رسانه آمریکایی: تل‌آویو در حال بررسی افزایش کمک نظامی به اوکراین است

مقام‌های ارشد صهیونیستی و اوکراینی به یک پایگاه خبری گفتند که تل‌آویو در حال بررسی افزایش کمک‌های نظامی خود به اوکراین است و احتمالاً با ادامه جنگ این کار را انجام خواهد داد.

هادی نیوز: وبگاه آمریکایی «آکسیوس» شامگاه چهارشنبه به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیست گزارش داد که تل‌آویو در پی درخواست واشنگتن، در حال بررسی گسترش کمک نظامی به اوکراین است.

آکسیوس در ابتدای این مطلب اشاره کرد که هفته گذشته، رژیم موقت صهیونیستی «درور شالوم» رئیس دفتر نظامی-سیاسی در وزارت جنگ خود را برای حضور نشستی به رهبری آمریکا درباره ارسال سلاح به اوکراین، به پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان فرستاده بود.

یک مقام ارشد صهیونیست به این وبگاه گفت: «دولت بایدن برای اسرائیلی‌ها روشن کرده است که آمریکا وضعیت دشوار آنها با روسیه را درک می‌کند و از کارهایی که تاکنون در زمینه کمک به اوکراین انجام داده‌اند قدردانی می‌کند، اما امیدوار است که بتوانند در تامین تجهیزات نظامی کارهای بیشتری انجام دهند».

آکسیوس به نقل از این منبع، که نام یا سمتش فاش نشد، نوشت: «دولت اسرائیل در حال بررسی افزایش کمک‌های نظامی خود به اوکراین است و احتمالاً با ادامه جنگ این کار را انجام خواهد داد، اما این مقام تاکید کرد که اسرائیل فقط تجهیزات نظامی غیرکشنده ارائه خواهد کرد».

یک مقام ارشد اوکراینی نیز به این پایگاه خبری گفت که کی‌یف از تل‌آویو انتظار ارسال تسلیحات مرگبار ندارد، اما مایل است از چندین مجوز صادراتی که قبلا در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برای تجهیزات ارتباطی و سیستم‌های ضد پهپاد صادر شده، استفاده کند.

تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و روسیه در حالی بر سر جنگ اوکراین افزایش یافته که لاپید چند روز پیش در پیامی در توییتر ادعا کرده روسیه در حال ارتکاب جنایت جنگی در اوکراین است.

روز دوشنبه نیز وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با احضار سفیر مسکو، اعتراض شدید خود نسبت به اظهارات وزیر خارجه روسیه را ابلاغ کرد.  

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه ایتالیایی «زونا بیانکا» در پاسخ به این سوال که روسیه چگونه می‌خواهد اوکراین را نازی‌زدایی کند در حالی که مردم این کشور خودشان یک رئیس‌جمهور یهودی را انتخاب کرده‌اند، گفته بود: «پس اگر زلنسکی یهودی باشد چه؟ این واقعیت، وجود عناصر نازی در اوکراین را نفی نمی‌کند.من معتقدم که هیتلر خون یهودی نیز داشت و و بعضی از بدترین یهودی‌ستیزان، خود یهودیان هستند».

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.