شهدا الگوی عملی در برابر تحرکات دشمنان هستند

معاون نیروی انسانی ناجا با بیان اینکه دشمن همه سرمایه خود را به کار گرفته است تا به انقلاب اسلامی ضربه بزند، گفت: شهدا همواره الگوی عملی در برابر تحرکات دشمنان هستند که با ایثار مسیر هدایت را به مردم نشان دادند و رستگار شدند.

سردار سرتیپ خلبان «محمد زارعی» معاون نیروی انسانی ناجا  اظهار داشت: چقدر سخت است انسان در حضور خانواده شهدا که سیره عملی شهدایشان را دیدند سخنرانی کند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون شهدا گفت: ایشان فرمودند: «شهادت قله است و برای رسیدن به این قله دامنه‌ای وجود دارد و باید از دامنه به این قله رسید» و این دامنه گذشت، ایثار، شهادت، مسئولیت پذیری و تکلیف‌مداری است.

سردار زارعی با بیان اینکه شهدای ما از این دامنه‌ها به قله رسیدند و سعادت دنیوی و اخروی را بدست آوردند، تصریح کرد: سپهبد شهید سلیمانی گفت: باید شهید بود تا به شهادت رسید و این جمله نکات عجیبی دارد که اگر بخواهیم به آن توجه کنیم مفاهیم بلندی دارد و از درک آن عاجزیم. اینگونه نیست که بگوئیم شهدا تصادفا به این مقام رسیدند.

وی افزود: از بیانات خانواده معزز شهدا هم دریافتیم که این دو شهید ما شهید بودند که به مقام شهادت رسیدند و طبق فرمایش امام خامنه‌ای این دامنه را طی کردند و به آن قله رسیدند.

سردار زارعی با اشاره به تکالیف ما به شهدا و جامعه بشری گفت: شهدا جان عزیزشان را برای اصلاح جامعه تقدیم کردند و سیره آن‌ها استمرار حرکت انبیا و اولیای الهی بوده است تا بشر را به سمت نور و رشد سوق دهند.

معاون نیروی انسانی ناجا با بیان اینکه امروز با موضوعات مختلفی در جامعه بشری مواجهیم گفت: دشمن همه سرمایه، تجهیزات و نیروی خود را به کار گرفته است تا به انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن ضربه بزند. یکی از این ابزار‌های دشمن فرهنگ است که رهبر انقلاب اسلامی هم به این موضوع بار‌ها اشاره کرده و فرمودند: «در دهه‌ی ۷۰ که دهه‌ی دوم انقلاب ما بود، یک حرکت فرهنگی خباثت‌آلودی علیه کشور ما شروع شد که همان‌وقت مسئله‌ی تهاجم فرهنگی و مسئله‌ی شبیخون فرهنگی را مطرح کردم.» بنابراین واژه شبیخون همواره با واژه غفلت مواجه است و دشمن که مسلح به زر و زور است و تمام منابع در اختیارشان است مخصوصا با وسیله گسترده‌ای همچون رسانه با تمام قدرت در مسیر استحاله فرهنگی ما قدم برمی دارد.

وی ادامه داد: ما ناگزیریم در برابر تحرکات دشمنان نظام یک الگوی عملی برای جامعه داشته باشیم و این الگو سیره عملی شهداست که با ایثار و جانفشانی مسیر هدایت را به مردم نشان دادند و رستگار شدند.

سردار زارعی تاکید کرد: امروز وظیفه ما این است که مردم را با سیره عملی شهدا آشنا کنیم و آن را به درستی تبیین کنیم.

وی ادامه داد: من از فرمایشات امام خامنه‌ای شنیدم که فرمودند: «ما شهدای گرانسنگی را از دست دادیم و در این مسیر پرمخاطره هزینه بسیار سنگینی را دادیم و در مقابل آنچه که بدست آوردیم به مراتب بیشتر از آنچه است که هزینه کردیم.» شهید همت‌ها، باکری‌ها، زین‌العابدین‌ها، صیادشیرازی‌ها و ... هر کدام افتخار و وزنه‌ای برای نظام است.

معاون نیروی انسانی ناجا گفت: امروز باید توجه کنیم که این همه تلاش و مجاهدت برای چه بود و آنچه که بدست آوردیم چیست که این همه عظمت دارد و بعد از قرن‌ها شهدا در استمرار مسیر انبیا قرار گرفتند و دشمن هم به دنبال نابودی این مسیر است.

سردار زارعی در پایان تصریح کرد: باید دستاورد بزرگ شهدا برای نسل امروز و فردای انقلاب اسلامی تبیین شود تا جوانان به عظمت کار شهدا پی ببرند.

براساس این گزارش، آیین رونمایی از کتاب «صید جواهر» روایت زندگی دو تن از شهدای پلیس در وقایع آبان سال ۱۳۹۸ امروز (شنبه ۲۹ آبان) در خبرگزاری دفاع مقدس برگزار شد.

این کتاب روایتی از زندگی شهید «ایرج جواهری» و شهید «رضا صیادی» است که به قلم «امیرحسین فتحعلی‌زاده» و به کوشش «فریبا کرمی» در ۱۳۵ صفحه به چاپ رسیده است.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.