سردار قاآنی خطاب به آمریکا‌:‌ به نفعتان است خودتان با عاملان جنایت فرودگاه بغداد برخورد کنید/ما بلدیم انتقام بگیریم

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه آمریکا باید بداند اگر عاقلانی در درون این کشور پیدا شوند تا با عاملان جنایت فرودگاه بغداد برخورد کنند، بسیار کم هزینه‌تر از این است که فرزندان مقاومت خودشان انتقام بگیرند، گفت: ما شیعه‌ایم و بلد هستیم انتقام بگیریم.

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا (س) گفت: یاد شهید عالی مقام و جلودار شهدای مقاومت، شهید سلیمانی عزیز را گرامی می داریم.

وی افزود: شهدای مقاومت از نظر جغرافیایی به کشورهای مختلف تعلق داشتند، اما برای ارزش های بلندی فداکاری کردند و به شهادت رسیدند. عنوانی که همه این شهدا به آن متصل هستند شهدای مقاومت است و همه اهل مقاومت بودند.

سردار خراسانی جبهه مقاومت خاطرنشان کرد: امروز سالروز شهادت حضت زهرا (س) بود. وجود مبارک حضرت صدیقه کبری مادر معنوی همه ماست اما شما خانواده های محترم شهیدان ارتباط بیشتری با وجود مبارک حضرت صدیقه کبری دارید. مخصوصاً شما که خانواده شهدای جبهه مقاومت هستید.

وی افزود: وجود صدیقه کبری گل سرسبد همه خانواده های شهدا در اسلام هستند. تمام زندگی با برکت ایشان به فرهنگ غنی اسلام برکت بخشید. هر چند پایان زندگی غمناک این فخر بشر توام با دردهای فراوان بود. در هر فرازی از زندگی این شخصیت عظیم وارد شویم ارزش‌های بزرگ در درون آن نهفته است. وجود حضرت زهرا، شهیده، فرزند شهید و همسر شهید بودند و فرزندان ایشان یعنی ائمه نیز شهید شدند.

سردار قاآنی خطاب به خانواده شهدا بیان کرد: شما هر وقت یاد شهید در دلتان زنده می شود و غم شما را فرا می‌گیرد، بهترین شخصیتی که با شما همراهی می‌کند و غم دل از دل می زداید وجود حضرت زهرا سلام الله علیها است. وقتی فکر کنید این شخصیت چه ارتباطی با شهدا داشته اند، آرامش پیدا می کنید و افتخار می کنید که بخشی از ویژگی های حضرت زهرا در خانواده شما تجلی پیدا می‌کند.

وی در ادامه گفت: شما جزو آبرومندان نزد معصومین و صدیقه کبری هستید. جایگاه خانواده شهدا رفیع است و این رابطه این جایگاه را متعالی تر کرده است.

سردار خراسانی جبهه مقاومت در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در هفته گذشته به همراه عزاداری صدیقه کبری، یاد شهید عالی مقامی که همه زندگی او توأم با ارادت به حضرت زهرا بود در سرتاسر کشور ما و کشورهایی که وجدانهای بیدار در آن وجود دارد جریان داشت. حتی کشورهای غیر اسلامی که انسان های آزاده در آن وجود دارد، به مقام این شهید مقاومت افتخار و عرض ارادت کردند. این برای کسانی که در میدان مقاومت ایستادند و فداکاری می‌کنند بسیار ارزشمند است و در مقابل برای مخالفان آنها باعث سرافکندگی است که نه تنها مردم ایران، بلکه هر آزاده‌ای شهید سلیمانی را تکریم می‌کند. راه حق این ارزش را دارد که خداوند آن را در زمان خود جلوه گر می کند.

مقاومت یک واژه پذیرفته شده و محترم در فطرت همه انسان‌هاست

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به برخی از ویژگی های مقاومت اشاره کرد و گفت: مقاومت یک واژه پذیرفته شده و محترم در فطرت همه انسان‌هاست. در همه عالم، افرادی که برای ارزش‌های خود مقاومت می‌کنند، مورد تکریم هستند. اما به مکتب اسلام که میرسیم می‌بینیم چقدر مقاومت در فرهنگ دینی ما عمق دارد.

وی افزود: مهمترین وجه دینی ما نماز است و آن را در بهترین حالت روانی، در پنج مرتبه می خوانیم. در هر مرحله ۲ بار، یک دعای اساسی داریم: اهدنا الصراط المستقیم. این صراط مستقیم که آن را برای ما مسیر راست معنا کرده‌اند، زاییده مقاومت است. ستون هایی که این سقف عظیم را نگه داشته، تا وقتی مقاومت می کند مستقیم است.

سردار قاآنی خاطرنشان کرد: از روز اول اسلام از خداوند تبارک و تعالی محکم درخواست کردیم که در صراط مستقیم و جبهه مقاومت بایستیم. تفسیر صراط مستقیم در آیات بعدی می آید.

وی افزود: جبهه مقاومت هم فطری و هم دینی است و ما به عنوان شیعه مفتخریم که همه رهبران ما بدون استثنا شهید شدند. شما خانواده شهدا در مسیری هستید که سالار شهیدان پرچم آن را بلند کرد و آنقدر عزت پیدا کرد که هر انسان آزاده‌ای از آن تبعیت می کند و الهام می‌گیرد. شما در عمل اثبات کردید که اهل مقاومت هستید و بهترین افراد خود را به این راه هدیه کردید. مقاومت چنین عمقی دارد.

مقاومت منحصر به دفاع نیست

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: الحمدالله جمهوری اسلامی برای انسانهایی که می‌خواهند طریق مقاومت را بیاموزند بهترین الگو است. در دفاع، جمهوری اسلامی بهترین مقاومت را داشت. چه در دفاع مقدس و چه پس از آن. با این مقاومت، غم و غصه را از دل مردم منطقه زدود. آمریکا و اذناب او برای مردم غم آفریدند و عزیزان شما غم را از دلها برداشتند.

وی افزود: مقاومت منحصر به دفاع نیست. اگرچه در زمان دفاع خود را نشان داد و جلوه های زیبای آن برجسته بود.

بیش از ۴۰ سال است در تحریم هستیم

سردار قاآنی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیش از ۴۰ سال است در تحریم هستیم. تحریم در همه دوره‌ها به اشکال مختلف و متناسب با شرایط اعمال شد. در دوره جنگ با تحریم، برای ابتدایی ترین امکانات دفاعی می‌ماندیم؛ اما هیچگاه این جبهه احساس بن بست نمی کرد. در ابتدای جنگ از ۳ اتوبوسی که از مشهد به منطقه عملیاتی حرکت کرد، فقط به ۲ اتوبوس سلاح فردی رسید. آخر جنگ برای سد کردن نفوذ دشمن به دنبال سیم خاردار بودیم، اما این کالای عمومی هم تحریم شد. وقتی خشکی را از ما گرفتند و در حور و درون آب جنگ را ادامه دادیم، به لباس غواصی نیاز پیدا کردیم که آن را هم همه دنیا اتفاق کردند به ما لباس غواصی ندهند.

وی افزود: نفت را تحریم کردند و قیمت آن را به حدود ۱۰ دلار رساندند. ولی این کشور مقاومت کرد و امروز هم مردانه ایستاده است. نه تنها خودش را با عزت اداره کرده، بلکه در همه دوره‌ها به دیگران هم کمک کرده است. چند وقت پیش یک کشور تحریم‌شده به نام جمهوری اسلامی ایران به کشوری در حال تحریم به نام لبنان سوخت‌رساند.

سردار قاآنی خاطرنشان کرد: سید مقاومت که فخر عرب است و از هر کار اقتصادی دوری کرده، برای مقاومت به میدان آمد و از همه کمک گرفت تا نیاز مردم لبنان را برطرف کند. اینگونه است که شخصیت ها عزیز می شوند. این فرهنگ مقاومت است.

ایران اسلامی کانون درس و دانشگاه مقاومت است

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: شهدای سلامت هم بچه های جبهه مقاومت و سلامت و بهداشت مردم هستند که مقاومت کردند. در کشوری که فوتی های آن در روز به ۷۰۰ نفر رسید، همین بچه‌ها ایستادند و مقاومت کردند.

وی افزود: ایران اسلامی کانون درس و دانشگاه مقاومت است و با مستضعفان سراسر دنیا با کمال میلهمکاری کرده است. تلاش جمهوری اسلامی منحصر به مسلمانان نبوده و به هر مظلومی کمک کرده است.

سردار قاآنی خاطرنشان کرد: مقاومت در نظام و فرهنگ اسلامی طهارت و پاکیزگی دارد که هر انسان را در مقابل آن به تعظیم وا می‌دارد. بچه‌های رزمنده علاوه بر آنکه با اعتقاد آمدند، در جبهه وضو می گرفتند و از زیر قرآن رد می‌شدند. جایی که موشک را آماده می کردند و می خواستند تانک را بزنند، اگر بی‌گناهی از کنار آن رد می شد خود را به خطر می‌انداختند و موشک را شلیک نمی‌کردند. چون با طهارت و با حساب و کتاب می جنگیدند. این بسیار متفاوت است که آمریکا و رژیم صهیونیستی روی فکر جوانان کار کردند که خود را در مسجد منفجر کنند و ده‌ها بی گناه را از بین ببرند. بسیار فرق است بین طهارت در جبهه مقاومت متکی بر فرهنگ اسلام با کسانی که متکی به رژیم صهیونیستی هستند. بچه‌های شما مرد چنین میدانی بودند و اگرچه سرباز مقاومت بودند، مدرس دانشگاه مقاومت هستند. به اعتبار آنها بسیار انسان های فداکار در دنیا به وجود آمدند و احساس عزت کردند و در هر منطقه ای که آثار مقاومت هست انسان های فداکار را تربیت کردند. در فلسطین قهرمان، لبنان پرچمدار و جلودار، سوریه مجاهد، عراق مقاوم و یمن مظلوم مقتدر، صدها هزار انسان تربیت شده چنین مکتبی هستند. این بچه‌ها هم سرزمین های غصب شده را فتح کردند و هم مهمتر از آن دل انسان‌های آزاده همه دنیا را فتح کردند. در کشورهایی که تحت فشار بودند، نام فرزندان خود را به نام امام عظیم الشأن ما گذاشتند.

همه توطئه ها به برکت نورانیت ولایت تبدیل به فرصت شد

فرمانده نیروی قدس سپاه در ادامه گفت: در این هفته، حرف از شهید سلیمانی و مقاومت با الهام از سرباز فداکار اول جبهه مقاومت یعنی حضرت صدیقه کبری بود. ایشان با مقاومتی که از خود نشان دادند وجودشان فدای ولایت شد.

وی افزود: همه این حرف ها یک طرف استحکام در این جبهه است. طرف دیگر آن، پیام و پیغام آتشین برای دشمنان و در رأس آنها آمریکای جنایتکار و رژیم کودک‌کش صهیونیستی است. جبهه مقاومت از روز اول پیروزی انقلاب گام به گام جلو رفته است. همه توطئه ها به برکت نورانیت ولایت تبدیل به فرصت شد. چه در دوره رهبری امام عظیم‌الشان و چه رهبری حضرت امام خامنه‌ای رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت هر روز خاکریز خود را جلو برد و دشمنان در بیرون مرزها با فرزندان فداکار جمهوری اسلامی جنگیدند.

سردار قاآنی خاطرنشان کرد: هدف آمریکایی‌ها در ۱۱ سپتامبر ضربه زدن به نظام اسلامی بود. این همه سرمایه گذاری آمریکایی‌ها در افغانستان برای ضربه زدن به نظام اسلامی بود. در عراق هم همین همینطور هزینه کردند و به فکر ضربه زدن به تفکری بودند که در این سرزمین ولایی است. در این سرزمین مقاومت تولید می‌شود و صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: ما از روز اول اخطار دادیم وارد نشوید که بیچاره می شوید. اما نشنیدند. ۲۰ سال در منطقه جنایت کردند و در پایان این ۲۰ سال آن جنایت بزرگ را مرتکب شدند و شهید سلیمانی و همراهان او را در شبی تاریک و بزدلانه و با بی اعتبارترین روش عملیاتی به شهادت رساندند. آمریکایی‌ها حتی برای جمع کردن عوامل خود در افغانستان مشکل داشتند. در عراق هم دروغ می‌گویند. این نشان از ننگ آمریکایی‌هاست.

سردار قاآنی خاطرنشان کرد: در دوران نوجوانی ما وقتی می‌گفتند ناو آمریکایی به سمت کشوی حرکت می کند سیاست های آن کشور عوض می‌شد. اما امروز فرماندهان آمریکایی در مقابل رئیس جمهور جنایتکار آمریکا جمع شدند و گفتند این ناوها دیگر آهن پاره ای بیش نیست. فرزندان مقاومت در مقابل چشم آمریکایی‌ها تمرین کردند و ناوی شبیه ناو آمریکایی ها را هدف قرار دادند.

وی افزود: ۲۰ سال برای افغانستان ارتش درست کردند ۲۰ روز هم مقاومت نکرد. اما جبهه مقاومت وقتی وارد شد، ۸۰ درصد خاک سوریه را گرفته بودند و بچه های مقاومت بودند که آن را منطقه به منطقه آزاد کردند. رژیم صهیونیستی سال ۶۱ سرتاسر لبنان را طی کرد و هزاران نفر را در صبرا و شتیلا در چند روز به شهادت رساند. اما امروز آنها که نیل تا فرات آرزوی آنان است دور سرزمین اشغال شده را با ۶ متر بتن دیوار می کشند. در رفح بیش از ۴۰ متر لایه‌های مختلف فولادی گذاشتند که نیروهای نیروهای مقاومت با حفر تونل عبور نکنند و در نهایت رفح را با خاک یکسان کردند تا جلو مقاومت را بگیرند. اما در تابستان سال گذشته ۳ هزار موشک از غزه شلیک شد و قریب به ۱۰۰ موشک در تل‌آویو به زمین رسید.

سردار قاآنی تاکید کرد: فکر می‌کنند با زدن سلیمانی موضوع حل می‌شود. اما خون سلیمانی در رگ بچه ها آنها را به جوشش وادار کرده است.

ما شیعه هستیم و بلد هستیم انتقام بگیریم

فرمانده نیروی قدس سپاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمریکا باید بداند اگر عاقلانی پیدا شوند که با عاملان این جنایت برخورد کنند، بسیار کم هزینه تر از این است که فرزندان مقاومت خودشان انتقام بگیرند. ما شیعه هستیم و بلد هستیم انتقام بگیریم.

وی افزود: ریشه آنها به حول و قوه الهی از منطقه کنده خواهد شد. اگر عقل داشته باشند باید بیرون بروند؛ در غیر این صورت ذلیل تر از ترک افغانستان باید منطقه را ترک کنند. ما با تدبیر خود با این جنایات برخورد می‌کنیم و سبک و سیاق ما با دشمن متفاوت است. آنجا که لازم باشد از درون خانه خودشان زمینه انتقام فراهم می شود.

سردار قاآنی تاکید کرد: شما به مسیر حق اهانت کردید. به وجدان های بیدار انسان حمله کردید و مورد تهاجم آنها قرار می‌گیرید.

وی خاطرنشان کرد: شهدای عالی‌مقام به ما آموختند که در مسیر مقاومت هیچ گاه به بن‌بست نخواهیم رسید. خانواده شهدای مقاومت درخواست دارند از جنایتکارانی که به خط مقاومت اهانت کردند انتقام گرفته شود که به حول و قوه الهی گرفته خواهد شد.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.