طغیانی خبر داد: نهایی شدن طرح اصلاح قانون بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به آخرین مصوبات کمیسیون متبوعش گفت: بررسی طرح اصلاح قانون بانک مرکزی نیز در کمیسیون به اتمام رسیده و در در هفته‌های آینده به صحن ارسال می‌شود.

هادی نیوز: مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برخی طرح‌های در دست بررسی در کمیسیون متبوعش، گفت: اخیراً طرح مالیات بر خانه های خالی در کمیسیون مصوب شده و در نوبت بررسی در صحن مجلس قرار دارد و قطعا تا پیش از مهر ماه و بررسی برنامه هفتم توسعه در مجلس، در دستور بررسی در صحن قرار خواهد گرفت. 

وی افزود: همچنین بررسی طرح اصلاح قانون بانک مرکزی نیز در کمیسیون به اتمام رسیده و در هفته‌های آینده به صحن ارسال می‌شود. 

طغیانی خاطرنشان کرد: در ارتباط با مالیات بر عایدی سرمایه (CGT) دولت بر طرح کمیسیون اقتصادی صحه گذاشته و  قرار نیست لایحه جداگانه‌ای به مجلس ارسال کند اما درباره  مالیات بر مجموع درآمد( PIT) دولت اعلام کرده که قصد ارسال لایحه‌ به مجلس دارد منتها هنوز چنین لایحه‌ای به مجلس ارائه نشده است. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه احتمالاً  اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه به قانون بودجه سال 1402 برسد، عنوان کرد: البته ممکن است بدلیل آماده نبودن برخی زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح، تعدادی از احکام قانونی آن به بودجه سال 1402 نرسد؛ با این حال حتی در صورت گنجاندن این طرح در بودجه سال آینده، قرار نیست که ردیف بودجه‌ای در بخش درآمدها برای آن در نظر گرفته شود چرا که اساساً هدف از اجرای این قانون اخذ درآمد نیست و مجلس  و دولت در نگارش این قانون به دنبال تنظیم‌گری در اقتصاد هستند. 

 

 

تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.