مسئول بسیج دانشگاه شهید بهشتی: باید واقعیت حقوق بشر آمریکایی را با «جهاد تبیین» نمایان کنیم

علی شاهچراغ با بیان اینکه آمریکا هرجا که حضور داشته دست به جنایت زده، گفت: قطعا جهاد تبیین می‌تواند برای معرفی چهره واقعی حقوق بشر آمریکایی موثر باشد.

هادی نیوز: علی شاهچراغ مسئول بسیج دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی، گفت: در اواسط قرن بیستم و در زمانی که دنیا بمب باران اتمی و جنایات آمریکا را به خود دید، حمایت های حقوق بشری به یک مطالبه عمومی تبدیل شد.

وی در ادامه گفت: مطالبه جوامع جهانی برای ایجاد صلح سبب شد تا سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۵ با عضویت ۵۱ کشور به جهت جلوگیری از جنگ های آینده تشکیل شود و در سال ۱۹۴۸ یک سند بین المللی برای اولین بار در خصوص آزادی و حق انتخاب آزاد توسط همه انسان ها منتشر شود.

شاهچراغ در ادامه افزود: متاسفانه حقوق بشر با گذر زمان به یک عامل پیشبرد اهداف برای ابرقدرت ها تبدیل شد و آمریکا معنای حقوق بشر را در راستای منافع خود تغییر داد و جنایاتی در افغانستان، عراق و کشورهای ضعیف دیگر در قالب دفاع و صلح انجام داد که این جنایات هر کدام در جایگاه خود نمونه ندارد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه آمریکا هرجا که حضور داشته فقط برای پیشبرد اهداف خود بوده، خاطر نشان کرد: حقوق بشر آمریکایی جز جنایت معنای دیگری ندارد، در سال ۸۸ قرار بود آمریکا از عراق خارج شود اما با ایجاد داعش در عراق حضور خود را تثبیت کرد و جنایات زیادی در این کشور انجام داد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد میزان تلاش ها در دانشگا‌ها برای افزایش شناخت دانشجویان در زمینه ماهیت حقیقی آمریکا گفت: واقعیت امر چیزی که من با توجه به حضور مستمر در دانشگاه احساس می‌کنم این است که دانشگاه به سمت سیاست زدایی در بین دانشجویان پیش رفته که ما مخالف این تصمیمات دانشگاه‌ها هستیم، زیرا باعث انفعال و عدم آگاهی دانشجویان می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در ادامه تصریح کرد: قطعا جهاد تبیین می‌تواند بسیار در این زمینه در جهت معرفی چهره واقعی حقوق بشر آمریکایی موثر باشد.

شاهچراغ گفت: به نظرم بسیج دانشجویی به آن صورتی که باید، در این زمینه عمل نکرده با اینکه فعالیت های مختلفی را در بسیج دانشجویی شاهد هستیم اما قطعا به جهاد تبیین به آن صورتی که رهبر انقلاب مد نظر دارند پرداخته نشده و قطعا بسیج دانشجویی می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

وی در پایان افزود: بسیج دانشجویی به عنوان پرچم دار در زمینه جهاد تبیین باید به تلاش خود در این جهاد با قدرت ادامه دهد و زمینه ارتباط با دانشجویان به ویژه دانشجویان خارجی در مورد تبیین جنایات آمریکا موثر واقع شود.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.