روزنامه انگلیسی: اسرائیل در برابر تهدیدات فزاینده آمادگی ندارد

یک روزنامه انگلیسی نوشت که رژیم صهیونیستی همزمان که با تهدیدات بیشتری مواجه می‌شود، آمادگی کمتری برای مقابله با آن‌ها دارد.

هادی نیوز: روزنامه میدل ایست آنلاین در گزارشی به تهدیدات فزاینده امنیتی رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت که سران تل آویو به شدت از این موضوع نگران هستند.

این روزنامه نوشت که کارشناسان امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی می‌گویند که این رژیم به طور کامل از نبود عمق استراتژیک همراه با وجود نقاط ضعف کاملا واضح رنج می‌برد و این شرایط موجب شده است تا صهیونیست‌ها خود را در برابر تنگاههای نظامی ببینند.

میدل ایست آنلاین در ادامه نوشت که تنگناهای نظامی می‌تواند در برابر شلیک موشک‌ها از سوی حماس در غزه، حزب‌الله در لبنان و همچنین ایران و حتی «حوثی‌ها» در یمن، خود را نشان دهد.

طبق این گزارش، همزمان دشمن صهیونیستی از خطرات راهبردی و تاکتیکی نیز رنج می‌برد و تنها رژیمی است که پایه‌های استراتژیک ندارد و این مسأله در عمل در مرز با غزه خود را نشان داده است، به طوریکه که هیچ پایگاه هوایی در غزه وجود ندارد، اما این منطقه یک تهدید بزرگ برای اسرائیل به وجود آورده است.

این روزنامه خاطرنشان کرد: اسرائیلی‌ها نگران خطرات و کاستی‌هایی هستند که با وجود دستاوردهای ادعایی آنها در جنگ ۱۹۶۷ و هدف قرار دادن راکتورهای هسته‌ای عراق و سوریه توسط نیروی هوایی اسرائیل از آن رنج می‌برند. ادعا شده است که نیروی هوایی اسرائیل یکی از بهترین‌ها در دنیاست اما در برخی از رویارویی‌های نظامی دچار ناکارآمدی شده و بسیاری را ناامید می‌کند، کسانی که معتقدند نیروی هوایی باید بتواند عمق استراتژیکی که اسرائیل فاقد آن است را پوشش دهد.»

به نوشته میدل ایست آنلاین با افزایش جنگ‌های چریکی و تظاهرات مستمر در مسجد الاقصی، نیروهای اشغالگر اسرائیل به ناتوانی خود در مقابله با تهدیدات مختلف امنیتی به ویژه در جبهه داخلی فلسطین اذعان می‌کنند.

این روزنامه انگلیسی نوشت که درخواست محافل داخلی رژیم صهیونیستی برای برخورد شدید با مقاومت فلسطینی در اصل تلاشی برای پاسخ به وحشت اسرائیلی‌هاست. همزمان یک گفتمان همراه با ترس و وحشت از فلسطینی‌ها در شبکه‌های تلویزیونی اسرائیل وجود دارد و عمدتا در این شبکه‌ها اشاره‌ای به ریشه‌های مقاومت و همچنین درگیری‌های یک قرن اخیر با فلسطینی‌ها نمی‌شود.

میدل ایست آنلاین: اسرائیل تنها رژیمی است که پایه‌های استراتژیک ندارد و این مسأله در عمل در مرز با غزه خود را نشان داده است.

میدل ایست آنلاین در پایان نوشت که مقامات نظامی و امنیتی اسرائیل می‌گویند که ناکامی اخیر در مقابله با حملات مقاومت فلسطین ممکن است سایر نیروها مانند ایران را به شلیک موشک یا حزب الله برای حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین شمالی ترغیب کند و این چیزی است که تعدادی از ژنرال‌های ارتش صهیونیستی نگرانی خود را در خصوص آن در مصاحبه‌ها و گفتگوهای اخیرشان ابراز کرده‌اند. آنها همچنان نسبت به احتمال وقوع یک جنگ چند جبهه‌ای که ممکن است ارتش صهیونیستی با آن مواجه شود، هشدار می‌دهند؛ جنگی که ممکن است در صورت وقوع، فرماندهان صهیونیست خواستار تخلیه خطوط مرزی و عقب‌نشینی نیروهایشان شوند.

نگرانی محافل صهیونیستی از آسیب‌پذیری بالای رژیم تل آویو به خصوص پس از جنگ 12 روزه رمضان سال گذشته افزایش محسوسی داشته و بسیاری از کارشناسان نظامی این رژیم بارها نوشته‌اند که در صورت وقوع یک جنگ فراگیر در همه جبهه‌ها، رژیم صهیونیستی با خطر موجودیتی مواجه خواهد شد.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.