حجت‌الاسلام ذوالنوری: دولت سیزدهم سینه خود را برای رفع مشکلات کشور سپر کرده است

نماینده قم در مجلس گفت: مجلس حذف ارز ترجیحی را تصویب کرده و ما نباید این موضوع را به گردن دولت بیاندازیم، این موضوع در دولت قبل هم مطرح شد اما برای اینکه در دیدگاه‌ها خوب باشند اقدامی انجام ندادند، دولت سیزدهم به میدان آمده و سینه خود را برای رفع مشکلات سپر کرده است و اینکه نماینده‌ای بخواهد سر دولت داد بزند نادرست است.

هادی نیوز: حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری شب گذشته در همایش تخصصی گرامیداشت شهدای روحانی استان قم که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، با بیان اینکه قدرت نظامی ایران در هشت سال دفاع مقدس در مقایسه با دشمنان قابل توجه نبوده است، اظهار کرد: عوامل مختلفی از جمله ایمان و اعتقاد به آرمان و وجود رهبری امام خمینی(ره) موجب شد که رزمندگان ایران اسلامی بتوانند مقابل دشمن به پیروزی برسند.

وی از نقش روحانیون در دفاع مقدس یاد کرد و گفت: روحانیت در 60 عرصه مختلف به ایفای نقش پرداختند اما در فرصت امشب به علت فرصت محدود فقط هشت عرصه نقش‌آفرینی روحانیت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نقش نخست روحانیت در جنگ، فرماندهی دفاع مقدس بود نقشی که بر عهده شخصیت‌هایی همانند امام خمینی(ره) بود

وی از کلام محرک، مهیج و بسیج کننده به‌عنوان نقش روحانیت در جنگ یاد کرد و گفت: عشق به امام بود که موجب استمرار دفاع مقدس و پیروزی رزمندگان ایران شد.

ذوالنوری با بیان اینکه پشتیبانی از دفاع مقدس دیگر نقش روحانیون بوده است، تصریح کرد: تریبون‌های نماز جمعه، مراسم‌های تشییع جنازه، مساجد و حسینیه‌ها در اختیار روحانیت بود و مردم به روحانیت اعتماد ویژه داشتند و وقتی این قشر موضوع جهاد را مطرح می‌کرد مردم به این عرصه ورود جدی می‌کردند.

وی از نقش مسئولیتی و مدیریتی روحانیون در دفاع مقدس یاد کرد و گفت: برخی از روحانیون به عنوان فرمانده گردان، گروهان و غیره فعالیت می‌کردند و در هدایت زیر مجموعه خود رسالت خود را به خوبی ایفا می‌کردند.

ذوالنوری با اشاره به اینکه حضور طلاب میان رزمندگان موجب تغییر حال و هوای جبهه‌ها می‌شد، گفت: رزمندگان نگاه متفاوتی به روحانیون داشتند و حضور آن‌ها در جبهه موجب دلگرمی و نشاط معنوی روحانیون می‌شد.

وی با بیان اینکه تعداد شهدای روحانی بیش از 4000 شهید روحانی است، گفت: این تعداد شهدایی که در حوزه علمیه مدرک تحصیلی از آن‌ها یافت شده و بنیاد شهید مدرک شهادت آن‌ها را پیدا کرده است سه هزار و 888 مورد است درحالی‌که بسیاری از طلاب شهید دفاع مقدس گمنام بودند و هیچ مدرک و نشانی از آن‌ها باقی نمانده است.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: از میان شهدای روحانی، 149 شهید از شهدای اهل سنت، 40 شهید از شهدای بین‌المللی، 57 شهید از شهدای مشروطه، 50 شهید از شهدای انقلاب، 111 شهید از شهدای ترور و 38 شهید از شهدای مدافع حرم هستند.

وی با تاکید بر اینکه روحانیون در مسیر دفاع از انقلاب از همه دارایی و داشته‌های خود گذشتند، عنوان کرد: برخی از روحانیون در دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند که هیچ اثری از شهادت آن‌ها به ثبت نرسیده است.

ذوالنوری به تبلیغ به‌عنوان رسالت اصلی روحانیت اشاره کرد و ادامه داد: نقش تبلیغی روحانیون در دفاع مقدس به‌منظور ارتقای فضای فرهنگ و شهادت بسیار مورد توجه بوده است.

وی با بیان اینکه 36 امام جمعه و امام جمعه موقت در دفاع مقدس به شهادت رسیدند، گفت: قضات روحانی، معلمان روحانی و اساتید دانشگاه روحانی در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در پیشبرد اهداف و آرمان‌های امام خمینی(ره) داشتند.

فرمانده روحانی دوران دفاع مقدس، از نقش تاثیرگذار روحانیون رزمی تبلیغی در دفاع مقدس یاد کرد و گفت: این افراد هر جا نیاز بود لباس روحانی را به تن می‌کردند و هر جا نیاز بود با لباس عادی در خدمت رزمندگان بودند.

وی با تاکید بر اینکه نقش روحانیت در دفاع مقدس محوری بوده است، مطرح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرده‌اند روحانیت همیشه در خط نخست بوده و پیوند عمیق با مردم داشته و سپر بلای مردم بوده است.

ذوالنوری با بیان اینکه اگر دولت‌ها در مسیر منویات رهبری حرکت کنند مشکلی پیش نمی‌آید، عنوان کرد: امیدواریم در دولت انقلابی مردم شاهد ترمیم حفره‌های کشنده در نظام باشند.

وی اظهار کرد: مجلس حذف ارز ترجیحی را تصویب کرده و نباید این موضوع را به گردن دولت بیاندازیم، این موضوع در دولت قبل هم مطرح شد اما دولت قبلی برای اینکه در دیدگاه‌ها خوب باشد اقدامی انجام نداد اما دولت سیزدهم به میدان آمده و سینه خود را برای رفع مشکلات کشور سپر کرده است و اینکه نماینده‌ای بخواهد سر دولت داد بزند نادرست است.

خاطرنشان می‌شود، مراسم اصلی کنگره شهدای روحانی چهارم خردادماه با حضور مسئولان ملی و خانواده‌های شهدای روحانی در مصلی قدس شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.