گزارش اجتماع 100 هزار نفری «سلام فرمانده» در ورزشگاه آزادی تهران

در حالی که بیش از 240 هزار نفر برای حضور در اجتماع بزرگ و خانوادگی «سلام فرمانده» ثبت‌نام کرده بودند، به دلیل گنجایش یکصد هزار نفری وزرشگاه آزادی، این مراسم ملی با حضور 100 هزار نفر و اجرای سرود جمهوری اسلامی در این ورزشگاه آغاز شد.

هادي نيوز: اجتماع خانوادگی «سلام فرمانده» عصر امروز پنجشنبه ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی با حضور ابوذر روحی مداح اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

مهدی سلحشور، عبدالرضا هلالی، سیدرضا نریمانی و حسین طاهری، برای شرکت در اجتماع خانوادگی «سلام فرمانده» امروز در ورزشگاه آزادی حاضر خواهند شد.

 

درهای ورزشگاه آزادی برای شرکت در این اجتماع بزرگ از ساعت ۱۵ به روی ثبت‌نام‌کنندگان باز شده و تنها افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند و کدرهگیری ۶ رقمی دارند، توانسته‌اند در این برنامه حضور یابند. بنابراین از سایر علاقه‌مندان خواسته شده که به ورزشگاه آزادی نیایند.

در این برنامه بناست سرود «سلام فرمانده» و سرود «رفیق شهیدم» با نوای ابوذر روحی «مداد رنگی» با نوای رضا هلالی و رَجَز «ای لشکر صاحب زمان» با نوای حسین طاهری در ورزشگاه آزادی طنین‌انداز شود.

گروه «پهلوونک‌های ایران‌زمین» هم در این مراسم اجرا خواهند داشت و برنامه‌های جانبی دیگری هم برای این اجتماع بزرگ تدارک دیده شده است.

پخش زنده اجتماع ملی و خانوادگی «سلام فرمانده» را می‌توانید از ساعت ۱۷ روی خروجی خبرگزاری فارس با این لینک‌ها (فارس تی‌وی) و (آپارات فارس) تماشا کنید. همچنین پخش زنده تلویزیونی این برنامه با اجرای سرود ملی «سلام فرمانده» از شبکه‌های مختلف از ساعت ۱۹ آغاز خواهد شد.

تمام جایگاه‌های طبقه اول و سه چهارم جایگاه‌های طبقه دوم ورزشگاه آزادی پر شده و جمعیت حاضر در این استادیوم تاریخی منتظر آغاز برنامه هستند.

برنامه ملی و خانوادگی «سلام فرمانده» از دقایقی قبل با اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد.

بر افراشته شدن پرچم «یا قمر بنی‌هاشم» در اجتماع «سلام فرمانده»

پخش صوتی از نوای معروف و آشنای «ای لشکر صاحب‌زمان، آماده باش» جمعیت حاضر در ورزشگاه آزادی را به وجد آورده و آنان در حال همخوانی این رجز هستند. همزمان با پخش رجز، گروه رزمی نیروهای مسلح، وارد چمن شده و روی تاتامی تعبیه شده در بخش کناری چمن در حال اجرای برنامه هستند.

اجرای گروه رزمی نیروهای مسلح

نیروهای امداد سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به صورت گسترده در کنار زمین و در هر جایگاه برای کمک‌رسانی به مصدومان احتمالی حضور دارند. 

حضور نیروهای امداد و نجات سازمان هلال احمر

نیروهای راهنما و مسئولان نظم و انضباط مراسم با بازوبندهای «خادم المهدی عج» راهنمای مردم هستند.

راهنمایان برنامه ملی سلام فرمانده

جمعیت یکصدهزار نفری ورزشگاه آزادی هم‌اکنون در حال تمرین و زمزمه سرود ملی «سلام فرمانده» هستند. این در حالی است که برنامه اصلی اجرای زنده سرود از ساعت ۱۹ با حضور ابوذر روحی، عبدالرضا هلالی، سیدرضا نریمانی و حسین طاهری آغاز می‌شود.

رضا هلالی، یکی از چهار مداحی که قرار است با سایر ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام، سروده‌های «سلام فرمانده»، «مداد رنگی» و «رفیق شهیدم» را همخوانی کند، به ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی رسید.

جمعیت حاضر در ورزشگاه آزادی تهران، هم‌اکنون در حال تمرین سرود «مداد رنگی» هستند.

تعدادی از فرزندان شهدای مدافع حرم با حضور در جمع یکصدهزار نفری سلام فرمانده، با پوستری عکس گرفتند که روی آن نوشته شده: «ما به‌زودی در مسجدالاقصی نماز می‌خوانیم»

فرزندان شهدای مدافع حرم در اجتماع بزرگ «سلام فرمانده»

استغاثه دسته‌جمعی ١٠٠ هزار نفر جمعیت حاضر در ورزشگاه آزادی برای ظهور امام زمان با تکرار عبارت «سلام فرمانده» در سه مرتبه، به این امید که حضرت جواب سلام آنان را ـ که امری واجب است ـ بدهند، در این لحظات، فضای ورزشگاه آزادی را عوض کرد.

در ادامه برنامه سرود «رفیق شهیدم» به یاد شهید حسن صیاد خدایی و با حضور دو فرزند دهه نودی این شهید پخش شد.

برنامه ملی «سلام فرمانده» و حضور نمایندگانی از نسل‌های مختلف در کنار هم

ابوذر روحی، ذاکر گیلانی اهل‌بیت علیهم‌السلام و خواننده سرود ملی و پرمخاطب «سلام فرمانده» است، برای اجرای یکصد هزار نفری این سرود در جایگاه حاضر شده است.

خواننده سرود «سلام فرمانده» در اظهارات کوتاهی گفت: خدا را شکر که این جمعیت پرشکوه به عشق امام زمان حضور پیدا کرده که نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.

او ادامه داد: قدردان تمام افرادی هستم که در شهرهای مختلف برای برگزاری برنامه‌ها و این اجتماع بزرگ در تهران تلاش کردند. همچنین از گروهی که به ما در اجرای این سرود کمک کردند، تشکر می‌کنم.

روحی گفت: تمام تلاش ما این است که این کار ما به چشم امام زمان (عج) بیاید و دقایقی ظهور ایشان را نزدیک کنیم.

پس از این سخنان، همخوانی سرود «سلام فرمانده» با همراهی تمام حاضران در استادیوم آغاز شد و ۱۰۰ هزار نفر از حضار این سرود ملی را به صورت ایستاده همخوانی کردند. اشعار این سرود روی اسکوربرد ورزشگاه حین خواندن هر بخش آن درج می‌شود.

تصویر شهید ابراهیم هادی و حاج قاسم سلیمانی در دست شرکت‌کنندگان برنامه ملی «سلام فرمانده»

پرچم ایران توسط ١٠٠ هزار جمعیت حاضر در ورزشگاه، هنگام همخوانی سراسری «سلام فرمانده» در پاسخ به آن‌ها که می‌گفتند این سرود ضدایرانی است، به اهتزاز در آمد.

اهتزاز پرچم ایران در ورزشگاه آزادی

حسین طاهری و عبدالرضا هلالی برای همخوانی سرود سلام فرمانده به ابوذر روحی پیوستند و پخش رجز «ای لشکر صاحب‌زمان، آماده باش آماده باش» در ورزشگاه یکصدهزار نفری آزادی آغاز شد.

برگزارکنندگان این برنامه ملی، برای کسانی که به دلیل پر شدن ظرفیت ورزشگاه آزادی نتوانسته‌اند در اجتماع یکصد هزار نفری «سلام فرمانده» شرکت کنند، تدبیر کرده‌اند و تلویزیون‌های شهری پخش زنده تدارک دیده‌اند که آنچه در ورزشگاه اتفاق می‌افتد از چشم آنان دور نماند. این ویدیو را ببینید:

 

 

با نزدیک شدن به غروب پنجشنبه و کاسته شدن از نور آفتاب، مجری برنامه از حضار خواست تا هنگام همخوانی سرود «مداد رنگی» نور تلفن‌های همراه خود را روشن کنند که این کار، صحنه زیبایی را در ورزشگاه آزادی رقم زد.

عبدالرضا هلالی، حسین طاهری، سیدرضا نریمانی و ابوذر روحی، چهار مداح حاضر در اجتماع «سلام فرمانده» در فراز «عهد می‌بندم روزی لازمت بشم» دست به دست هم دادند و پس از آن، هلالی با گفتن «اللهم عجل لولیک الفرج» از جمعیت حاضر «آمین» طلبید.

با پخش دوباره رجز «ای لشکر صاحب‌زمان» جمعیت فریاد «حیدر حیدر» سر دادند.

حسین طاهری شعرخوانی جدیدی براساس شعر حجت‌الاسلام جواد محمدزمانی که برای این مراسم آماده کرده بود، خواند. او در این باره گفت: قبل از خواندن این شعر چند مرتبه «الله اکبر» بگویید. در ابیاتی از این شعر به اهمیت سرود و شعار اشاره شد.

بخش پایانی شعر حسین طاهری درباره امام زمان (عج) و رهبر فرزانه انقلاب بود و جمعیت حاضر دعای سلامتی امام زمان را باهم همخوانی کردند.

یکی از ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام در پایان این مراسم، برای شهادت امام صادق علیه‌السلام مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی کرد و برنامه ملی همخوانی سرود «سلام فرمانده» با حضور یکصد هزار نفر در وزرشگاه آزادی تهران به پایان رسید.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.