علی عبدالصمدی

«حقوق بشر»؛ کلیدواژه‌ جنایات آمریکا و همپیمانانش در عرصه‌ جهانی

دستگاه دیپلماسی عمومی آمریکا سعی دارد تا با اقناع افکار عمومی، بر روی جنایات خود علیه بشریت سرپوش بگذارد، اما ملل آگاه و هوشیار جهان هرگز فریب نیرنگ‌های ضد انسانی آمریکا و متحدانش که با کلیدواژه‌ی «حقوق بشر» صورت می‌پذیرد را نمی‌خورند.

آمریکایی که هنوز نمی‌تواند امنیت شهروندان خود را به درستی تامین کند، چگونه می‌خواهد امنیت، دموکراسی و حقوق بشر را در سطح بین الملل به ارمغان آورد؟

به راستی از کدام حقوق بشر سخن می‌گویید؟ آیا از حقوق بشر به روایت ایالات متحده‌ی آمریکا حرف می‌زنید؟ از جنگ ویتنام، جنگ خلیج همیشه فارس، حمایت از طالبان و القاعده در افغانستان، جنگ در افغانستان و عراق و لیبی یا از حمایت و پشتیبانی از رژیم انسان کش صهیونیستی؟ از حمایت از انقلاب‌های رنگی در منطقه‌ خاورمیانه می‌گویید؟ از کدام جنبه‌ بشردوستانه‌ جنگ‌های آمریکا طی سالیان اخیر سخن در میان است؟ چگونه کشوری که به جزء ترویج خرافه و شیطان‌پرستی و فروش اسلحه و کشتار دسته جمعی انسان‌ها و هزاران جنایت ریز و درشت دیگر، در چنته چیزی ندارد، شهامت حرف زدن درباره‌ی مساله‌ی حقوق بشر را دارد؟

طی چند دهه‌ اخیر هیچ جنگی در دنیا به راه انداخته نشده مگر اینکه یا رهبری آن را آمریکا بر عهده داشته یا جزئی از نیرو‌های درگیر بوده است. آمریکایی که هنوز نمی‌تواند امنیت شهروندان خود را به درستی تامین کند، چگونه می‌خواهد امنیت، دموکراسی و حقوق بشر را در سطح بین الملل به ارمغان آورد؟

بزرگترین کارخانجات اسلحه سازی در آمریکا واقع شده اند و احتمالا از منظر مفسرین سیاسی وابسته به دستگاه دیپلماتیک آمریکایی، این کارخانجات جنگ تولید مایحتاج ضروری ترویج صلح جهانی تاسیس شده اند! لاکهید مارتین، بویینگ، نورثروپ گرومن، ریتون و ژنرال داینامیکس پنج کارخانه‌ بزرگ اسلحه‌سازی جهان در سال ۲۰۱۹ شناخته شدند که به صورت کاملا اتفاقی همگی در آمریکا هستند و تولیداتشان جت گسترش صلح و ترویج حقوق بشر استفاده می‌شود و لابد اسلحه‌های این کارخانجات قدرت کشتار ندارند!

نباید از یاد برد که آمریکایی‌ها در به انجام رساندن جنایات خود هرگز تنها نبودند و کاخ نشینان انگلستان (سرزمین دزدان دریایی) و مافیای هزار رنگشان، اسرائیلی‌های غاصب و البته سایر ابرقدرت‌های جهان نیز هر کدام به طریقی آمریکای جهانخوار را حمایت کردند.

در این میان، نقش اساسی رسانه‌ها به عنوان ابزار ترویج دیپلماسی عمومی را نباید از یاد برد. رسانه‌های هالیوودی که در خدمت دستگاه سیاسی و اقتصادی آمریکاست با در اختیار داشتن ابزار فرهنگی و هنری سعی در موجه جلوه دادن جنایات آمریکا و متحدانش است. رادیو، تلویزیون، رسانه‌های اینترنتی، ماهواره ها، فیلم‌های سینمایی و... از زمره‌ی رسانه‌هایی هستند که دستگاه دیپلماسی عمومی بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کلان کرده تا به بهترین شکل ممکن در عرصه‌ی داخلی و خارجی آمریکا بتواند بهره برداری کند.

دستگاه دیپلماسی عمومی آمریکا سعی دارد تا با اقناع افکار عمومی بر روی جنایات خود علیه بشریت سرپوش بگذارد، اما ملل آگاه و هوشیار جهان هرگز فریب نیرنگ‌های ضد انسانی آمریکا و متحدانش که با کلیدواژه‌ی «حقوق بشر» صورت می‌پذیرد را نمی‌خورند. علی‌رغم همه‌ی سیاست‌ها و رفتار‌های شیطانی آمریکایی‌ها و دولت‌های همپیمانش، هر روز تظاهرات ضد آمریکایی در اقصی نقاط جهان با شور و حال بیشتری به راه می‌افتد. پرچم نامقدس آمریکا هر روز در گوشه‌ای از جهان به آتش کشیده می‌شود. پرچم رژیم جعلی اسرائیل که از همدستان اصلی آمریکا در انجام جنایات ضد انسانی است، هر روز در گوشه‌ای از این کره‌ی خاکی زیر پا لگدکوب می‌شود. در چنین شرایطی هنوز چنین کشور‌های مستکبری دم از انسانیت و حقوق بشر نیز می‌زنند. باید به دولتمردان فوق الذکر متذکر شد که عصر ننگین حاکمیت بی چون و چرایتان دیگر به سر آمده است!

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.