مسکو: غرب در تلاش برای طولانی کردن جنگ در اوکراین است

وزیر دفاع روسیه روز سه‌شنبه در سخنانی گفت که آمریکا و کشورهای غربی تمام تلاش خود را برای طولانی کردن عملیات نظامی روسیه در اوکراین به کار بسته‌اند.

هادی نیوز: «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز سه‌شنبه گفت که اقدام غربی‌ها در افزایش ارسال تسلیحات به اوکراین، به وضوح نیت این کشورها برای به پیش بردن اوکراین برای جنگ کردن تا آخرین نظامی اوکراینی را نشان میدهد.

وی که در جریان دیدار با فرماندهان روس صحبت می‌کرد، افزود: «آمریکا و همپیمانان غربی تمام تلاش خود را برای طولانی کردن عملیات نظامی روسیه در اوکراین می‌کنند و این کار را از راه ارسال تسلیحات به اوکراین انجام می‌دهند».

شویگو اضافه کرد: «آمریکا و کشورهای غربیِ تحتِ سیطره واشنگتن، هر کاری انجام می‌دهند تا آنجایی که امکان دارد عملیات نظامی روسیه را به تاخیر بیاندازند.

وزیر دفاع روسیه تاکید کرد که این کشور به اجرای طرح آزادسازی سرزمین‌های دو جمهوری دونتسک و لوهانسک ادامه خواهد داد و گفت که روسیه مصمم است که زندگی مسالمت‌آمیز را به سرزمین‌های آزاد شده بازگرداند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز امروز در سخنانی گفت که مسکو چاره دیگری جز آغاز عملیات نداشت، زیرا نیروهای اوکراینی حملات خود را در دونباس تشدید کرده و این امر باعث تخلیه گسترده غیرنظامیان از منطقه شده بود و جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را مجبور به درخواست کمک از مسکو کرد.

وی همچنین از مرحله جدید عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین خبر داد و بار دیگر اظهار داشت که نیروهای روسی تنها زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهند.

خبرگزاری «تاس» هم گزارش داد سرگئی لاوروف گفت: مرحله دیگری از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین برای آزادسازی جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک در حال آغاز است و من مطمئن هستم که این لحظه بسیار مهمی از این عملیات ویژه خواهد بود.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.