علی عبدالصمدی؛

عید سعید غدیر خم؛ عید تجلی ولایت و امامت

حضرت علی (ع) عالی اعلی بود که از سوی پیامبر به عنوان وصی و علمدار و سرسلسله ی امامت معرفی شد و پایه ی تشیع را در اصل در غدیر خم پیغمبر خوبیها بنا گذاشتند.

رسول خدا دست علی مرتضی را گرفت و در ملا عام مسلمین اعلام فرمودند «هر که من مولای اویم پس این علی مولای اوست» و شیر خدا وصی نبی شد.

ادامه دهنده ی راه مصطفی، حیدر مرتضی، اسد الله غالب، علی ابن ابیطالب، به عنوان وصی و الگوی مسلمانان جهان معرفی شد و دین کامل و حجت تمام شد.

سرچشمه ی عدل و داد وصی نبی مکرم اسلام شناخته شد و مسلمانان با شور و شعف با وی بیعت کردند و این انتخاب اللهی را به وی تبریک گفتند.

علی مظهر پاکی، نجابت، ایمان، عدل گستری، آرامش و صفا و در یک کمال نمودی از انسان کامل بود و برای اعصار مختلف الگویی تمام عیار است. علی در مقام یک پدر، دلسوز و آرام و در کسوت یک خلیفه عادل بود. پسر عموی رسول الله در هنگام نبرد شیر ژیان و در زمان تعبد و بندگی آرام تر از ژرفای اقیانوس ها بود. علی مرتضی هرگز به مال دنیا چشم ندوخت. حرص داشته های دنیوی در ذات علی بن ابیطالب نبود. و سیره ی علوی این چنین است.

سیره ی علوی همچون منشوری است که طیف گسترده است از خصائص و ویژگی های والای اللهی را در انسان شامل می شود. علی زاده ی کعبه و شهید محراب است. در خانه ی خدا به جهان چشم گشود و در خانه ی خدا ضربت خورد و دیده از جهان فرو بست و به مقام والای شهادت رسید.

علی عالی اعلی بود که از سوی پیامبر به عنوان وصی و علمدار و سرسلسله ی ائمه بعد از پیامبر (ص) معرفی شد. تشیعی که اساسش سنت رسول الله (ص) و قرآن کلام الله است. سیره ی علوی و تشیع چیزی نیست جز عدل، عدالت، جوانمردی و ارج نهادن و احترام حتی به دشمنان است. نمونه ی اعلای این ادعا رفتار و کردار علی در نبرد تن به تن با عمر بن عبدود است.

روز جشن عید غدیر خم به حق روز عید سعید ولایت و ولایتمداری لقب گرفته است. روزی که ولایت مولا علی علیه السلام بر جامعه ی اسلامی مسجل و آن قرآن ناطق وصی خاتم النبیین شد. در این روز خجسته باید بیان داشت: الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة علی ابن ابیطالب.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.