معاون رئیس جمهور: برای تکمیل ۱۸۴ طرح خراسان رضوی تصمیمات مناسبی اتخاذ شد

در سفر هیات دولت به خراسان رضوی با ۲۸ دستگاه دولتی برای تکمیل ۱۸۴ طرح تصمیمات مناسبی اتخاذ شد

هادی نیوز: سیدصولت مرتضوی معاون رئیس جمهور پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری خراسان رضوی اظهار کرد: در سفر هیات دولت به خراسان رضوی با ۲۸ دستگاه دولتی برای تکمیل ۱۸۴ طرح تصمیمات مناسبی اتخاذ شد و برای این مهم تامین اعتبار مطلوبی انجام گرفت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تقویت شد.

وی گفت: از محل منابع بانکی نیز تمهیدات لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی به عمل آمد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در خراسان رضوی کار کارشناسی بسیار مطلوبی در استان و در سطح ملی انجام گرفت و تصمیمات خوبی در راستای برون رفت از مشکلات و تدوین برنامه توسعه استان اتخاذ شد.

مرتضوی افزود: در این سفر در حوزه‌های راه، کشاورزی، صنعت و معدن، رفع مشکلات حاشیه نشینی، کمک به توسعه راه‌آهن شهری و خطوط سریع السیر ریلی، توسعه آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و راه‌های مواصلاتی استان تصمیمات مطلوبی گرفته شد که امیدواریم به کام مردم شیرین باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰، هفده سفر برنامه ریزی شده به اقصی نقاط کشور و سه سفر موضوعی به مناطق زلزله زده استان کرمان، اندیکا و شهرستانهای خرمشهر و آبادان انجام شد. 

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: در این راستا خدمات موثر و مفیدی  محقق شد، به وضعیت ۲ هزار و ۷۵ طرح در این استان‌ها رسیدگی شد و گره‌گشایی از این طرح‌ها انجام گرفته است.

مرتضوی افزود: تعهدات دولت از محل منابع عمومی در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان بود که حدود ۱۱۰ درصد محقق شده است. 

وی ادامه داد: علاوه بر مصوبات سفر، در سفرهای استانی رییس جمهور، دستورهای ویژه‌ای صادر کرد که در طول تصدی دولت در سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۹۰ فقره دستور صادر شد، از این تعداد ۱۶۰ مورد رسیدگی و به نتیجه رسیده و مابقی در دست پیگیری است.

معاون اجرایی رییس جمهور عنوان کرد: مهمترین این دستورها در حوزه آزادسازی سواحل، فعال سازی واحدهای راکد، احیای تالاب انزلی و رسیدگی به وضعیت کارون و سایر رودها، احداث مسکن، رفع مشکلات کشاورزی و تامین نهاده‌های دامی، تعیین تکلیف بازارچه های مرزی، تعیین تکلیف انبارهای اموال تملیکی، رسیدگی به وضعیت بیماران صعب العلاج و بررسی طرح‌های توسعه‌ای برخی شهرستان‌های محروم بود.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.