شهاب شعبانی‌نیا

فرماندۀ ترور موساد در دام «صیاد»

برخی صاحب‌نظران از جنگ پنهان میان ایران و رژیم صهیونیستی سخن می‌گویند؛ اما اینکه سرنوشت این جنگ چه خواهد شد را می‌توان در سخنان اخیر مقامات این رژیم جستجو کرد.

در نخستین روز خردادماه امسال، روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت سرهنگ پاسدار «حسن صیاد خدایی» از فرماندهان مدافع حرم در شرق تهران به دست عوامل وابسته به استکبار جهانی خبر داد.

در پی شهادت این فرمانده مدافع حرم، برخی مقامات نظامی کشورمان ازجمله فرمانده کل سپاه پاسداران، رژیم صهیونیستی را مسئول این اقدام تروریستی دانستند و بر گرفتن انتقام از دشمن تأکید کردند.

همچنین با گذشت چهار روز از این واقعه تروریستی، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به ادعا‌های برخی مقامات رژیم صهیونیستی درباره شهید صیاد خدایی پرداخت و نوشت که رژیم صهیونیستی به مقامات آمریکایی اطلاع داده که این ترور از سوی آن‌ها صورت گرفته است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز در این‌باره گزارش داد: «دستگاه نظامی اسرائیل از انتشار گزارش روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر اینکه اسرائیل در مورد ترور حسن صیاد خدایی به آمریکا اطلاع‌رسانی کرده، ابراز تعجب و غافلگیری کرد.»

این روزنامه در خبری با تیتر «خشم نهاد‌های امنیتی [اسرائیل]از افشای اطلاعات توسط آمریکا در مورد ترور مقام ارشد ایرانی در نیویورک تایمز»، به نقل از دستگاه نظامی تل‌آویو نوشت: «این نگرانی وجود دارد که گزارش نیویورک‌تایمز منجر به هدف قرار گرفتن اشخاص اسرائیلی مهم‌تری به‌عنوان اهداف انتقامی شود.»

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز ضمن انتشار خبر درخواست بیش از ۱۰۰ صهیونیست برای خروج از ترکیه در پی هراس از انتقام ایران، اعلام کرد که دستگاه‌های امنیتی این رژیم از بیم انتقام ایران در حال بررسی گسترش فهرست کشور‌هایی هستند که در لیست هشدار سفر برای اتباعشان قرار دارند.

دلیل اینکه آمریکا خبر دست داشتن اسرائیل در ترور فرمانده ایرانی را فاش کرد، به هراس آمریکایی‌ها از انتقام ایران بازمی‌گردد؛ زیرا ایران پیش‌تر اعلام کرده است که اقدامات خصمانه اسرائیل با چراغ سبز آمریکا اجرا می‌شود و اگر خسارتی از بابت این اقدامات متوجه ایران شود، آمریکا به‌عنوان حامی صهیونیست‌ها تقاص پس خواهد داد. حمله گسترده پهپادی به پایگاه آمریکا در منطقه التنف (در مثلث مرزی عراق، اردن و سوریه) در بیست و هشتم مهر ۱۴۰۰ گواهی بر این ادعاست.

خشم صهیونیست‌ها از افشای این خبر توسط آمریکا نیز به دلیل این است که هم آمریکا آن‌ها را در مقابل ایران، تنها گذاشته است و هم اینکه نسبت به انتقام ایران اطمینان دارند؛ همچنان‌که پیش‌تر، انتقام کوبنده ایران را در موشکباران مقر موساد در اربیل عراق و همچنین موشکباران ۵۰ موضع نظامی خود از سوی ایران در بلندی‌های جولان اشغالی تجربه کرده بودند.

روز نوزدهم خرداد نیز برخی منابع انگلیسی و عربی گزارش دادند که در حمله پهپادی به چند خودرو در بزرگراه اصلی شهر اربیل، فرمانده جوخه ترور موساد کشته شده است.

در این حمله، سه خودرو مورد اصابت قرار گرفتند و منابع یادشده عنوان کردند که یک تیم از سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی که در این خودرو‌ها حضور داشت، هدف اصلی این عملیات پهپادی بود. همچنین روز جمعه (بیستم خرداد) نیز برخی منابع، از کشته شدن دو افسر موساد در ابوظبی خبر دادند. در واقع افسران موساد که در تور اطلاعاتی ایران قرار گرفته‌اند، دارند تاوان حماقت خود و سیاستمداران این رژیم را می‌پردازند.

با توجه به آنچه که در سطور فوق مطرح شد و با عنایت به موارد مشابهی که طی سال‌های اخیر و به‌ویژه در چند ماه گذشته میان ایران و رژیم صهیونیستی گذشته است، برخی صاحب‌نظران و کارشناسان از جنگ پنهان و یا غیرمستقیم میان ایران و اسرائیل سخن می‌گویند.

اینکه سرنوشت این جنگ و به‌ویژه سرانجامِ رژیم صهیونیستی چه خواهد شد را می‌توان در سخنان اخیر مقامات این رژیم جستجو کرد؛ بر همین اساس، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس جمعه هفته گذشته (سیزدهم خرداد) در پیامی خطاب به شهرک‌نشینیان گفت: «اسرائیل در برابر یک آزمون واقعی قرار گرفته و شاهد شرایطی بی‌سابقه است که به فروپاشی نزدیکی می‌شود و با یک دوراهی تاریخی مواجه است.»

«تامیر پاردو» رئیس سابق موساد نیز اخیراً در سخنانی ضمن اشاره به شکاف‌های شدید داخلی در جامعه صهیونیستی، عنوان کرده است: «اسرائیل سیستم از بین بردن خودکار خود را فعال کرده است».

پاردو همچنین با اذعان به اینکه اسرائیل چندپاره و در حال فرسایش است، گفته «خطراتی که برای ما وجود دارند از بین نرفته‌اند و ما روند فروپاشی از درون را که ناشی از تنفر بخش‌های جامعه از یکدیگر است، آغاز کرده‌ایم».

گرچه مقامات صهیونیست، مسائل داخلی را عامل قرار گرفتن این رژیم در مسیر نابودی عنوان کرده‌اند، اما از آنچه که در غزه، کرانه باختری، سوریه و لبنان و حتی خیابان‌های تل‌آویو می‌گذرد، کاملاً مشخص است که صهیونیست‌ها روز به روز بیشتر در حلقه محاصره جبهه مقاومت قرار می‌گیرند و روند فروپاشی رژیم صهیونیستی سرعت بیشتری می‌گیرد.

حال اگر برای کسی، این سوال مطرح است که چرا اسرائیل با وجود اطمینان از واکنش ایران، به اقدامات خصمانه خود علیه کشورمان ادامه می‌دهد، می‌توان دو پاسخ را برای آن متصور شد؛ نخست اینکه رژیم صهیونیستی بر پایه اشغالگری، تجاوز و جنایت بنا نهاده شده و لذا ادامه حیاتش را وابسته به همین عوامل می‌داند و دیگر اینکه رژیمی که به اذعان مقامات صهیونیست در حال فروپاشی است، طبیعتاً تقلا می‌کند تا به هر وسیله‌ای که شده مرگ خویش را اندکی به تأخیر بیاندازد.

در پایان باید گفت که شهادت «صیاد‌»ها و «سلیمانی»ها تضمین‌کننده‌ی پیروزی جبهه حق و آزادسازی قدس شریف است. اعترافات مقامات رژیم اشغالگر قدس درباره وضعیت اسفناک این رژیم نیز مؤید آن است که تلاش صهیونیست‌ها برای ترور شخصیت‌ها و افراد مؤثر نظام اسلامی و جبهه مقاومت و همچنین حملات نظامی به مواضع متحدان ایران در سوریه تأثیری در تداوم حیات ننگین این رژیم اشغالگر نخواهد داشت و در آینده‌ای نه‌چندان دور، اسرائیل از روی زمین محو و عبرتی برای آیندگان خواهد شد.

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.