سفرهای استانی موقتا انجام نمی‌شود/ مسابقه ایران ـ امارات؛ بدون تماشاگر

رئیس‌جمهور گفت: در راستای عمل به شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی تا اطلاع بعدی سفرهای استانی انجام نمی‌شود.

هادی نیوز: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر ضرورت رعایت دقیق‌تر دستورالعمل‌های بهداشتی در شرایط کنونی خاطرنشان کرد: در راستای عمل به این دستورالعمل‌ها و لزوم صیانت از جان شهروندان، تا اطلاع بعدی و بهبود شرایط کنونی به لحاظ شیوع سویه جدید کرونا سفرهای استانی دولت موقتا انجام نخواهد شد.

وی با تشکر از همه افرادی که به هر نحو در زمینه پیشگیری و درمان کرونا در حال تلاش هستند، گفت: با توجه به افزایش دوباره شیوع بیماری کرونا لازم است نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و خصوصا استفاده از ماسک حساسیت بیشتری شود.

رئیس جمهور افزود: لازم است ضرورت تزریق دز سوم واکسن کرونا برای مردم به شکل گسترده‌تری تبیین شود تا آمار واکسیناسیون دز مراقبتی نیز به آمار تزریق دز‌های اول و دوم واکسیناسیون سراسری برسد.

رئیسی خاطر نشان کرد: همچنین دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه پیگیر تامین منابع لازم برای تجهیز مراکز درمانی و رفع هرگونه کمبود و کاستی در زمینه تجهیزات و داروهای لازم برای درمان کرونا باشند.

رئیس جمهور اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌هایی مثل هلال‌احمر و بخش‌های مختلف نیروهای مسلح انجام شود تا در صورت لزوم بتوان از ظرفیت‌های این نهادها از جمله امکانات پزشکی و درمانی آنها برای مواجه با وضعیت شرایط خاص استفاده کرد.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: ستادهای استانی مقابله با کرونا این اختیار را دارند تا در شرایط خاص و بنا به ضرورت محلی در چارچوب برنامه های کلی ستاد ملی، نسبت به اعمال محدودیت در بخش‌ها و شهرستان‌های هر استان تصمیم بگیرند واجرا کنند. تصمیم‌گیری درباره شاخص رنگ بندی و اعمال محدودیت و تعطیلی مراکز و اصناف در کشور باید براساس شرایط جدید باشد و به روزرسانی شود.

رئیسی تاکید کرد: تعطیلی سراسری مدارس و دانشگاه‌ها به شکل سابق و شاخص ها ی قبلی، نباید تکرار شود چرا که سبب زیان های فراوان ازجمله افت‌ تحصیلی بسیار بالا شده است . ستادهای استانی مقابله با کرونا فقط حسب ضرورت می‌توانند مدارس هر بخش یا شهرستان را برای مدتی که لازم است، تعطیل کنند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هرگونه اطلاع‌رسانی درباره شیوع کرونا باید با هماهنگی کامل و دقیق باشد تا در ضمن آگاهی‌رسانی به مردم، نگرانی بی‌جا در جامعه ایجاد نکند. امروز مردم به دولتمردان اعتماد دارند و این اعتماد به هیچ وجه نباید مخدوش شود.

در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که با توجه به افزایش شیوع کرونا، بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات بدون حضور تماشاگران برگزار شود. همچنین اعضا تصمیم گرفتند که شاخص‌های تعیین رنگ‌بندی شهرها و نیز محدودیت‌ها و آثار مترتب بر این رنگ‌بندی‌ها در جلسات کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا به روز و سپس در جلسه ستاد ملی کرونا تصویب شود.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.