العامری در دیدار با سفیر انگلیس: در امور سیاسی عراق دخالت می‌کنید

رئیس ائتلاف الفتح عراق در دیدار با سفیر انگلیس گفت که اطلاعات موجود حاکی از مداخله لندن در اوضاع سیاسی عراق است.

هادی نیوز: «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق روز شنبه در دیدار با «مارک بریسون ریچاردسون» سفیر انگلیس در بغداد گفت: فرآیند سیاسی عراق از سال ۲۰۰۳ تا به امروز بر روی سه ستون اصلی توافق، مشارکت و توازن استوار شده است.

به گزارش الفرات نیوز، العامری خطاب به سفیر انگلیس گفت: ما اطلاعاتی از سازمان‌های اطلاعاتی خارجی داریم که مداخله مستمر شما در اوضاع سیاسی را تایید می‌کند و معتقدیم که ثبات عراق، ثبات منطقه است و همه باید به خاطر ثبات در منطقه، انسداد سیاسی را برطرف کنند.

العامری افزود: ما خواهان دستیابی به تفاهم شیعیان با یکدیگر هستیم و مطمئنا این امر منجر به ایجاد تفاهم بین کُردها می‌شود و به اختلاف در بیت کُردی هم پایان می‌دهد. چارچوب هماهنگی هرگز از تشکیل فراکسیون بزرگ‌تر که حق طائفه شیعی را در کابینه مصون می‌دارد و همچنین از توافق بر سر نامزدی نخست وزیری کوتاه نخواهد آمد.

سفیر انگلیس هم در این دیدار گفت که تلاش انگلیس برای توسعه روابط دوجانبه با بغداد مستلزم ایجاد دولتی مستقر در عراق است و این موضوع در مرحله کنونی برای لندن اهمیت دارد.

العامری در پایان گفت: بی ثباتی سیاسی بی ثباتی امنیتی ایجاد می‌کند و بنابراین من از بازگشت به دوره‌هایی که عراق را تحت تاثیر قرار داد می‌ترسم.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.