خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی عبادت است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه سطوح عبادت و ارزشمند است؛ بر همین اساس امروز آحاد مردم، مسئولینی را که در تمام سطوح مدیریتی در حال انجام وظیفه هستند، مشغول عبادت می‌دانند چراکه عملکرد آنها در جهت کسب رضایی الهی است.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: امام خمینی (ره) همواره بر حفظ انقلاب اسلامی تأکید داشتند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز دفاع و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی را از اوجب واجبات می‌دانند.

وی افزود: خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه سطوح عبادت و ارزشمند است، مهم آن است که خدمت صادقانه برای رضای خدا باشد.

این مسئول گفت: امروز آحاد مردم، مسئولینی را که در تمام سطوح مدیریتی در حال انجام وظیفه هستند، مشغول عبادت می‌دانند چراکه عملکرد آنها برای کسب رضایی الهی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه خدمت باید با حداکثر تلاش صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم مجاهدت‌هایی که در راستای پیشرفت و اعتلای جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف صورت می‌گیرد تداوم‌بخش راهی باشد که امام خمینی (ره) و شهدا پیش روی ما قرار دادند.

یوسفعلی‌زاده به ضرورت پایمردی امت حزب‌الله پای آرمان‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: در دوران دفاع مقدس علی‌رغم تهدیدها و تحریم‌ها، جمهوری اسلامی به دشمنان باج نداد در شرایط کنونی که ایران اسلامی در دوران رونق و گشایش‌های بزرگ قرار دارد با تمام قدرت مقابل نظام سلطه خواهد ایستاد؛ بر همین اساس باید قدر نظام مقدس جمهوری اسلامی را دانست که اگر این مهم محقق نشود مصداق کفران نعمت است و بر اساس وعده الهی نعمت ذایل می‌شود.

وی با بیان اینکه شهدا در دوران قحطی ارزش‌های انسانی، فریاد اسلام‌خواهی و استکبارستیزی سر دادند، افزود: در دوران دفاع مقدس با وجود کمبودها، امور کشور و جنگ با مدیریت امام خمینی (ره) و پشتیبانی مردم اداره شد امروز که کشور دوران پیشرفت‌های شگرف را سپری می‌کند دور از انصاف است که کم‌کاری شود و لذا باید با بازخوانی حماسه دفاع مقدس انگیزه‌های خدمت به مردم و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را در خود ارتقا داد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تأکید بر اینکه از همه ظرفیت‌ها باید در نشر ارزش‌های دفاع مقدس بهره برد، گفت: در دنیا ملتی به سربلندی ملت ایران نیست. امروز ایرانی مسلمان، انقلابی و مجاهد الگوی مظلومان عالم شده است. به برکت انقلاب اسلامی مردم ایران هم خود از زیر یوغ استکبار رها شدند و هم مردم ستم‌کشیده جهان را از ظلم و ستم مستکبرین عالم نجات دادند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح مأموریت‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها اشاره کرد و یادآور شد: ضمن تشکیل شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان باید نسبت به تشکیل ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت اهتمام شود.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: اگر ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس در شهرستان فعال شود مبنا و مدخل پرداختن به حوزه جهاد، مقاومت و شهادت خواهد شد و فرصتی را فراهم می‌آورد تا ضمن شناسایی خلأها و کمبودها و رفع آنها، منشأ تحول و اثرگذاری شود.

وی یادمان‌های شهدای گمنام را کانون تزریق روح ایستادگی و مقاومت به جامعه دانست و بیان داشت: با توجه به جاذبه گردشگری اخلمد باید به یادمان شهید گمنام این روستا نگاه ویژه‌ای شود، برای تحقق این مهم باید هیئت امنای شهید گمنام شکل بگیرد و جلسات آن به‌صورت مستمر برگزار شود تا با اجرای برنامه‌های اثرگذار فرهنگی و اعمال نظارت دقیق، این یادمان رونق پیدا کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان با راه‌اندازی دفاتر نمایندگی بستری را فراهم کرده تا به حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس جدی‌تر پرداخته شود و لذا دستگاه‌های محلی باید دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را تقویت کنند تا در عرصه تصمیم‌سازی در حوزه نشر ارزش‌های این حماسه جاوید نقش خود را به خوبی ایفا کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: نسبت به اخذ گزارش‌ از اقدامات صورت گرفته در حوزه گرامیداشت مناسبت‌ها و اجرای ۹۵ عنوان برنامه ابلاغی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان تمرکز شود.

یوسفعلی‌زاده گفت: باید تلاش شود تا راه امام خمینی (ره) و شهیدان و همچنین پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی که سند افتخار و مایه سربلندی ماست، تداوم پیدا کند تا پرچم ارزش‌های دفاع مقدس برافراشته‌تر بماند و ضدارزش‌ها به تدریج از ساحت جامعه زدوده شوند.

فرماندار شهرستان چناران نیز در این نشست نشر ارزش‌های دفاع مقدس را برای تداوم حرکت انقلاب اسلامی ضروری دانست و بر حمایت و پشتیبانی همه دستگاه‌های محلی در راستای تحقق این مهم تأکید کرد.

در این نشست جمعی از اعضا ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس به بیان دغدغه‌های خود در این حوزه پرداختند.

در پایان احکام مسئولیت «محسن مه‌آبادی» فرماندار شهرستان چناران به‌عنوان رئیس هیئت امنای شهدای گمنام شهرستان و حجت‌الاسلام «مظفر تاجی» امام جمعه شهرستان و سرهنگ پاسدار «محمود حامد» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج توسط مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اعطا شد.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.