پنتاگون از ارسال تانک‌های ناتو به اوکراین خبر داد

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت واشنگتن به همراه تعدادی از کشورهای عضو ناتو، قصد دارد به اوکراین تانک ارائه کند.

هادی نیوز: وزارت دفاع آمریکا از تصمیم کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای ارسال تانک به اوکراین خبر داد.

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون شامگاه چهارشنبه گفت که واشنگتن انتظار دارد ارسال کمک‌های نظامی جدید به اوکراین فورا آغاز شود.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، کربی طی نشست خبری در وزارت دفاع آمریکا توضیح داد که به زودی تعدادی دیگر از کشورهای ناتو قصد دارند به اوکراین تانک ارسال کنند.

بر این اساس، وی از بیان اینکه کدام کشورها مورد بحث هستند خودداری کرد.

سخنگوی پنتاگون در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار داشت که برخی از تجهیزات نظامی جدیدی که آمریکا به اوکراین ارسال می‌کند، نیازمند آموزش‌دیدن نیروهای اوکراینی است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کربی در این‌باره گفت: «سیستم‌هایی که احتمالاً به آموزش‌های اضافی برای نیروهای اوکراینی نیاز دارند، هویتزرها و رادار ضد توپخانه‌ای هستند که عملیات چندان دشواری نیستند، اما آنها در فهرست موجودی اوکراین نیستند».

وی همچنین افزود که پنتاگون کمتر از یک هفته پیش تلاش کرد با وزیر دفاع روسیه تماس بگیرد، اما طرف روسی علاقه‌ای برای گفت‌وگو نداشت.

پیش از این، معاون وزیر خارجه روسیه تهدید کرده بود هر وسیله متعلق به ناتو که در اوکراین حرکت کند، هدف قانونی نظامیان روس خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، «ولادیمیر پوتین» در واکنش به درخواست کمک رهبران جمهوری‌های دونباس، اعلام آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین کرد و تأکید کرد که مسکو به هیچ عنوان قصد اشغال قلمروهای اوکراین را ندارد و هدف این کشور خلع سلاح و نازی‌زدایی کردن کشور اوکراین است. کشورهای غربی نه تنها اقدامی برای کمک به کاهش تنش‌ها در اوکراین نکرده‌اند بلکه با عرضه تسلیحات به کی‌یف، بیش از حد به درگیری‌ها در این کشور دامن زده‌اند.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.