ترامپ: روسیه و اوکراین همین حالا قبل از مردن همه، راه‌حلی بیابند

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت، اگر دو طرف روس و اوکراینی بزودی توافق نکنند، چیزی جز مرگ، ویرانی و قتل‌عام باقی نخواهد ماند.

هادی نیوز: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا هفته‌ها پس از آغاز درگیری‌ها در اوکراین، خواستار پایان دادن به خشونت‌ها در این کشور شد.

ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد: قابل درک نیست که روسیه و اوکراین نمی‌نشینند و به نوعی توافق دست پیدا نمی‌کنند. اگر آن‌ها بزودی این کار را نکنند، چیزی جز مرگ، ویرانی و قتل‌عام باقی نخواهد ماند.

وی افزود: این جنگی است که هرگز نباید رخ می‌داد، اما شد. راه حل هرگز نمی‌تواند بخوبی قبل از شروع تیراندازی باشد، اما راه‌حلی وجود دارد و باید آن را اکنون کشف کرد - نه بعد - زمانی که همه مرده‌اند!

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، ترامپ به خاطر اظهاراتی که در روزهای ابتدایی عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین بیان کرد، مورد انتقاد دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در آمریکا قرار گرفت. او ماه گذشته در یک گردهمایی در پاسخ به این سوال «که آیا پوتین باهوش است؟»، گفت: بله، باهوش است.

ترامپ در آن زمان گفته بود: «این یک راه جهنمی برای مذاکره بود، قرار دادن ۲۰ هزار سرباز در مرز. این اشتباهی بزرگ بود، اما به نظر یک (راه) مذاکره عالی بود اما برای او (پوتین) خوب از کار درنیامد. 

وی اخیراً هم در مصاحبه با «واشنگتن اگزمینر» گفت که فکر نمی‌کرد ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به اوکراین حمله کند. او در مصاحبه‌ای تلفنی به این رسانه محافظه‌کار آمریکایی گفت: متعجبم؛ متعجب. وقتی (پوتین) نیروهایش را به مرز فرستاد، فکر کردم در حال مذاکره است. فکر می‌کردم او در حال مذاکره است. فکر می‌کردم که این یک راه سخت اما هوشمندانه برای مذاکره است.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ادامه ادعا کرد: من با پوتین بسیار بسیار سختگیر بوده‌ام. برای همین مورد انتقاد قرار گرفتم. در عین حال، با او خیلی خوب کنار آمدم. اما من با اکثر [سران جهان] خیلی خوب کنار آمدم.

وی پیش‌تر در یک گردهمایی در کارولینای جنوبی گفت که معتقد است اگر جنگ اوکراین به زودی به پایان نرسد، منجر به «جنگ جهانی سوم» خواهد شد. 

ترامپ در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» هم گفته بود همچنان که اوضاع در اوکراین وخیم‌تر می‌شود، بایدن در حال بازی خوردن از ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه است.

 

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.