اندیشه های امام قابل تحریف شدن نیست/ خامنه ای، خمینی دیگر است

امروز همه اذعان دارند که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بهترین وجه ممکن خطوط انقلاب اسلامی را پاس داشتند

عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگر  درباره تحریف اندیشه های امام خمینی گفت: اندیشه های امام قابل تحریف شدن نیست، مطالب امام مضبوط و مکتوب شده و در سلسله آثاری منتشر شده است و در اختیار عموم قرار گرفته شده است.

تلاش برای ارائه چهره مخدوش از امام
وی در ادامه با گوشزد کردن اینکه عده ای تلاش می کنند از اندیشه امام تفسیر غلط ببه جامعه ارائه کنند، گفت: همه مواضع، برنامه های امام وسخنرانی های امام همه اینها گردآوری شده و در دسترس اهل فکر و عمل و اندیشه هست، منتها چون امروز شاید مطالعه کمتر صورت بگیرد بعضی ها در معرض آثار مخدوش و جعلی باشند که افرادی یا بیاناتی یا قدرت هایی تلاش کنند یک چهره ی مخدوشی از امام ارائه دهند و افراد اهل تحقیق نباشند و به منابع دست اول در ارتباط با امام رجوع نکنند و تحت تاثیر تبلیغات سوء قرار بگیرند.

خامنه ای، خمینی دیگر است
این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره اینکه تلاش برای ایجاد دوگانگی بین امام و رهبری چگونه و با چه هدفی صورت می گیرد بیان کرد: برای همه قابل فهم است که در هر زمان یک استنباطی در ارتباط با مسائل جاری صورت می گیرند. امروز همه اذعان دارند که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بهترین وجه ممکن خطوط انقلاب اسلامی را پاس داشتند اما امکان دارد در برخی مسائل جاری و روزمره تصمیماتی اتخاذ شود که عینا مانند آنچه توسط امام اتخاذ می شد نباشد این بدین معنی نیست که در واقع رویکردهای متفاوتی بین این دوشخصیت وجود دارد.  این به معنای آن است که شرایط متفاوتی در این سالها بوجود آمده است. البته در این شرایط متفاوت نیز به اذعان همه رهبری در راستای خطوط انقلاب اسلامی کشور را مدیریت کردند و این یعنی خامنه ای خمینی دیگر است.

سلیمی نمین با بیان اینکه در بحث های اصول انقلاب مسیرها بر هم منطبق هستند ادامه داد: در مسائل کلان،دشمن شناسی، بحث عدالت در بحث های مختلفی که اصول انقلاب را تشکیل می دهد می بینیم کاملا مسیرها بر هم تطبیق دارند اما در مورد مسائل مستحدثه چه تصمیاتی اتخاذ می شود می تواند متفاوت باشد.

وی افزود: اینکه برخی ها تلاش می کنند که اگر امام خمینی امروز بود چه موضع ای می گرفت و یا موضع ای متفاوتی که اتخاذ می شود، اتخاذ می شد؟ اینها همه براساس اگر گفته می شود ما براساس مسائل تاریخی نمی توانیم بنا را بر اگر بگذاریم که اگر فلان شخصیت فوت یا شهید نمی شد امروز بدین گونه بود که در مقابل می توان گفت که اگر فلان شخص ترور یا فوت نمی کرد درست نقطه مقابلش بود، هردو می توانند ادعا کنند و کسی هم نمی تواند اثبات کند این ادعای او درست یا غلط است، با اگر نمی توان با قطعیتی در این زمینه رسید.

بنابراین اینکه گفته می شود اگر امام خمینی بودند مثلا در مسائل متخلفان اقتصادی با شدت و قوت بیشتری برخورد می کردند این یک ادعا است نمی تواند این را اثبات کرد. ضمن اینکه شرایط متفاوت بود در ابتدای دهه اول که ما در صدد تاسیس جمهوری اسلامی بودیم مسائل متفاوت بود همه امور نهادینه نشده بود و شرایط کاملا متفاوت بود.

انقلاب از مرحله تاسیس عبور کرده است 
سلیمی نمین در پایان تاکید کرد: اکنون ما از شرایط تاسیس عبور کردیم باید به قانونمندی در جامعه توجه کنیم لذا اگر دهه‌ اول که بحث تاسیس جمهوری اسلامی بود و شرایط متفاوتی حاکم بود را با این دوره مقایسه کنیم مقایسه غلطی است.

 

منبع: سایت بصیرت

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.