سرویس مخفی آمریکا: تهدیدات ایران علیه ترامپ را جدی می‌گیریم

«جاستین ویلان» سخنگوی سرویس مخفی آمریکا در ادامه نگرانی مقام‌های این کشور از تهدیدات اخیر ایران برای انتقام از عاملان ترور شهید سلیمانی گفت، این سازمان همه تهدیدات علیه افراد تحت حفاظتش را جدی می‌گیرد.

هادی نیوز: نشریه «نیوزویک» در گزارشی اعلام کرد دو سال پس از ترور تحسین‌شده‌ترین مقام نظامی ایران، سرویس مخفی ایالات متحده همچنان به ردیابی و نظارت بر تهدیدهای انتقام‌جویانه علیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا که دستور اقدامی را داد که منطقه را شوکه کرد، ادامه می‌دهد.

به گزارش نیوزویک، «جاستین ویلان» سخنگوی سرویس مخفی آمریکا به این نشریه گفت «سرویس مخفی ایالات متحده همه تهدیدات علیه افراد تحت حفاظتش را جدی می‌گیرد»، اما طبق پروتکل، او به جزئیات در مورد فرآیند اجرا شده برای بررسی تهدیدات احتمالی نمی‌پردازد.

ویلان افزود به منظور حفظ امنیت عملیات، سرویس مخفی درباره ابزارها و روش‌های مورد استفاده برای انجام عملیات حفاظتی یا اطلاعات در خصوص حفاظت از افراد صحبت نمی‌کند.

تشدید تهدیدهای ایران به انتقام در دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله تروریستی آمریکا به دستور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت این کشور، واهمه در دل مقام‌های دولتی و امنیتی این کشور و عاملان این ترور انداخته است. 

اخیراً «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا که از عوامل اصلی طرح ترور سردار سلیمانی بود از دولت جو بایدن خواست که از او و دیگر آمریکایی‌ها حفاظت کند. هراس پامپئو در واکنش به صحبت‌های آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» در مراسم سالگرد ترور سرداران شهید مقاومت بود. 

رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: حاج قاسم سلیمانی مهمان رسمی نخست‌وزیر عراق بود، شما هم سیادت عراق را شکستید و هم یک ملت را ترور  کردید، نه یک شخص را. در این جنایت هولناک که بر همه امت اسلامی بسیار سخت و گران آمد چه باید کرد؟ باید متجاوز و قاتل و جنایتکار اصلی رئیس جمهور وقت امریکا محاکمه شود، باید قصاص شود، باید حکم خدا در مورد او جاری شود.

پایگاه خبری «واشنگتن اگزمینر» هم با اشاره به اظهارات یک مقام آمریکایی در زمینه تحریم ده‌ها آمریکایی توسط ایران و تهدیدهای ایران علیه مقامات دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا گزارش داد دولت جو بایدن در این زمینه نگران است. 

به نوشته این رسانه آمریکایی، «جیک سالیوان» ماشور امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به مواضع سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و آیت‌الله رئیسی گفت که دولت واشنگتن از شهروندان آمریکایی محافظت خواهد کرد. 

سردار قاآنی در سخنرانی خود تاکید کرده بود «هرجا لازم باشد زمینه انتقام از آمریکایی‌ها را از درون خانه‌های خودشان و با افرادی از کناردست خودشان فراهم می‌کنیم، بدون این‌که ما حضور داشته باشیم». وی همچنین گفته بود «اگر عاقلانی در آمریکا پیدا شدند که با کسانی که جنایت ترور سردار سلیمانی را مرتکب شدند برخورد کنند، این کار برای آمریکا بسیار کم هزینه‌تر است از این‌که مردان جبهه مقاومت بروند و انتقام بگیرند».

رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با خانواده و ستاد سالگرد شهید سلیمانی مجدداً به موضوع تقاص از قاتلان شهید سلیمانی اشاره کردند و فرمودند: « قاتل سلیمانی و آمر به قتل سلیمانی باید انتقامشان را پس بدهند.» 

در روزهای اخیر هم پویانمایی برگزیده پویش «قهرمان» که به موضوع انتقام از قاتلان شهید سلیمانی پرداخته بازتاب گسترده‌ای در بین رسانه‌ها و سیاستمداران آمریکایی داشته است.

این پویانمایی که با عنوان «انتقام حتمی است» توسط پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب منتشر شد، به ابعاد موضوع انتقام خون شهید سلیمانی می‌پردازد.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز در مورد پویانمایی «انتقام حتمی است»، گفت: ما به تازگی از این موضوع مطلع شده‌ایم و در حال بررسی آن هستیم. ما هر تهدیدی از سوی ایران را کاملاً جدی می‌گیریم.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.