وقتی با تکیه به توان داخلی، فوتی‌های کرونا صفر می‌شود

در مدت شیوع کرونا برخی افراد و جریانات با تمسخر واکسن داخلی مدعی بودند تنها واکسن‌های انگلیسی و آمریکایی معجزه می‌کند و هر نوع واکسن وارداتی به کشور بی‌ارزش است!

هادی نیوز: بیش از دو سال از زمانی که کشور و مردم درگیر ویروس منحوس کرونا و سویه‌های مختلف آن شدند می‌گذرد. متاسفانه در این مدت خانواده های بسیاری داغدار شدند و عزیزان خود را از دست دادند، از طرفی در این مدت فشار بسیار زیادی روی کادر قهرمان و فداکار درمان خط مقدم مبارزه با کرونا وجود داشت و کسب و کارهای بسیاری آسیب دید و بسیاری از مردم ما سختی‌های زیادی را متحمل شدند.

 

بعد از این همه سختی‌ و خاطرات تلخ؛ خبر تک رقمی شدن و از آن مهم تر صفر شدن آمار فوتی‌های کرونایی در روز ۵شنبه ۱۲ خرداد ماه برای همه ما خوشحال کننده بود. آن هم در حالی که دوسال مداوم هر روز اخبار غم‌انگیز ابتلا و از دست دادن برخی از هم‌وطنان و نزدیکان خود را می شنیدم.

 

قطعا برای تک رقمی شدن و صفر شدن فوتی‌های کرونایی زحمات بسیاری کشیده شده است؛ از همکاری مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی گرفته که امیدواریم همچنان تا ریشه کن شدن ویروس ادامه داشته باشد تا تلاش و ایثار شبانه روزی کادر درمان و برنامه ریزی خوب دولت، هم برای واردات گسترده واکسن و هم تولید واکسن داخلی. در کنار این تلاش‌ها حمایت رهبر معظم انقلاب از تولید واکسن ایرانی و اعتماد ایشان به دانشمندان کشورمان و از سویی رهنمودها و سفارش های معظم له درباره تزیق واکسن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی و... موجب شد تا امروز از بسیاری از کشورها در مقابله و کنترل کرونا جلو بزنیم و حتی یک روز بدون فوتی کرونایی را بعد از دوسال در تقویم ثبت کنیم.

 

البته در مدت شیوع کرونا بودند کسانی که با تمسخر از واکسن داخلی می گفتند و احساس می کردند تنها دو-سه نوع واکسن انگلیسی و آمریکایی معجزه می‌کند و مدعی بودند همه واکسن هایی که به کشور وارد یا در داخل  تولید می شود، بی ارزش است. با این حال امروز می بینیم برخی از کشورهایی که از واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی استفاده کرده اند، امروز همچنان به شدت درگیر کرونا هستند.

در یک سوی ماجرا هم کسانی را داشتیم که بی توجه به تلاشی که دانشمندان خودمان برای ساخت واکسن ایرانی داشتند، با التماس از غربی ها درخواست واکسن می کردند! و البته هیچ وقت پاسخی هم نگرفتند.

از طرفی هم بودند کسانی که سعی داشتند از احساسات مردمی که روزانه هموطنان خود را از دست می دهند به نفع منافع شخصی و حزبی خود استفاده کنند و مسائلی همچون FATF و مذاکرات را سدی در مقابل واردات واکسن می دانستند. با این حال ما امروز توانستیم با تکیه بر توان داخلی و استفاده از قدرت دیپلماسی که آن هم به پشتوانه توان داخلی در دستیابی به واکسن کرونا، به دست آمد، این ویروس منحوس را به زانو درآوریم.

 

خوشبختانه امروز در شرایط قابل قبولی در بحث مبارزه با کرونا قرار داریم، اما نباید درس های کرونا را فراموش کنیم. کرونا درس‌های بزرگی را برای ما داشت. یک درس مهم کرونا برای ما این بود که می توانیم با تکیه بر توان و دانش خودمان، سخت ترین قله ها را هم فتح و از مراحل سخت عبور کنیم.

درس دیگر کرونا برای ما این بود که اگرچه سالها از دوران دفاع مقدس گذشته، ولی مردم هر زمانی که باشد برای کمک به هم نوعان خود و حفظ کشور و نظامشان وارد میدان می شوند. یک روز در پشت خاک ریز در مقابل دشمن بعثی می ایستند و روز دیگر برای مقابله با کرونا سخت ترین کارها را به جان می خرند.

یادمان نرود در روزهایی سختی که درگیر کرونا بودیم چگونه معاندین و دشمنان فرصت طلب تلاش کردند از احساسات ملت ما سوءاستفاده کنند و از آب گل آلود ماهی خود را صید کنند. چقدر سعی کردند با آمارهای ساختگی و به رخ کشیدن کشورهای غربی و اروپایی مردم را در مقابل مسئولان و نظام قرار دهند و مدیران، دانشمندان و حتی کادر درمان ما را ناکارآمد جلوه دهند. چقدر سعی کردند در کشور یاس و ناامیدی تزریق کنند و ...

یادمان نرود که ما یک روز حتی برای تهیه ماسک هم مشکل داشتیم ولی به سرعت نیروهای جهادی، مردمی، بسیج و همه و همه پای کار آمدند و در زمانی که کشورهای غربی برای سرقت محموله ماسک هم کمین می‌زدند، همه مساجد، پایگاه بسیج، خانه ها و .... تبدیل به کارگاه تولید ماسک شد و ما توانستیم به کمک هم مشکل کمبود ماسک، گان و حتی برخی از تجهیزات مهم مورد نیاز پزشکی را حل کنیم.

 

نتیجه اینکه به لطف خدا و تلاش همه مسئولان و مردم امروز آمار ابتلا و فوتی های کرونا بسیار پایین آمده و توانسته ایم از روزهای تلخ کرونایی عبور کنیم، اما نباید فراموش کنیم که هنوز غول کرونا کاملا از پا در نیامده و هنوز نیاز است مراقب باشیم تا این ویروس کاملا ریشه کن شود، قطعا بی احتیاطی ما می تواند غول ضعیف شده کرونا را مجددا سرپا کند، برای همین لازم است تا نابودی کامل این ویروس مراقب باشیم.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.