عربستان: هزینه‌های نظامی را ۵۰ درصد افزایش خواهیم داد

رئیس سازمان صنایع نظامی عربستان سعودی ضمن تاکید بر تلاش‌های ریاض برای خودکفایی در صنایع دفاعی، از افزایش ۵۰درصدی هزینه‌های نظامی کشورش تا سال ۲۰۳۰ خبر داد.

هادی نیوز: «احمد العوهلی» رئیس سازمان صنایع نظامی عربستان سعودی روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که ریاض با همراهی شرکای منطقه‌ای و جهانی خود تلاش خواهد کرد تا در بخش صنایع دفاعی به خودکفایی برسد.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی» عربستان سعودی همایشی یک‌روزه  تحت عنوان «ریاض، برای دفاع» را با حضور بیش از ۳۰۰ شخصیت حکومتی و نظامی از تمام نقاط دنیا برای گسترش هماهنگی‌ها و تداوم گفت‌وگوها در خصوص صنایع دفاعی برگزار شده است.

رئیس سازمان صنایع نظامی عربستان سعودی در این همایش که در آستانه برپایی اولین دوره نمایشگاه جهانی «دفاع نظامی در جهان» برگزار شده، گفت: عربستان به ملی‌کردن صنایع نظامی و امنیتی خود ادامه می‌دهد و تا سال ۲۰۳۰ هزینه‌های نظامی برای تجهیزات و خدمات نظامی خود را ۵۰٪ افزایش خواهد داد.

 العوهلی ضمن اشاره این نکته که برخی کشورهای دیگر منطقه به دنبال پیشرفت در سیاست تقویت صنایع دفاعی خود هستند، اذعان کرد: «محمد بن سلمان» ولی عهد عربستان به صراحت اعلام کرد که هیچ معامله تسلیحاتی بدون [دست‌یابی به] محتوای علمی ملی صورت نمی‌گیرد و ما بر روی این مسئله کار می‌کنیم».

رئیس سازمان صنایع نظامی عربستان در پایان بیان کرد: ما به شکل گسترده با تمام شرکای خود در منطقه و جهان برای پیشرفت و اجرای برنامه‌هایمان در بخش‌ صنایع دفاعی همکاری می‌کنیم تا به خودکفایی برسیم. 

این همایش که توسط مرکز جهانی مطالعات استراتژیک (IISS) در ریاض برگزار شد، دو جلسه را در دستور کار خود قرار داده بود. جلسه اول با موضوع «سیاست دفاع منطقه‌ای و اقتصاد در سطح جهانی» و جلسه دوم نیز تحت عنوان «افق‌های دفاعی بین‌المللی» برگزار شده‌اند.

 این در حالی است که عربستان از ششم تا نهم ماه جاری (مارس) میزبان برگزاری نمایشگاه «دفاع نظامی در جهان» خواهد بود؛ نمایشگاهی که هر دو سال یک‌بار برگزار خواهد شد. رسانه‌های سعودی انتظار دارند که نمایشگاه مذکور طی این چهار روز برگزاری، سی هزار بازدیدکننده داشته باشد.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.