الزام رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای زائران راهیان نور/ بازدید نیم میلیون زائر از یادمان‌های راهیان نور در سال ۱۴۰۰

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: بعد از پایان ماه مبارک رمضان سال راهیان نور در بازی دراز افتتاح خواهد شد که این مهم اتفاق بسیار خوبی است.

سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور در گفت‌وگویی اظهار داشت: در دو سال گذشته به‌خاطر سلامتی مردم عزیزمان به پیشنهاد ستاد مرکزی راهیان نور کشور، اعزام گروهی و کاروانی راهیان نور تعلیق و کاروان‌ها در یادمان‌های دفاع مقدس حضور پیدا نکردند. اما الحمدلله امسال با تصویب ستاد ملی مبارزه کرونا و اعلام ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، قرار شد که مردم عزیزمان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به در مناطق عملیات هشت سال دوران دفاع مقدس حضور پیدا کنند.

سردار کارگر در ادامه به میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط زائرین راهیان نور اشاره کرد و افزود: یکی از حسن‌ها و امتیاز بزرگ در یادمان‌های دفاع مقدس، فضای باز آن‌هاست؛ در یادمان شهدای هویزه و سایر یادمان‌ها شاهد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط زائرین عزیز بودیم. 

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه تا این لحظه چه تعداد زائر به یادمان‌های دفاع مقدس مشرف شده اند، تصریح کرد: آماری که از شروع راهیان نور تا کنون به دست ما رسیده است، نشان می‌دهد که قریب به نیم میلیون نفر در سال 1400 در این سفر معنوی شرکت کرده‌اند که بیش از ۸۰ درصد از این تعداد را جوان‌های بین ۱۵ تا ۳۰ سال تشکیل داده‌اند. راهیان نور متعلق به ما نیست، متعلق به وجود مبارک امام زمان (عج) و شهدای والا مقام است، ما هم در این راه نوکری می‌کنیم و ان‌شا الله خداوند کمک کند که در این امر موفق باشیم و موفق هم خواهیم شد.

سردار کارگر در ادامه به راه‌اندازی راهیان نور یادمان‌های غرب و شمال غرب در سال ۱۴۰۱، اشاره کرد و افزود: ان‌شا‌الله سال ۱۴۰۱ راهیان نور در سراسر کشور برقرار است، یعنی ما ۳۶۵ روز راهیان نور داریم. به هر حال اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، بعد از اینکه هوای خوزستان گرم و غیر قابل تحمل شد، برای کسانی که قصد سفر به یادمان‌ها را دارند، در مناطق غرب و شمال غرب در خدمت مردم عزیزمان هستیم.

وی گفت: البته الان یادمان‌های غرب و شمال غرب آماده میزبانی هستند، ان‌شا‌الله بعد از پایان ماه مبارک رمضان در بازی دراز افتتاح راهیان نور سال راهیان نور را خواهیم داشت که این مهم اتفاق بسیار خوبی است.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.