افزایش همکاری ایران و قطر در بخش هوانوردی

قطر قرارداد همکاری دوجانبه هوانوردی با جمهوری اسلامی ایران امضا کرد.

هادی نیوز: مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی ایران  و قطر روز دوشنبه یک توافقنامه عملیاتی دوجانبه هوانوردی  امضا کردند.

به نوشته وبگاه «قطرنت» این توافقنامه با حضور «جاسم بن سیف السلیطی» وزیر حمل و نقل و ارتباطات و «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی ایران برای افزایش پروازهای بین قطر و ایران امضا شد.

مقام‌های ایران و قطر در این دیدار بر تقویت همکاری‌ها در بخش حمل‌ونقل،کشتیرانی، مدیریت بنادر و حمایت از تقویت و تسهیل حمل و نقل و تجارت بین بنادر دو کشور و همچنین بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری خصوصی تاکید کردند.

وزیر ورزش و جوانان ایران اخیرا از سفر وزیر راه قطر به ایران برای مذاکره جهت میزبانی جام جهانی خبر داد.

«سید حمید سجادی» وزیر ورزش و جوانان ایران  در مورد ظرفیت مناطق آزاد کشور برای میزبانی بخشی از هواداران فوتبال و جام جهانی، عنوان کرد: «به دنبال تعاملات و دوستی ایران و قطر، وزارت ورزش و جوانان تمایل به ادامه‌ این پیوندها و ارتباطات در حوزه ورزش دارد.»

سجادی  ادامه داد: «این تعاملات در کنار پررنگ کردن ظرفیت ورزشی کشور می‌تواند فرصتی برای تقویت دیگر موضوعات همچون گردشگری، حمل و نقل مسافر و ... باشد. با توجه به حضور هواداران جام جهانی در مناطق آزاد می‌توانیم ظرفیت حمل و نقل عمومی به ویژه دریایی برای این فرصت پیش آمده را رونق دهیم.»

وی افزود: «پیشنهاد دو شهر کیش و قشم برای میزبانی از هواداران جام جهانی می تواند به محکم شدن روابط دو کشور در تعاملات و ارتباطات ختم شود. شهرهای جنوبی کشور به ویژه جزیره زیبای کیش در بحث هتلینگ و خدماتی که به گردشگرها باید بدهیم، مجهزتر است و جلسات هماهنگی در قالب دیدار و گفت‌و گو شروع شده است.»

قطر از جمله کشورهای جنوب خلیج فارس است که روابط گرمی با ایران دارد. وزیر امور خارجه قطر چندی قبل در سخنانی تاکید کرد که گفت‌وگوی منطقه‌ای میان شورای همکاری و ایران برای حل موضوعات و نگرانی‌های مشترک ضروری است.

«شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر گفت: «گفت‌وگوی منطقه‌ای میان شورای همکاری و ایران برای حل موضوعات و نگرانی‌های مشترک ضروری است. ما مشتاق آن هستیم که بزودی توافق هسته‌ای با ایران به موفقیت برسد و مرحله دوم مربوط به چارچوب امنیتی با مشارکت کشورهای منطقه آغاز شود.»

وی گفت که ما امیدواریم مذاکرات وین به توافقی درباره برنامه هسته‌ای ایران منجر شود و ما نیز به حصول این توافق تشویق می‌کنیم.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.