جزئیات دیدار وزیر خارجه با رئیس جدید امارات/ پذیرش دعوت رئیسی برای سفر به ایران

یکی از اعضای تیم ایرانی حاضر در دیدار وزیر امور خارجه با رئیس جدید دولت امارات، جزئیاتی از این دیدار را مطرح کرد.

هادی نیوز: حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه روز گذشته برای ابراز تسلیت در مراسم درگذشت رییس فقید امارات متحده عربی به ابوظبی سفر کرد.

وزیر خارجه در این سفر با محمد بن زاید رئیس جدید امارات درباره مسائل مشترک به گفت‌وگو پرداخت.

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و یکی از اعضای تیم همراه وزیر امور خارجه در سفر به امارات در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به دیدار دو جانبه امیرعبداللهیان و محمد بن زاید، اظهار داشت: وزیر امور خارجه در دیدار با رئیس جدید دولت امارات متحده عربی تاکید بر گشودن فصل تازه ای در روابط بین دو کشور داشت.

وی افزود: محمد بن زاید از این موضوع استقبال کرد و بیان داشت که امارات نیز تمام ظرفیت های خود را در جهت ارتقای روابط بین دو کشور به کار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: همچنین در این دیدار بر خروج نیروهای خارجی از منطقه تاکید شد و تیم ایرانی به تیم اماراتی بیان داشت که همچون گذشته نیروهای بیگانه از منطقه خارج خواهند شد و آنچه در اینجا باقی می ماند ایران و امارات و سایر کشورهای منطقه هستند.

کریمی قدوسی افزود: سپس محمد بن زاید به وزیر امور خارجه دولت امارات دستور داد تا جلساتی با تیم سیاست خارجی ایران در رابطه با مسائل مختلف آغاز کند و همچنین تاکید داشت که اگر در موضوعاتی پیشرفتی مشاهده نشود به صورت مستقیم بر آن موضوع ورود پیدا خواهم کرد.

وی تاکید کرد: محمد بن زاید از دعوت رئیس جمهور کشورمان برای سفر به ایران استقبال و اعلام آمادگی کرد در اولین فرصت به ایران سفر کند.

یکی از اعضای تیم همراه وزیر امور خارجه به امارات بیان داشت: همچنین در این دیدار بر حجم مبادلات دو کشور و ارتقای آن تاکید شد و بن زاید بیان کرد که می خواهد حجم مبادلات دو جانبه دو کشور به سطحی که در گذشته وجود داشت برسد و همچنین تاکید کرد اجازه نخواهد داد دیگر موانعی که باعث دوری ملت‌ها و دولت‌ها از هم میشود دوباره پدیدار شود.

کریمی قدوسی با بیان اینکه در دیدار دو ساعت وزیر امور خارجه با محمد بن زاید فضای مثبتی بر جلسه حاکم بود، گفت: برداشت بنده از دیدار آقای امیرعبداللهیان و محمد بن زاید بدین گونه است که به زودی شاهد آغاز مذاکرات و تعیین سفیر بین دو کشور باشیم.

وی با بیان اینکه مسئولان اماراتی بر ارتقای روابط دوجانبه تاکید داشتند و خواستار افزایش آن شدند، بیان داشت: همچنین تیم ایرانی در این دیدار بر حضور مخرب رژیم صهیونیستی در کشورهای منطقه تاکید داشت و بیان داشت که هر جا این رژیم حضور داشته باشد جز ناآرامی و ناامنی چیزی به همراه نخواهد داشت.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.