آنکارا: تحریم‌ها علیه ایران ناعادلانه است

وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه تاکید کرد که تحریم‌های تحمیل شده علیه ایران ناعادلانه است.

هادی نیوز: «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه گفت که موضوع فلسطین و قدس آرمان ترکیه بوده و از آن دست نخواهد کشید.

وی که در کنفرانس خبری مشترک با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در آنکارا صحبت می‌کرد، افزود: «تحریم‌های تحمیل شده علیه ایران ناعادلانه بوده و امیدواریم که طرف‌های بین‌المللی به توافقی با تهران دست پیدا کنند».

وی همچنین گفت: «ما از تحریم‌ها علیه ایران حمایت نمی‌کنیم و آنها را صحیح نمی‌دانیم.» وزیر خارجه ترکیه ابراز امیدواری کرد توافق هسته‌ای حاصل شود.

از سوی دیگر حسین امیرعبداللهیان  امشب (دوشنبه) ششم تیر ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در آنکارا در نشست خبری مشترک با همتای خود ضمن تشکر از حسن استقبال و مهمان نوازی چاووش اوغلو گفت: همانطور بارها اعلام کرده‌ایم که در چارچوب سیاست همسایگی و همسایه محور جمهوری اسلامی ایران، توسعه و تعمیق و تحکیم روابط ایران و ترکیه در دستورکار جدی دولت آقای رئیسی قرار دارد.

امیرعبداللهیان به سفر جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران نیز اشاره کرد و افزود: آقای چاووش اوغلو را در جریان سفر آقای بورل به تهران و توافق برای ادامه مذاکرات برای رفع تحریم‌ها قرار دادم و امیدوارم در دور جدید گفت‌وگوهای ایران با طرف‌های مقابل به شرط رفتار واقع بینانه آمریکا و سه کشور اروپایی شاهد رسیدن به نقطه توافق باشیم. از رایزنی‌ها و مشورت‌های برادرم چاووش اوغلو در این موضوع و سایر موضوعات بهره‌مند شدم.

وی از حسن استقبال و مهمان نوازی چاووش اوغلو تشکر و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، امنیت ترکیه را امنیت جمهوری اسلامی ایران می‌داند و ما جز خیر برای منطقه و برای کشور دوست و برادر ترکیه نمی‌خواهیم.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.