دشمن از سیاست نامنسجم کشور در قبال مهاجرت سوءاستفاده می‌کند

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: سیاست منسجمی در کشور در قبال پدیده مهاجرت وجود ندارد و این باعث سوءاستفاده دشمن از رخنه‌های نفوذ در کشور می‌شود.

هادی نیوز: حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، درباره ریشه اقدام تروریستی اخیر یک عامل تکفیری در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: جریان تکفیری با شکل‌گیری تفکر وهابیت در عربستان سعودی شکل گرفت و در بسیاری از کشورهای منطقه بروز و نمود یافت و به عنوان ابزار قدرت جریان صهیونیستی و سعودی در قالب گروه‌هایی چون القاعده،‌ داعش و جبهه‌النصره گسترش یافت.

وی افزود: مشکل ما این است که به لحاظ تفکر امت اسلامی و تقریب مذاهب و نگاه ما به وحدت اسلامی،‌ در خیلی از موارد قوانینی داریم که مانع از مهاجرت و استقرار در جمهوی اسلامی نمی‌شود و این موجب شده که نزدیک 5 میلیون آواره افغانستانی و 3 تا 4 میلیون آواره کشورهای دیگر در کشور ما زندگی کنند و تا حدودی از همه امکانات هم برخوردار باشند. 

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: دشمنان ما از وجود چنین جمعیت‌هایی در داخل کشور که ضابطه هم ندارد بهره می‌گیرند و برعلیه جمهوری اسلامی به عنوان ابزار نفوذ استفاده می‌کنند که باید جلوی آن گرفته شود.

کنعانی مقدم بیان داشت: پیشنهاد من به مسئولین وزارت کشور این بود که حضور و ورود اتباع خارجی به کشور قانونمند و کنترل شود و اگر لازم بود ویزای کار داده شود و اگر غیر قانونی بودند اخراج شوند.

وی افزود: به نظر می‌رسد که سیاست منسجمی در کشور در قبال پدیده مهاجرت وجود ندارد و این باعث شده که رخنه‌های نفوذ در کشور کاملا مشاهده شود.

کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه نباید جلوی مهاجرت را گرفت ولی باید آن را قانونمند کرد، اظهار داشت: اکنون 5 میلیون افغانستانی در ایران کار می‌کنند و این بدان معناست که 5 میلیون ایرانی بیکار می‌شوند و اگر اینها مالیات بدهند و مجوز کار بگیرند و از آن مالیات برای ایجاد شغل برای ایرانی‌ها استفاده شود، می‌تواند جبران کننده باشد ولی در غیر این صورت به اقتصاد کشور نیز ضربه وارد می‌شود.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.