رئیسی: آمریکا هم پیغام می‌فرستد هم تحریم‌ می‌کند

آیت الله رئیسی در اجتماع مردمی هسته‌های جهاد و پیشرفت گفت: حرکت جهادی در کشور مورد حمایت قرار بگیرد و دولت این مجموعه را به عنوان بازوان پرتوان خودش مورد حمایت قرار دهد.

هادی نیوز: آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور صبح امروز جمعه 27 خرداد ماه در اجتماع مردمی هسته های جهاد و پیشرفت که در حسینیه جماران برگزار شد، اظهار داشت: امروز روز صدور فرمان مبارک امام عظیم‌الشان در تشکیل جهاد سازندگی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب شجره طیبه ای است که ثمره آن در هیچ کجای کشور بر کسی پوشیده نیست.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جهادگر عنوان کرد: نقش جهاد سازندگی در دفاع مقدس، احیای امید در دل‌های محرومان و مستضعفان، ناامید کردن دشمنان در خلاقیت و ابتکار عمل در شهر و روستا و نوآوری هایی که به اسم انقلاب ایجاد کرد، بسیار مهم است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در مقطعی جهادسازندگی در وزارت کشاورزی ادغام شد، با این امید که روحیه جهاد در همه اعضای دولت ایجاد شود و همه دارای روحیه جهادی شوند چون تجربه نشان داد این نگاه حرکت موفقی است که جواب خواهد داد.

رئیسی ادامه داد: بسیاری از دلسوزان این دغدغه جدی را داشتند، بالاخره این ادغام صورت گرفت اما حرکت جهادی در کشور متوقف نشد و به جهاد سازندگی تبدیل شد.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب همیشه بر اقدامات جهادی تاکید داشتند، گفت: بهترین روزهای جوانان عزیز و دانشجویان و طلبه ها در کنار محرومان گذشت و هیچ گاه این اقدام سرد نشد زیرا رهبر انقلاب همیشه بر اقدامات جهادی تاکید داشتند. 

رئیس دولت سیزدهم عنوان کرد: پس از ادغام جهاد سازندگی، حرکت جهادی متوقف نشد و امروز پر رونق ادامه دارد.

رئیسی افزود: آن چیزی که امروز باید مورد توجه قرار بگیرد این است که گستره ای از حرکت جهادی در کشور مورد حمایت قرار بگیرد و دولت این مجموعه را به عنوان بازوان پرتوان خودش مورد حمایت قرار دهد.

رئیس جمهور گفت: قبل از اینکه به دولت بیایم این نقیصه را کاملاً احساس کردم که باید برای آن یک جایگاهی در دولت ایجاد شود و جریان جهاد سازندگی احیا شود. باید جریان جهاد سازندگی که جریان مبارکی بود و امام راحل این شجره طیبه را غرس کردند و ثمرات بسیاری داشت باید ادامه پیدا کند. تصمیم گرفتم جریان جهاد سازندگی در کشور احیا شود و گروه های جهادی سراسر کشور احساس کنند که از سوی دولت حمایت می شوند.

وی با بیان اینکه با گروه های جهادی و صاحب نظرانی که در محرومیت زدایی نقش آفرینی کردند نشست هایی داشتیم، اظهار داشت: به معاون اول ریاست جمهوری هم ابلاغ کردم که شما هم جلساتی را داشته باشید؛ نشست های بسیاری تکیل شد و در نتیجه به این نتیجه رسیدیم که یک مجموعه ای به عنوان اتاق فکر و مسئول رصد کردن که سه نقش مهم را داشته باشد تشکیل شود ولی کار دست گروه های جهادی باشد.

رئیسی سه نقش دولت نسبت به گروه‌های جهادی را هدایت، حمایت و نظارت دانست و گفت: برای اینکه از گروه های جهادی حمایت های مالی و حقوقی صورت بگیرد، شورای جهاد سازندگی را با شرکت دست اندرکاران جهاد و پیشکسوتان این عرصه و نیروهای با انگیزه ای تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: چهل و چند سال از پیروزی انقلاب گذشته است و باید نگاه کنیم که چه کارهایی انجام شده است؛ موفقیت های بزرگی در کشور داشتیم، نسبت به این موفقیت ها باید خداوند را شکر کرد.

به گفته رئیس دولت سیزدهم هر جا به رهنمود های امام و رهبر انقلاب توجه کردیم، در آن حوزه ها موفقیت داشتیم و هر کجا که کاستی و نقص داریم جایی بود که خواستند به نسخه دیگران عمل کنند و چشمشان به دست دیگران بود.

رئیسی ادامه داد: ما نمی توانیم به نسخه هایی که دیگران نوشتند و مطابق و مناسب با انقلاب ما نیست، عمل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بهره برداری از تجارب دیگران کار درستی است، گفت: ما به تجربه های دیگران توجه می کنیم و مورد مطالعه قرار می دهیم اما نسبت به نسخه ای که دیگران نوشته اند بسیار محطاتانه عمل می کنیم.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمریکایی ها خودشان اعلام کرده اند که در فشار حداکثری شکست خورده اند. معنای این حرف این است که انقلاب اسلامی راه پیروزی و پیشرفت را طی می کند و آمریکا راه افول و ضعف را طی می کند.

وی افزود: امروز  آمریکایی ها می خواهند ما را محدود کنند، مگر تحریم ها تا کنون کشور را محدود کرده است؟ اگر ما توانستیم راه برون رفت از تحریم ها را دنبال کنیم حرکت جهادی بوده است.

رئیس دولت با بیان اینکه تحریم ها را باید خنثی کرد گفت: تعجب می کنم آمریکایی ها از سویی اعلامی می کنند آماده توافق با ایران هستیم اما از طرفی بر لیست تحریم ها می افزایند.

وی افزود: اینکه اعلام می کنیم به آمریکا اعتماد نداریم دنیا باید به ما حق دهد که ما به این ها اعتماد نداریم، این ها میثاق شکن هستند.

رئیسی با بیان اینکه گروه‌های جهادی، حرکت معمولی را جهاد نمی‌دانند، گفت: حرکت جهادی توأم با انگیزه، اندیشه، دیدن مقصد، مقصود و هدف و دیدن ابزار دشمن و اراده برای موفقیت بر خواست دشمن است.

وی با تاکید بر اینکه حرکت جهادی برای جامعه یک ضرورت به شمار می رود، عنوان کرد: جهاد تبیین ترجمان جهاد با لسان است و عزیزان ما در کسوت روحانی بدانند همواره باید جهاد تبیین را در برنامه کاری خود داشته باشند. 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کشور به حرکت جهادی که موجب ناامیدی دشمن شود نیاز دارد، تصریح کرد: گروه‌های جهادی باید با انگیزه به حرکت خود شتاب دهند و به صورت انقلابی پیش روند و دولت خود را موظف به حمایت از گروه‌های جهادی می داند.

 رئیسی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره تولید گفت: محور حرکت کشور تولید بوده و تولید در روستاها مورد هدف است؛ اقتصاد روستا باید تأمین شود و روستایی در روستا بماند، این کارها باید بسیار پر رونق باقی بماند و گام‌های بلندی نیز برداشته شود. 

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی باید برای تولید با کیفیت، دانش بنیان، علم پایه و فناوری پایه پیشگام شوند، گفت: اگر گروه جهادی منحصر به چند نفر است بدانید هر فردی که با اخلاق کار می‌کنند از ما است و آن را منحصر به اسم و جریان خاص نکنید، بگذارید جریان جهادی گسترده باشد و به تمام دنیای اسلام برسد.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: نکند افراد جهادگر را در نگاه منحصر و حرکات سازنده را به چند فرد خاص اختصاص دهیم؛ اجازه دهید همه افراد به سمت دغدغه نظام و حفظ ارزش‌ها حرکت کنند.

رئیسی با بیان اینکه باید مهاجرت دانشجویان را جدی گرفت افزود: اینکه دانشجویان ترغیب به ترک کشور شوند یک خیانت است؛ باید در حوزه علم و فناوری به قدری جذابیت ایجاد کنیم که جریان علم و فناوری معکوس شود و آنهایی که رفتند پشیمان شوند و برگردند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه کشاورزی نیازمند کار بیشتری هستیم، گفت: بسیاری از محصولات غذایی را به کشور وارد می‌کنیم اما نباید اینچنین باشد؛ در واقع این از نمونه کارهای جهادی است که تولید را به سمت تأمین کالاهای اساسی در کشور برود تا به استقلال در مواد غذایی و کشاورزی برسیم.

رئیس دولت با بیان اینکه کشور نیازمند ایجاد اشتغال با حرکت جهادی است، تصریح کرد: اگر یک میلیون در سال اشتغال آفرینی نکنیم مانند مسکن دچار عقب ماندگی می‌شویم؛ تأمین اشتغال و مسکن هم نیاز کشور، هم الزام دولت و هم مصوبه مجلس است.

رئیسی با اشاره به موفقیت‌های حاصل شده پیرامون مدیریت کرونا در کشور گفت: علت موفقیت ما در کرونا به دلیل لطف خدا، کمک پزشکان و پای کار بودن نیروهای جهادی بود. 

وی ادامه داد: ما می‌توانیم در تمام عرصه‌هایی که دیگران با تردید با آن برخورد می‌کنند موفق شویم زیرا ما طرفدار ما می‌توانیم مکتب شهید سلیمانی هستیم.

رئیس جمهور جهاد با مال، جان و لسان یعنی جهاد تبیین را بسیار با اهمیت دانست و عنوان کرد: ما در جهاد تبیین بسیار مشکل داریم و طلبه‌ها و نیروهای جهادی ما در جهاد تبیین می‌توانند بسیار اثرگذار باشند؛ جهاد تبیین نباید اجازه دهد جریان نظام ستمشاهی که پای آمریکا و اسرائیل را به کشور باز کردند تطهیر شود.

رئیس دولت سیزدهم در پایان گفت: دولت، ملت و دستگاه‌های کشور تمام همت خود را به کار خواهیم بست تا منویات رهبری برای پیشرفت کشور و اجرای عدالت کشور بر زمین نماند و تا آخرین نفس تلاش خواهیم کرد اجرای عدالت و پیشرفت کشور متوقف نشود و با تمام وجود و اخلاص کنار نیازمندان باشیم تا آنها نیز شاهد پیشرفت کشور باشند و با تمام وجود به وعده خدا، رسول خدا، رهبر انقلاب و مجاهدان و پیروزی جریان حق بر باطل و پیشرفت کشور یقین داریم.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.