می‌کنند!

این جماعت روسیاه 8 سال مقدرات کشور را در دست داشتند همه نوع اختیار را در مذاکرات هسته‌ای به دست آوردند. علی‌رغم شروط رهبری، مجلس و شورای امنیت ملی پای ورقه‌ای را امضا کردند که خاصیتی جز امتیازدادن و چشم‌پوشی از امتیاز گرفتن نداشت.

دستاورد آ‌نها در سیاست خارجی، افزایش شکاف طبقاتی در داخل و کشاندن میلیون‌ها نفر از طبقه متوسط به زیر خط فقر و 10 برابر کردن قیمت دلار و کوچک‌کردن هرچه بیشتر سفره مردم بود. حالا سربرآوردند و با بی‌حیایی فریاد کی بود کی بود من نبودم سر می‌دهند و شکست خود در مذاکرات را به حساب جریان انقلابی کشور گذاشتند، بدون هیچ دلیل و سندی ،حقیقت خصومت‌ورزی آمریکا و بدعهدی استکبار جهانی را لاپوشانی می‌کنند.

جریان تحریف اساسا برای لغو تحریم‌ها موضوعیتی قائل نیستند . منطق آ‌نها امتیازدادن تا مرز تسلیم است که در ایام حاکمیت خود در دولت یازدهم و دوازدهم به آن عمل کردند.

آنها در بیانیه سراسر تحریف‌آمیز خود با زبان بی‌زبانی می‌گویند، دستاورد تقریبا هیچ مهم نیست مهم این است که توافق کنیم ولو چیزی گیرمان نیاید.جریان تحریف نمی‌خواهد مردم بدانند آن طرف میز مذاکره چه می‌گذرد و دشمن چه چیزی را از ما طلب می‌کند. مذاکرات را سرّی اعلام کردند تا مردم نفهمند اصل حرف دشمن چیست؟

می‌گویند؛ سیاستی که پرونده ایران را به شورای امنیت کشانده و تحریم‌ها را به کشور تحمیل کرده معلول «مواضع انقلابی» است.اصلا حسابی برای خصومت‌ورزی دشمن با ملت ایران طی 50 سال گذشته باز نکرده‌اند. همچنان در زمین دشمن توپ می‌زنند!

بی‌دستاوردی خود را طی 8 سال مذاکره بی‌نتیجه برای جریان رقیب فاکتور می‌کنند بدعهدی، خیانت و خباثت دشمن را نادیده می‌گیرند.

توانمندی کشور را در بعد نظامی برای حفظ امنیت ملی تخطئه می‌کنند و نوامیس کشور و مردم را درمعرض تهدید دشمن قرار می‌دهند و همچنان در حال بَزَک‌کردن دشمن هستند. از عربده‌کشی دشمن در منطقه و کشتارهای بی‌حد وحصر آنان و جنگ‌های بی‌پایان در پدیداری داعش، القاعده و گروه‌های تروریستی که جان و مال و ناموس کشور را تهدید می‌کنند، حرفی نمی‌زنند. اما تلاش جوانان و مسئولان دلسوز کشور را در رسیدن به «بازدارندگی» دشمن از شرارت و نیز رسیدن به توانایی «اقدام متقابل» را تخطئه می‌کنند.

حرف اول و آخر آنها در این بیانیه آن است که ؛ آمریکا به برجام برگردد آن‌هم نه با لغو تحریم‌ها!! تا ثابت کنند دولت گذشته در رسیدن به دستاورد تقریبا هیچ محق بوده است و چاره‌ای جز این نیست. درحقیقت خطوط این بیانیه در اندیشکده‌های آمریکایی برای تضمین منافع آمریکا در ایران و منطقه طراحی و توسط این جریان به عنوان و امضای «جبهه اصلاحات ایران» بازنشر شده است.

هیچ کلمه‌ای در این بیانیه ناظر به حفظ حقوق ملت ایران نیست تماما متضمن به رسمیت شناختن منافع آمریکا و شرارت سه کشور اروپایی در ایران است.

یک کلمه هم در آخر این نقد بد نیست خطاب به دولت در آستانه مذاکرات هسته‌ای گفته شود. حضرات دیپلمات‌های کشور حتما در کادری که برای مذاکرات اعزام می‌شود وزیر اقتصاد و دارایی یا معاونت خزانه‌داری وزارت اقتصاد را همراه خود ببرند. باید معلوم شود عدد خسارت محض در مذاکرات دولت گذشته دقیقا چه بوده است و امتیازات تلخی که به دشمن دادند چه عدد و رقمی را نشان می‌دهد. اصلا محاسبه‌ای درمیزان داده‌ها و ستانده‌ها دارند. عدد آن باید دقیق مشخص شود تا معلوم گردد اصلا مذاکرات می‌تواند سودمند باشد؟ برای هر مذاکره‌ای اگر محاسبه نشود به لحاظ مادی و معنوی چه چیزی گیرمان می‌آید، افتادن در چاهی است که دولت یازدهم و دوازدهم افتاد و تمام سرمایه اجتماعی خود را به باد داد.

دولت سیزدهم نباید در سیاهچاله‌ای سقوط کند که بیرون آمدن از آن محال باشد.

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.