رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح:

توانمندی نیروهای مسلح در زمینه تولید هواپیما‌/ امام (ره) در پرتو انقلاب اسلامی تاریخ ارزشمندی را رقم زدند

سرلشکر باقری با بیان اینکه پیروزی بر حکومت پهلوی، با تدبیر و رهبری امام راحل، همراه‌سازی مردم و اتکا به قدرت لایزال الهی امکان‌پذیر بود، گفت: امام خمینی (ره) در پرتو انقلاب اسلامی، تاریخ ارزشمندی را برای کشور، منطقه و حتی جهان رقم زدند.

سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهار داشت: امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۲ با کاشت بذر انقلاب و پذیرش سختی‌ها و تبعیدها و رویکرد آینده‌نگرانه، نوزادان و کودکان را سربازان خود قرار دادند و از سال‌های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ با توسعه نهضت و رهبری پیامبرگونه خود، زمینه شکست حکومت ظالمانه پهلوی را فراهم کردند.

وی ادامه داد: حکومت پهلوی که‌ در آن زمان به‌عنوان جای پای آمریکای جنایتکار در منطقه مطرح بود در دوره‌ای که به ذهن کسی خطور نمی‌کرد، با شکست مواجه شد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: امام بزرگوار ما در پرتو انقلاب اسلامی، تاریخ ارزشمندی را برای کشور، منطقه و حتی برای جهان رقم زدند که شاید یک قرن یا چند قرن بگذرد و نمونه و مثالی برای آن نتوان یافت.

سرلشکر باقری عنوان کرد: پیروزی بر حکومت قدرتمند پهلوی تنها با تدبیر و رهبری امام راحل، همراه‌سازی مردم و اتکاء به قدرت لایزال الهی امکان‌پذیر بود.

وی گفت: حکومتی که به پشتوانه و حمایت‌های استکبار جهانی فکر می‌کرد که با داشتن ارتش قدرتمند می‌تواند در برابر مردم بایستد و حکومت خود را برای دهه‌های مستمر ادامه دهد، در ورطه عمل نتوانست کاری از پیش ببرد و ارتش به سیل خروشان ملت ایران پیوست.

تدبیر امام (ره) در خنثی‌سازی توطئه‌ها و تثبیت نظام اسلامی

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: تدبیر و فرماندهی امام راحل در خنثی‌سازی توطئه‌های سال‌های ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و سپس در دفاع مقدس، تاریخ درخشانی را برای ملت ایران رقم زده که برای سده‌ها سربلندی و اقتدار را برای ایران اسلامی ایجاد کرده است.

سرلشکر باقری ادامه داد: حفظ ارتش و قدرتمند کردن آن در برابر توطئه انحلال ارتش و همچنین غرس نهال سپاه پاسداران به‌عنوان حافظ انقلاب و دستاورد‌های آن، شکل‌دهی به بسیج مستضعفین در آذر ۵۸ به‌عنوان بستر اتصال مردم پایان‌ناپذیر در دفاع از کشور و امنیت و همراهی با انقلاب و نیرو‌های مسلح، تنها بخش کوچکی از دوراندیشی و تدبیر بی‌نظیر امام راحل بود.

وی با اشاره به تدابیر و رهبری بی‌بدیل امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس گفت: در دفاع مقدس نیز ابلاغ و پیگیری فرامین و تدابیر راهبردی امام (ره) که در جملاتی مانند «محاصره آبادان باید شکسته شود» و یا «بستان نباید سقوط کند» قابل ملاحظه است و همچنین تشجیع مردم و به میدان آوردن آنان، امر به دولت برای پشتیبانی جدی از نیرو‌های مسلح و جبهه‌ها، اعتماد به فرماندهان جوان و کم‌تجربه، اما مؤمن و انقلابی و پای کار، ایجاد وحدت و برادری و همدلی میان ارتش و سپاه با تعبیر بازوان قدرتمند ملت ایران و انقلاب اسلامی، حسن تدبیر و حل معضلات متعدد و مکرری که در اداره کشور و در دفاع مقدس پیش می‌آمد تا حصول پیروزی نهایی، تنها بخشی از تدابیر و اقدامات امام راحل و بزرگوار در تثبیت این نظام مقدس در آخرین دهه از حیات پربرکت ایشان بود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح یادآور شد: هرگاه در طول دفاع مقدس به آن بزرگوار مراجعه و مشکلات، سختی‌ها و کمبود‌ها را منتقل کردیم، تنها دعا، امید به آینده، دستورات قاطع و تشویق و دلگرمی دیدیم.

سردار باقری افزود: وقتی جمله‌ای از آن بزرگوار را در جای‌جای جبهه‌ها در رادیو می‌شنیدیم و یا آن چهره نورانی را می‌دیدیم، برای روز‌ها، هفته‌ها و ماه‌ها مملو از انرژی و تلاش بودیم تا بتوانیم دشمن را از این سرزمین بیرون برانیم.

نیروهای مسلح از جایگاه والایی برخوردارند

وی گفت: امام (ره) به ما امر می‌فرمودند که به دنبال اجرای تکلیف باشید؛ چراکه نتیجه را خداوند رقم خواهد زد و آیا غیر از این شد؟ امروز که به گذشته نگاه می‌کنیم عزت و سربلندی میهن اسلامی ما با وضعیت دشمن ما و آن رهبر ملعون و معدوم دشمن (صدام) آیا قابل قیاس است؟

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه امروز شهیدان ما چه جایگاهی دارند؟ ادامه داد: آیا مردم جهان و منطقه به این دو ملت و به این دو نیروی مسلح به یک چشم نگاه می‌کنند؟ به هیچ وجه این طور نیست؛ بلکه کشور ما، نیروهای مسلح ما و نظام مقتدر ما از جایگاه والایی برخوردار هستند.

سرلشکر باقری عنوان کرد: امروز در جوار مزار امام عزیز و در این محفل نورانی با افتخار اعلام می‌کنیم که وضع ما نسبت به دهه اول انقلاب قابل مقایسه نیست. نیرو‌های مسلح با مسئولیت ذاتی و برابر قانون اساسی در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور در حفظ نظام جمهوری اسلامی و پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن و همچنین در حوزه حفظ امنیت کشور بحمدالله با تداوم راه نورانی امام راحل و با فرماندهی و تدبیر بی‌نظیر فرماندهی معظم کل قوا پرچم‌دار انقلاب اسلامی در جایگاهی هستند که نه‌تنها تهدید‌ها از کشور دور شده است، بلکه دشمنان غدار در حد و اندازه استکبار جهانی، به سختی می‌توانند برای تهاجم نظامی به کشورمان فکر و طراحی در سر داشته باشند.

وی اضافه کرد: نیرو‌های مسلح امروز به‌طور دائمی در حال رصد و مراقبت هوشیارانه تمام تحرکات دشمنان در سطح منطقه هستند و چنانچه دیوانه‌ای قصد تعرض یا گوشه چشمی به کشور ما و ملت ما داشته باشد، خود می‌داند که پاسخ قاطعی دریافت خواهد کرد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تأکید کرد: نیرو‌های مسلح، ملت و رهبری ما در قبال امنیت و دفاع از کشور هیچ‌گونه اغماض و کوتاهی نخواهند داشت.

سردار باقری گفت: در مسئله انتظاری که امام راحل بزرگوار از نیرو‌های مسلح برای خوداتکائی، خودباوری و خودکفایی داشتند، باید بگوییم که ما امروز بالاتر از مرحله خودکفایی در حوزه تسلیحات و تجهیزات هستیم و همچنین در حوزه طراحی سیاست‌ها و طرح‌های عملیاتی و تاکتیک‌ها در آنچه که باید در دفاع و امنیت کشور انجام بدهیم نیز به خودکفایی و خوداتکایی دست یافته‌ایم؛ این در حالی است که شاید غیر از سه ابرقدرت اساسی جهان، حتی اروپاییان هم در این زمینه وابسته هستند.

وی بیان کرد: ما امروز خودمان تشخیص می‌دهیم که چگونه از کشور دفاع و چگونه امنیت را برقرار کنیم؛ همچنین راهبرد، سیاست و دکترین راه خودمان تدوین می‌کنیم و بر آن اساس، نیروی مسلح مورد نیاز این ملت و کشور را سازماندهی کرده، آموزش می‌دهیم و تجهیز می‌کنیم و با طرح‌های بومی به میدان می‌بریم و می‌جنگیم. در این مسیر قطعاً خداوند هم نصرت و یاری‌اش را نصیب ما خواهد کرد.

سرلشکر باقری افزود: کشور ما که روزی برای کوچکترین تجهیزات دست نیاز به سوی دنیا دراز می‌کرد و در دفاع مقدس حتی سیم خاردار نداشتیم، امروز از جهت تجهیزات روزآمد در جهان در رتبه و جایگاه فوق‌العاده بالایی قرار دارد و در حوزه‌هایی که در دکترین دفاعی ما اولویت داشته است، توانسته‌ایم به خودکفایی کامل دست یابیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهار داشت: امروز از موشک نقطه‌زن دوربرد و پهپاد‌هایی با ده‌ها کارایی و کار ویژه خاص و نیروی دریایی خودکفا برخورداریم و به توان ساختن هواپیما‌ها در سطوحی دست پیدا کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: ما امروز در حوزه تجهیزات زمینی، انفرادی و لجستیکی نیازی به دیگران نداریم؛ خودمان تحقیق می‌کنیم و به کمک دانشمندان جوان کشورمان نیازهایمان را تأمین می‌کنیم. امروز اگر تحریم آمریکای جنایتکار برداشته شود، جزء بزرگترین صادرکنندگان تسلیحات جهانی خواهیم بود.

سردار باقری افزود: در حوزه رشد کمّی و کیفی «بسیج مستضعفین»، این یادگار امام راحل به‌حمدالله در جایگاه بالایی قرار داریم؛ همچنین در حوزه وحدت و برادری و همدلی در میان نیرو‌های مسلح در بهترین شرایط هستیم و احساس دوستی، رفاقت، برادری و هم‌افزایی در میان نیرو‌های مسلح امروز در اوج قرار دارد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: امام راحل همواره تأکید بر عدم ورود نیرو‌های مسلح به احزاب و دسته‌جات سیاسی داشتند و نیرو‌های مسلح نیز ضمن داشتن بصیرت و درک بالای سیاسی و انقلابی به هیچ وجه وارد این جریان‌ها و دسته‌جات نشدند و نخواهند شد.

در تولید دانش جایگاه بالایی داریم

سرلشکر باقری گفت: امروز ما در تولید دانش جایگاه بالایی داریم؛ همچنین در حوزه کمک‌رسانی به مردم در روز‌های سخت از جمله در هنگام وقوع زلزله و سیل، در عرصه سازندگی کشور، در زمینه مقابله با بیماری کرونا نیرو‌های مسلح همواره پیشقدم هستند. رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در این رابطه فرمودند که قبل از اینکه دستگاه مسئول به محل حادثه برسند، نیرو‌های مسلح پای کار هستند.

وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح در حمایت از مستضعفین جهان و در شکست تروریست‌ها در برابر کشور‌هایی که از ما کمک خواستند، توانستند در کسوت مستشاری و فرماندهی و هدایت حضور یابند و در این عرصه شهیدان بزرگی چون سپهبد شهید سلیمانی و یارانش امنیت را به این کشور‌ها برگرداندند که همه این‌ها به برکت تبعیت از راه الهی و تعقیب آرمان‌های امام راحل بزرگوار و تبعیت از تدابیر و فرامین مقام معظم فرماندهی کل قوا حاصل شده است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح بیان کرد: خدا را شاکریم که در چله دوم انقلاب اسلامی و براساس سند وزین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، نیرو‌های مسلح با تداوم مسیر رشد جهش‌گونه خود در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و تعمیق و پایدارسازی امنیت کشور گام‌های استواری را برداشته‌اند و افق روشنی را در پیش رو دارند.

سردار باقری افزود: خدا را شاکریم که امروز از دولتی همسو با منویات رهبری و هم‌افزایی قوای سه‌گانه و نیرو‌های مسلحی که در هر شرایط در خدمت ملت و دولت بوده‌اند، برخورداریم.

وی عنوان کرد: امیدواریم که به یاری خداوند متعال و با تلاش همه دست‌اندرکاران، سایر مشکلات کشور نیز مرتفع شود و همچنین امید فراوان و آینده‌ای روشن و سربلند را برای ملت ایران خواستاریم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در پایان با آرمان‌های بلند امام راحل و اوامر، تدابیر و منویات فرمانده معظم کل قوا، خون بابرکت شهیدان و ملت بزرگ ایران که لحظه‌ای در ادامه دادن این راه نورانی دچار سستی و تردید نشده‌اند، اعلام میثاق و وفاداری می‌کنیم و اعلام می‌کنیم که با قوت و اقتدار تا جان در بدن داریم در این مسیر نورانی حرکت خواهیم کرد.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.