روسیه تسلط کامل بر «ماریوپل» را اعلام کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد پس از حدود ۳ ماه از آغاز جنگ در اوکراین، نیروهای این کشور به طور کامل بر شهر ماریوپل مسلط شدند.

هادی نیوز: وزارت دفاع روسیه بامداد شنبه، تسلط کامل نیروهای این کشور بر شهر ماریوپل، پس از حدود ۳ ماه از آغاز جنگ در اوکراین را اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه این وزارتخانه آمده است که با تسلیم شدن آخرین نیروی اوکراینی باقیمانده در کارخانه فولاد آزوفستال و تسلط نیروهای روسی بر آن، ماریوپل به‌طور کامل تحت کنترل روسیه درآمد.

این بیانیه همچنین می‌افزاید که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه طی نامه‌ای رسمی، خبر تصرف کارخانه آزوفستال و سقوط شهر ماریوپل را به اطلاع «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور رسانده است.

«ایگور کناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه، با بیان اینکه ۵۳۱ شبه‌نظامی ملی‌گرای اوکراینی در کارخانه فولاد آزوفستال شامگاه جمعه سلاح‌های خود را زمین گذاشته و تسلیم شدند، گفت بدین شکل محاصره این منطقه بزرگ صنعتی به پایان رسیده و نیروهای روسی کنترل کامل آن از جمله تأسیسات زیرزمینی را به دست گرفتند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از کناشنکوف نوشت: «آخرین گروه از جنگجویان گردان آزوف روز جمعه تسلیم شدند. در مجموع، ۲۴۳۹ جنگجوی آزوف و سرباز اوکراینی که در کارخانه آزوفستال مخفی شده بودند از تاریخ شانزدهم می به نیروهای روسیه تسلیم شده‌اند».

پیش از این، بخش اطلاعات ارتش انگلیس ارزیابی کرده بود که روسیه بعد از به دست گرفتن کنترل ماریوپل، بدون آمادگی کافی شروع به توزیع نیروهای خود در مناطق عملیاتی کند.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.