بلومبرگ: اتحادیه اروپا به‌دنبال تحریم نفت روسیه تا پایان سال میلادی است

یک شبکه آمریکایی اعلام کرد اتحادیه اروپا به‌دنبال تحریم نفت روسیه تا پایان سال جاری میلادی است.

هادی نیوز: وبگاه خبری «بلومبرگ» روز شنبه نوشت، اتحادیه اروپا به‌دنبال  ارائه پیشنهاد تحریم نفت روسیه تا پایان سال جاری میلادی است.

این شبکه خبری به نقل از افراد مطلع نوشت، اتحادیه اروپا به‌دنبال اعمال محدودیت برای واردات نفت روسیه به‌شکلی تدریجی تا اتمام این بازه زمانی است.

این افراد مطلع همچنین به بلومبرگ گفته‌اند که بروکسل قصد دارد بانک‌های بیشتری در روسیه و بلاروس را از دسترسی به سیستم «سوئیفت» محروم کند.

تصمیمات در این زمینه که در واقع دور ششم تحریم‌های اروپا علیه روسیه محسوب می‌شوند، ممکن است ظرف هفته آتی در نشست سفرای این بلوک اروپایی مطرح شوند.

روز گذشته (جمعه) نیز روزنامه نیویورک‌تایمز با انتشار گزارشی در این‌باره نوشت، اعضای اتحادیه اروپا از چند هفته پیش در حال مقدمه‌چینی برای این تحریم‌ها بوده‌اند و قرار است گفت‌وگوهای فشرده تا یکشنبه آینده ادامه داشته باشد.

یک مقام اروپایی گفته اعضای اتحادیه اروپا احتمالاً اوایل هفته آینده تحریم‌های مرحله‌بندی‌شده‌ای را علیه نفت روسیه اعلام خواهند کرد. اعلام این تحریم‌ها در حکم پایانی بر اختلافاتی خواهد بود که وابستگی کشورهای اروپایی به منابع انرژی روسیه را در مدار توجه قرار داده است.

«امانوئل ماکرون» پیروز انتخابات اخیر ریاست جمهوری فرانسه و رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا امروز با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور فرانسه در این تماس تلفنی، بر تعهد کشورش به حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تأکید کرد و گفت، پاریس حمایت نظامی و بشردوستانه از کی‌یف را تداوم خواهد داد.

اروپایی‌ها در حالی به‌دنبال افزایش تحریم‌ها علیه روسیه هستند که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد  لغو تحریم ها بخشی از مذاکرات بین مسکو و کی‌یف است و ادامه داد که مذاکرات با اوکراین گرچه دشوار است اما هر روز ادامه دارد.

سرگئی لاوروف در حالی این اظهارات را مطرح کرد که کی‌یف روز گذشته (جمعه) هشدار داد که مذاکرات برای پایان دادن به عملیات نظامی روسیه در اوکراین که در سومین ماه خود است، در معرض خطر شکست و فروپاشی قرار دارد.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.