اعتراف صهیونیست‌ها به هراس از یگان «رضوان» حزب‌الله در مرز لبنان

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به موفقیت نیروهای ویژه حزب‌الله لبنان در تغییر قواعد درگیری و ایجاد تحول درشرایط حاکم در مرز فلسطین اشغالی و لبنان اعتراف کردند.

هادی نیوز: منابع رسانه‌‌ای رژیم صهیونیستی با تحلیل شرایط جاری در مرز با لبنان، اذعان دارند که حضور نیروهای ویژه در حزب الله، تغییری اساسی در مرز فلسطین اشغالی با لبنان محسوب می‌شود.

پایگاه خبری شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی از کابوس دنباله‌دار تل‌آویو در مرزهای لبنان، نوشت: «ورود نیروهای الرضوان، موجب تغییری اساسی در مرز با لبنان شده است. این نیروهای ویژه، پس از کسب سال ها تجربه در جنگ سوریه در جنوب لبنان مستقرند».

این رسانه‌ها می‌گویند: «حزب الله آرایش نظامی خود را به سمت جبهه داخلی ما افزایش داده و توانایی دفاعی خود را ارتقا داده است».

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با اشاره به این موضوع به نقل از سرتیپ «شلومی بندر» فرمانده لشکر الجلیل نوشت: «یگان الرضوان  در حال حاضر ابزارهایی در اختیار دارد که در سال ۲۰۰۶ وجود نداشت. آن‌ها تشکیلات و آرایش نظامی خود را به سمت جبهه داخلی ما افزایش داده و توان دفاعی خود را ارتقا بخشیده‌اند».

نام یگان ویژه حزب‌الله معروف به یگان «رضوان»که برگرفته از نام «عماد مغنیه» فرمانده نظامی شهید حزب‌الله معروف به «حاج رضوان» است؛ - فرمانده‌‌ای که صهیونیست‌ها در سال ۲۰۰۸ طی عملیاتی در دمشق وی را ترور کردند، همواره لرزه به جان صهیونیست‌ها می‌اندازد.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست طی یادداشتی در دی ماه گذشته، ضمن اشاره به مهارت بالای رزمندگان یگان رضوان در انجام حمله نوشت که اعضای یگان رضوان در خط مقدم هر حمله حزب‌الله علیه اسرائیل خواهند بود و عملیات نفوذ به شهرهای صهیونیستی در طول مرز فلسطین اشغالی به همراه موج شلیک موشک‌ها و راکت‌ها توسط آنها صورت خواهد گرفت.

به نوشته این روزنامه اعضای یگان رضوان سال‌ها در سوریه جنگیده‌اند و تجربه عملیاتی گسترده‌ای دارند و اکنون بیشتر آن‌ها به جنوب لبنان بازگشته‌اند. عملیات نفوذ، به اعضای یگان رضوان این امکان را می‌هد که درباره استقرار نیروهای اسرائیلی و زمان پاسخگویی به هر رویدادی اطلاعات بیشتری کسب کنند . این در حالی است که وضعیت حصار اصلی که از دهه ۱۹۸۰ برپا شده علیرغم عملیات ترمیم، بدتر شده است و افسران ارتش رژیم صهیونیستی اذعان دارند این حصار مانع ورود نیروهای ویژه حزب‌الله نمی‌شود.

حزب‌الله تاکنون بارها با انتشار ویدئوهایی، مهارت جنگی رزمندگان یگان رضوان را به نمایش گذاشته است که آخرین آن، مربوط به بهمن‌ماه گذشته است که در آن، گوشه‌هایی از تمرینات این نیروهای ویژه با تجهیزات کامل در ارتفاعات این کشور و در میان برف نشان داده شد.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.