شوکه شدن برخی مقامات رژیم صهیونیستی از «فعالیت چندساله جاسوسان» ایران

پس از ادعای روز گذشته سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره فعالیت چهار جاسوس ایرانی در فلسطین اشغالی، مقامات امنیتی ارشد رژیم صهیونیستی گفتند که از شنیدن چنین خبری مبهوت شدند.

هادی نیوز: مقامات امنیتی ارشد رژیم صهیونیستی بیان کردند که از فعالیت چندساله جاسوسان ایرانی در فلسطین اشغالی شوکه‌ شده‌اند و متوجه نشده‌اند که این گروه چگونه تشکیل شده است.

عصر روز گذشته بود که سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در بیانیه‌ای مدعی شد که چهار جاسوس زن از ساکنان اراضی اشغالی و یک مرد را به ظن جاسوسی برای ایران دستگیر کرده است.

 «شبتای شاویت» رئیس اسبق دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در گفت‌و‌گو با روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» در این خصوص اظهار داشت: «من به عنوان کسی که در رأس سرویس محافظت از اسرائیل و جزء افراد جذب‌کننده ایرانیان برای حفاظت از اسرائیل بودم، واقعا از کشف [جاسوسان] شوکه شدم. برای من به شخصه دشوار است که چنین رویدادی را باور کنم».

بنا بر این گزارش، یک مقام امنیتی بلندپایه دیگر در این رابطه می‌گوید: «من اصلا از چنین کشفی غافلگیر نشدم چراکه چنین اتفاقی قابل انتظار بود».

این مقام امنیتی که اشاره‌ای نیز به نام او نشده است، ادامه داد: «از دوره شاه ایران و از زمانی که اسرائیل و ایران همکاری تنگاتنگی داشتند و از یکدیگر چیزهای بسیار زیادی آموختند، سازمان‌های اطلاعات ایران اطلاعات خوبی درباره اسرائیل دارند».

وی اضافه کرد: «زمانی که شما از پیش درباره دشمن اطلاعات داشته باشید و بیش از ۴۰ سال انرژی صرف کرده باشید، روشن است که در جذب جاسوس موفق خواهید بود».

این مقام صهیونیست به رغم‌ اظهاراتش درباره عدم غافلگیری در پایان گفت: «در واقع من از این هسته اولیه‌ای که ایرانی‌ها در جذب آن موفق عمل کردند، شگفت زده‌ام. چه‌بسا آن‌ها را در گذشته جذب کرده باشند و ما نتوانسته باشیم مچشان را بگیریم».

اما «یعقوب بری» رئیس اسبق شاباک می‌گوید که «از این فعالیت ایران غافلگیر نشده  بلکه از جذب زنان یهودی به منظور جاسوسی برای این کشور غافلگیر شده است. این البته یک بُعد جدید و منحصربه‌فرد است».

«عاموس گیلعاد» از سرلشکرهای بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی و از مقام‌های سابق نهاد امنیت تل‌آویو اظهار داشت: «اگر روزی به من گفته شود که یکی از وزیران سابق برای ایران جاسوسی خواهد کرد -به عنوان آخرین جاسوس-، این را باور نخواهم کرد؛ اما از شانس بد، این در ارتباط با "گونن سگو" (وزیر و عضو کنست که در می سال ۲۰۱۸ به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت شد) رخ داد».

گیلعاد اضافه کرد: «چنین شبکه‌ای که از پنج سال پیش در اسرائیل فعالیت دارد، یک دستاورد بزرگ برای ایران است زیرا این نشان می‌دهد که جامعه ما در حال فروپاشی است و می‌توان به آن نفوذ کرد. نمی‌توانم میزان خسارتی را که احتمال داشت پس از جذب فرزندان یکی از این زنان در ستگاه اطلاعات نظامی (امان) اتفاق بیفتد، تصور کنم».

روز گذشته منابع عبری‌زبان به نقل از شاباک خبر داده بودند که از یکی از جاسوسان خواسته شده بود که پسرش را برای خدمت به سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی بفرستد.

 شاباک روز گذشته در بیانیه‌ای ادعا کرد که چهار زن یادشده از ساکنان «حولون»، «بیت شیمش»، «کفار سابا» و قدس هستند.

بنا بر ادعای شاباک، از برخی از این چهار نفر خواسته شده که از نهادها و وزارت‌خانه‌های رژیم صهیونیستی عکسبرداری کنند و برخی مقامات عالی‌رتبه وزارت جنگ و امنیتی این رژیم را زیر نظر بگیرند.

در ادامه این ادعا عنوان شده بود که از برخی این افراد خواسته شده که به یکی از نمایندگان زن کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) نزدیک شوند.

شاباک همچنین مدعی شد که همسر یکی از این زنان ساکن فلسطین اشغالی نیز به اتهام کمک در تصویربرداری از سفارت آمریکا دستگیر شده است.

 سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) پیشتر نیز خبر داده بود که نظافتچی خانه «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اطلاعاتی را در اختیار یک گروه هکری وابسته به ایران قرار داده است.

روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» در این خصوص گزارش داده بود که معلوم شده است که فرد یادشده از وسایل خانه گانتز، از جمله رایانه او عکس گرفته و برای اثبات جدی بودنش برای نماینده گروه هکری «سایه سیاه» فرستاده است.

در بخشی از گزارش مذکور همچنین اشاره شده بود که این فرد همچنین امکان نصب بدافزاری را که اجازه دسترسی به رایانه گانتز را بدهد مطرح کرده بوده است.

اولین بار نیست که رسانه‌‌های صهیونیستی ادعای هدف قرار گرفتن گانتز را مطرح می‌کنند و انگشت اتهام را به سمت ایران می‌گیرند.  شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در مارس سال ۲۰۱۹ خبر داده بود که «نداف آرگامان» رئیس شین‌بت جلسه‌ای محرمانه با گانتز داشته و در این جلسه به او گفته که تلفن همراه وی به دست افراد مرتبط با ایران هک شده است.

در آن زمان، گانتز با ادعای اینکه هیچ اطلاعات امنیتی در تلفن همراه وی وجود نداشته و هکرها نمی‌توانند از آن برای اخاذی از وی استفاده کنند، «یوسی کوهن» رئیس وقت سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) را به همکاری با نتانیاهو و تلاش برای تخریب چهره خود متهم کرد.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.