پاسخ آلمان به انتقادها؛ برلین به کی‌یف تانک مجهز به سیستم ضدهوایی می‌دهد

دولت آلمان که با انتقادهای شدیدی از سوی متحدان غربی و حتی انتقادهای داخلی به دلیل امتناع از ارسال مستقیم تسلیحات سنگین به اوکراین مواجه شده، اعلام کرد مجوز تحویل تانک‌ به کی‌یف را صادر می‌کند.

هادی نیوز: «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان امروز (سه‌شنبه) گفت که برلین مجوز تحویل تانک‌ به اوکراین را صادر می‌کند؛ اقدامی که نشان‌دهنده تغییر آشکار در سیاست محتاطانه برلین در حمایت نظامی از کی‌یف خواهد بود.

لامبرشت در نشست بین‌المللی وزرای دفاع در پایگاه هوایی «رامشتاین» نیروهای آمریکایی و ناتو در خاک آلمان گفت که دولت آلمان موافقت کرده که تحویل تانک‌های مجهز به سیستم‌های ضد هوایی مستعمل «گپارد» Gepard را امضا کند.

چهل کشور در این پایگاه هوایی در جنوب غربی آلمان مذاکرات اضطراری برای تقویت توان دفاعی اوکراین برگزار می‌کنند. به گفته «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا این نشست که به دعوت ایالات متحده برگزار شده، بر انجام کارهایی برای ایجاد قابلیت و ظرفیت بیشتر نیروهای اوکراینی متمرکز است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پاریس توپ‌های سزار را با برد ۴۰ کیلومتر تحویل می‌دهد و انگلیس هم موشک‌های ضدهوایی «استاراستریک» Starstreak را ارائه کرده است.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان به دلیل امتناع از ارسال مستقیم تسلیحات سنگین به اوکراین مورد انتقاد قرار گرفته است. منتقدان، شولتز را به رهبری ضعیف متهم کرده‌اند و می‌گویند حزب سوسیال دموکرات‌ او (SPD) تمایلی به خروج از سیاست تاریخی تنش زدایی خود در قبال مسکو ندارند. شولتز حتی با انتقادهایی از داخل دولت ائتلافی خود مواجه شده است.

وی رویکرد محتاطانه خود را با بیان اینکه مایل است از رویارویی مستقیم بین ناتو و روسیه، یک قدرت هسته‌ای، اجتناب کند، توجیه کرده است. اما بر اساس پیش‌نویس سندی که روز سه‌شنبه توسط خبرگزاری فرانسه مشاهده شد، سه حزب دولت ائتلافی او اکنون قصد دارند پیشنهادی مشترک در پارلمان ارائه کنند که خواستار تحویل سلاح‌های سنگین به اوکراین است.

این سند از دولت می‌خواهد «به تحویل تجهیزات لازم به اوکراین، از جمله گسترش تحویل سلاح‌های سنگین و سامانه‌های پیچیده، ادامه دهد و در صورت امکان این اقدام را تسریع کند». سند مذکور همچنین پیشنهاد می‌کند که سربازان اوکراینی باید در آلمان و سایر کشورهای ناتو برای کار با این سلاح‌ها آموزش ببینند.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.