«نگرانی شدید» ژاپن از تحرکات نظامی چین، روسیه و کره شمالی

یک سخنگوی ارشد دولت ژاپن درخصوص تحرکات نظامی اخیر چین و روسیه ابراز نگرانی کرده و درخصوص تداوم آزمایش‌های موشکی کره شمالی هشدار داد.

هادی نیوز: «هیروکازو ماتسونو» سخنگوی ارشد دولت ژاپن روز چهارشنبه «نگرانی شدید» توکیو را از «قدرت نمایی» چین و روسیه و کره شمالی ابراز کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، این مقام ژاپنی گفت: «نمی‌توانیم در حالی که روسیه تنش‌ها در اوکراین را افزایش داده است، از اقداماتی که تنش‌ها در شرق آسیا را تشدید می‌کند چشم‌پوشی کنیم».

ماتسونو ضمن ابراز «نگرانی شدید» درباره گشت‌زنی هوایی مشترک هواپیماهای جنگی چین و روسیه، این اقدام را «قدرت نمایی» توصیف کرد و بیان داشت: «انجام آن حین برگزاری نشست  [چهارگانه]، سطح تحریکات را افزایش داد».

او همچنین گفت: «دولت [ژاپن] قویاً از چین درخواست می‌کند که نقشی معقول در حفظ صلح و امنیت در جامعه جهانی ایفا کند».

علاوه بر ماتسونو، «ماساهیسیا ساتو» رهبر حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن مدعی شد چین با این اقدام خود را «ملتی یاغی» نشان داده و توکیو باید در واکنش به این اقدام، کشتی‌های جنگی خود را برای گشت‌زنی به تنگه تایوان بفرستد.

سخنگوی ارشد دولت ژاپن علاوه بر واکنش به گشت‌زنی هوایی چین و روسیه نزدیک مرزهای این کشور، به آزمایش موشکی جدید کره شمالی نیز واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ماتسونو گفت، توکیو با حفظ هوشیاری، به گردآوری اطلاعات درباره موشک‌هایی خواهد پرداخت که بیرون از منطقه ویژه اقتصادی ژاپن فرود آمدند.

این مقام ژاپنی همچنین درباره احتمال تداوم اقدامات تحریک‌آمیز از سوی کره شمالی از جمله آزمایش تسلیحات اتمی هشدار داد.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.