مرندی: با انحراف از خط رهبری، عملا خمینی‌زدایی می‌کنند

وزیر اسبق بهداشت گفت: امام‌زدایی توسط عده‌ای در عمل اتفاق می‌افتد و زمانی محقق می‌شود که عده ای از خط اصیل امام (ره) و مقام معظم رهبری منحرف شوند و معاندین خارجی و منافقین داخلی، از جمله این افراد هستند.

هادی نیوز: سیدعلیرضا مرندی وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در واکنش به جریان‌سازی تبلیغی برخی افراد و طرح ادعای امام‌زدایی از جامعه، به تحلیل این مسأله پرداخت و اظهار داشت: شخصیت و مکتب حضرت امام (ره) آنقدر برجسته و زنده است که امکان زدودن آن از جامعه اسلامی وجود ندارد، مخصوصا اینکه اگر شخص یا جریانی بخواهد این خط را‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال کند، مقام معظم رهبری قاطعانه برخورد خواهند کرد و اجازه چنین رویه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌دهند.

وی ادامه داد: امروز می‌بینیم که رهبر معظم انقلاب در هر سخن و اقدامی، یاد امام و راه ایشان را‌‌‌‌‌‌‌‌ یادآوری کرده و بر حفاظت از انقلاب اسلامی به عنوان میراث امام راحل تاکید می‌کنند و جمهوری اسلامی را‌‌‌‌‌‌‌‌ مدیون امام می‌دانند.

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب همواره در راستای حفظ خط امام و مکتب ایشان است، گفت: امام‌زدایی توسط عده‌ای در عمل اتفاق می‌افتد و زمانی محقق می‌شود که عده ای از خط اصیل امام (ره) و مقام معظم رهبری منحرف شوند و معاندین خارجی و منافقین داخلی، از جمله این افراد هستند.

مرندی تأکید کرد: آنچه مهم است، این است که وقتی مردم و رهبری میراث‌دار امام (ره) و دائما به یاد ایشان هستند، مسئولان نیز باید در خط و مکتب امام حرکت کنند و از اصول مهم مکتب امام از جمله وحدت تخطی نکنند.

وی با بیان اینکه امام حفظ نظام اسلامی را‌‌‌‌‌‌‌‌ از اوجب واجبات می‌دانستند، اظهار داشت: امروز هر کاری بکنیم که نظام اسلامی مستحکم‌تر شود، در خط امام حرکت کرده‌ایم و استحکام نظام هم منوط به باقی ماندن حول محور عمود این خیمه، یعنی رهبری است؛ همچنین باید مراقب باشیم که میان خود تفرقه ایجاد نکنیم.

* کسانی که یک روز به ما «آمریکایی» می‌گفتند، بعدها در خط آمریکا قرار گرفتند

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این سخن امام که حفظ نظام از اوجب واجبات است، نشان می‌دهد که امروز هم مهم‌تر از حفظ انقلاب و نظام اسلامی چیزی وجود ندارد و هر اقدام یا سخنی که منجر به تضعیف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی شود، حرکت علیه خط امام است.

مرندی خاطرنشان کرد: برخی‌ها در سه‌ دهه اخیر شمشیر را‌‌‌‌‌‌‌‌ از رو بستند و رفتارهایی مانند فتنه 88 را‌‌‌‌‌‌‌‌ مرتکب شدند تا جایی که برخی طرفداران آنها نیز راهشان را‌‌‌‌‌‌‌‌ از اینها جدا کردند.

وی افزود: در این میان عده‌ای موذیانه یا از سر ناآگاهی حرف‌هایی را‌‌‌‌‌‌‌‌ مطرح می‌کنند که در خط امام و میراث فکری ایشان جایی ندارد؛ به عنوان مثال، برخی افرادی که یک روز در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نقش‌آفرینی کردند، بعدها برعکس آن مواضع را‌‌‌‌‌‌‌‌ اتخاذ کردند و یا کسانی که در دولت دهه 60 چپی بودند و به ما و حتی رئیس جمهور وقت «آمریکایی» می‌گفتند، بعد از گذشت مدت کوتاهی به سمت دیگری چرخیدند و در خط آمریکا قرار گرفتند.

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: این رفتارها یا از سر ناآگاهی است و یا غرض‌ورزی؛ همچنین این‌ها نشانه بی‌ثباتی در افکار است و نشان می‌دهد که نباید به این افراد اعتماد کرد.

مرندی خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است، این است که خط امام و مقام معظم رهبری منطبق برهم و ثابت است و التزام به این خط، راه نجات و پیشرفت کشور خواهد بود.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.