دیپلماسی دریایی زمینه‌ساز تحکیم سیاست خارجی است

دریادار ایرانی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های علمی کشور گفت: نیروی دریایی تلاش دارد تا ضمن بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و فناورانه کشور، اهمیت نزدیک شدن به دریا و اقتصاد دریایی را برای مردم و نهادهای دولتی تبیین کند.

امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش: نیروی دریایی راهبردی ارتش به‌عنوان یکی از بازوان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به جهت نوع مأموریت و حضورش در آب‌های بین‌المللی و اثربخشی در حوزه دیپلماسی، همواره مورد توجه دیگر کشورها بوده است

وی ادامه داد: همچنین نیروی دریایی به جهت بهره‌گیری از ظرفیت‌های دیپلماسی دریایی می‌تواند در حوزه تحکیم سیاست خارجی کشور نقش‌آفرین باشد.

دریادار ایرانی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکم انتصاب فرمانده نیروی دریایی ارتش بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌های نیرو‌های مسلح و دولت و کشور در جهت ارتقای نیروی دریایی تأکید داشتند؛ لذا نیروی دریایی نیز از هر زمینه‌ای که بشود توجه جامعه داخلی را به سمت و سوی دریا‌ها جلب کند، بهره می‌گیرد و تلاش دارد تا ضمن بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و فناورانه کشور اهمیت نزدیک شدن به دریا و اقتصاد دریایی را برای مردم، نهاد‌ها و سایر بخش‌های اثرگذار تبیین کند.

فرمانده نداجا از همکاری این نیرو با مراکز علمی و دانشگاهی کشور جهت تبادل تجربیات خبر داد و گفت: انجمن ژئوپلیتیک ایران که یک مجموعه علمی قوی محسوب می‌شود که از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و در تمام حوزه‌های اثربخش ما می‌تواند کمک‌کننده باشد. این انجمن همچنین قادر است که جغرافیا را در حوزه سیاست، و سیاست را در حوزه جغرافیا به خوبی تبیین کند که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت علمی در مأموریت‌های‌مان بهره‌مند شویم.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.