سرلشکر سلامی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

رژیم صهیونیستی شرایط را برای نابودی خود فراهم می‌کند/ سازش با ظالم راه زیستن امن و آزاد نیست

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی شرایط را برای نابودی خود فراهم می‌کند، گفت: امروز کاخ سفید از لحاظ امنیتی توانی ندارد و کاخ سفید امروز یک لانه عنکبوتی است.

 سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز (جمعه) در مراسم روز قدس و پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، اظهار داشت: روز جهانی قدس شریف میراث ماندگار حضرت امام خمینی است که در نخستین ماه‌های پیروزی انقلاب شکوهمند خود با ابتکاری اعجاز و حکمتی الهی و بالغه با نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان قدس شریف و فلسطین را از فراموش شدگی، غربت غم انگیز و مظلومیت خارج کرد.

وی ادامه داد: از آن روز تا به امروز سیمای فلسطین هر روز درخشان تر و برجسته تر و جذاب تر در صحنه سیاسی عالم در حال حرکت است و بعد از دوران باشکوه امامت امام راحل مان بیرق حمایت از نهضت فلسطین و مبارزه با استکبار و صهیونیسم به دسترهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام سید علی خامنه ای این نایب امام زمان مان برافراشته ماند و حرکت داده شد.

فرمانده کل سپاه گفت: از آن زمان حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب با ابتکاری در امتداد ابتکار امام خمینی (ره) با تشکیل نیروی قدس سپاه به ایجاد شاکله قدرت و امتداد انقلاب اسلامی در سایر بلاد اسلامی با هدف در تنگنا قرار دادن رژیم صهیونیستی و به اذن خداوند در آینده‌ای نزدیک به حذف این رژیم از جغرافیای سیاسی عالم اهتمام کرد.

وی افزود: ۷۴ سال پیش از سال ۱۹۴۸ میلادی که با توطئه جهانی انگلیسی و بعدها با امتداد این توطئه جهانی از سوی آمریکا نقشه سیاسی جدیدی برای زخم نمودن پیکر جهان اسلام طراحی شد. 

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: به تعبیر نخست وزیر سال‌های اول قرن بیستم انگلستان در آن سال‌ها او گفت همه آبراهه‌های راهبردی جهان در منطقه جهان اسلام واقع شده است و ذخایر زیرزمینی همان جاست و اگر جای پایی در آنجا نداشته باشیم باید قید سیادت و آقایی بر جهان را به هم بزنیم و از سیادت بر عالم چشم‌پوشی کنیم.

وی ادامه داد: اما این عبارت کوتاه، شد فلسفه یک توطئه شوم برای جهان اسلام که مستکبران خنجر به نام رژیم جعلی صهیونیستی را در پهلو و پیکره جهان اسلام فرو بردند تا با ایجاد یک زخم ترمیم ناپذیر و یک سمبل امنیتی و سیاسی که امتداد سیاست‌های غرب در جهان اسلام است بتوانند بر این جغرافیایی از ثروت و موقعیت مسلط شوند و از آن روز تا به امروز سیاست‌های آمریکا، انگلیس و بخشی از کشورهای اروپایی حامی این توطئه بوده است.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: صهیونیست‌ها، فلسطینی‌ها را از خانه‌هایشان آواره کردند و به جای آن حادثه جعلی هولوکاست را برجسته ساختند تا فلسفه مصنوعی برای جا دادن در قلب جهان اسلام پیدا کنند. 

وی ادامه داد: وقتی که انقلاب اسلامی ظهور یافت و خورشید امامت امام از افق ایران طلوع کرد، فلسطین حامی قدرتمند پیدا کرد. جهاد در فلسطین زنده شد و امام فرمودند اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود. این فقط یک عبارت ساده نبود بلکه نقطه آغاز یک سیاست بلند و راهبردی قوی و جدی بود. این عبارت به قدرت و واقعیت تبدیل شد و در سطح هدف، آرمان و آرزو باقی نماند به نحوی که از ۷۴ سال پیش به این طرف با معماری آمریکا و مهندسی اروپا و کشورهای مرتجع عرب متحد آمریکا و رژیم صهیونیستی ۳۸ طرح برای حفظ بقای رژیم طراحی کردند.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: وقتی که فلسطینی‌ها در غیبت قدرت هستند نمی‌توان با قطعنامه‌ها و پیمان نامه‌های سازش با ظالمان به امنیت، استقلال، حریت و آزادی رسید. این درس بزرگی است که تاریخ به همه ما داده است و امامان بزرگ انقلاب ما بر این حقیقت مسلم و واضح عالم کاملاً بصیر، حکیم و آگاه هستند که هرگز سازش با ظالم راه زیستن امن و آزاد نیست و هرگز مستکبران راه غلبه به خودشان را به ما نمی‌آموزند.

وی افزود: این منطق، روح جهاد را در فلسطین، لبنان و اقصی نقاط جهان اسلام علیه مستکبران و غاصبان برانگیخت؛ این تفکر که راه سعادت مسلمانان در مقابل مستکبران از مسیر جهاد عبور می‌کند. دشمن زبان شمشیر را خوب می‌فهمند، او به منطق قدرت معتقد است و می‌داند که با قوی شدن می‌توان پیروز شد و به قدرت احترام می‌گذارد و این سررشته نقشه راهی بود که امامان انقلاب ما به خصوص در دوران طولانی امامت و پیشوایی رهبر عظیم الشان ما موجب شکل گیری نقشه راه جدی شد.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: رهبر انقلاب بهترین، قدرتمندترین و مدبرترین فرمانده خود را برای هدایت نهضت مقاومت در جهان اسلام منصوب کرد. پرچمدار مقاومت، حاج قاسم شد که توانست در فاصله‌های زمانی اندکی در اقصی نقاط جهان اسلام جوانان را به جهاد دعوت و آنها را سازماندهی کند و سد مستحکمی در مقابل رژیم صهیونیستی قرار دهد. از آن روز تا به امروز دیگر ارتش صهیونیستی در هیچ جنگی پیروز نشده است. دقت و توجه کنید، قبلاً صهیونیست‌ها بی رحمانه قتل عام می‌کردند اما امروز به نقطه‌ای رسیده‌اند که حتی مجروح شدن یک فلسطینی برای آنها عقوبت فراوانی دارد. 

وی ادامه داد: دیگر فصل آن وقایع غم انگیز برای فلسطین گذشته است و فلسطین از دست‌های خالی عبور کرده و مسلح است و مردانش در میانه میدان آماده نبرد هستند و اسرائیل در حال فروپاشیدن است.

سرلشکر سلامی با خطاب به صهیونسیت‌ها تصریح کرد به شما می گویم، اسرائیلی‌ها سخن من را می‌شنوند و به آنها می گویم شما که فکر می‌کردید لایه‌های ضخیم امنیت می‌تواند امنیتی ترین رژیم عالم را که مانند یک پادگان است از خطر حملات فلسطینی‌های قهرمان نجات دهد. دیدید شهیدان محمد حسین، فتحی حازم و شهید ضیا را که چگونه در قلب سرزمین‌های سال ۱۹۴۸ در یک شب تمام ارتش اسراییل و قوای امنیتی او را شکست دادند.

وی ادامه داد: شما دیدید چگونه کشتی‌هایتان در دریا می‌خورد. شما بهتر از من می‌دانید، شما شلیک هزاران راکت نیروهای فلسطینی و ناتوانی گنبد آهنی تان را دیدید و حزب الله را همانند اژدها و شیر مسلط بر شمال سرزمینی که اشغال کردید می‌بینید. شما محاصره در قلب جهان اسلام را حس می‌کنید و در هم شکستگی نظام سیاسی تان و پارگی نظام اجتماعی تان را می‌بینید.

فرمانده کل سپاه با اشاره به افول آمریکا در جهان تأکید کرد: شما می‌بینید که دیگر آمریکا تکیه‌گاه مطمئنی برای شما نیست و کاخ سفید به بیت عنکبوتی تبدیل شده است. بیت الابیض (کاخ سفید) امروز به همراه نظام امنیتی شما یک لانه عنکبوتی است. 

وی افزود: شما می‌بینید آمریکا از افغانستان می‌گریزد و از عراق در حال گریختن است و در حاشیه سیاست‌های منطقه جای دارد و دیگر نمی‌تواند به شما کمک کند و آمریکا برای شما همانند آمبولانسی است که وقتی مریضی می میرد، به فریادش می‌رسد.

سرلشکر سلامی خطاب به صهیونیست‌ها تصریح کرد: سخن را کوتاه می‌کنم و به شما این نکته را می گویم که شرارت‌های خود را خاموش کنید. شما می‌دانید ما اهل عمل و واکنش هستیم. پاسخ‌های ما دردناک است و شرایط را برای اهداف خود فراهم می‌کنیم. ما شما را رها نمی‌کنیم، منتظر باشید؛ پاسخ‌های ما را دیده‌اید. امروز هم می گویم اگر کوچک‌ترین عمل جاهلانه و شرارت آمیز از شما سر برند بهتر از من می‌دانید چه بر سرتان خواهد آمد.

وی در پایان سخنانش خطاب به فلسطینی ها اظهار داشت: به فلسطین قهرمان و عزیز هم می گویم ادامه بدهید؛ نصر الهی با شما است. شما چه در غزه، چه در کرانه، چه در صحن مبارک مسجد الاقصی متحد هستید و مطمئن باشید دشمن شما به سمت اضمحلال و زوال پیش می‌رود و قدرت شما در حال جان گرفتن است. ما همیشه با شما هستیم و فلسطین در قلب ما است. ما امت جهان اسلامیان همگی سرنشینان یک کشتی هستیم و با هم برای مقابله با استکبار جهاد می‌کنیم و جهاد راز سعادت ما است. به اذن خداوند متعال سربلند، موفق و پیروز باشید.

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.