نشست شورای امنیت درباره جنگ جدید رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه

شورای امنیت جلسه‌ اضطراری را برای بررسی وضعیت نوار غزه در پی حملات اخیر رژیم صهیونیستی به این منطقه برگزار کرد و نمایندگان کشورهای مختلف به سخنرانی پرداختند.

هادی نیوز: جلسه ویژه شورای امنیت سازمان ملل درباره جنگ جدید رژیم موقت صهیونیستی علیه نوار غزه به ریاست دوره‌ای نماینده چین، بامداد سه‌شنبه در مقر این سازمان در نیویورک برگزار شد.

«تور ونسلند» نماینده سازمان ملل در امور غرب آسیا به‌عنوان اولین سخنران در این نشست، به ارائه گزارشی از وضعیت کنونی فلسطین اشغالی پرداخت و گفت: «نظامیان اسرائیلی سرعت عملیات خود را در کرانه باختری به ویژه در اردوگاه جِنین افزایش داده‌اند».

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، ونسلند توضیح داد: «ما متعهد به ادامه ارتباط با طرفین برای اطمینان از تداوم آتش‌بس در غزه هستیم. بسته شدن کامل گذرگاه‌های نوار غزه به مدت شش روز توسط اسرائیل باعث ایجاد یک بحران انسانی در غزه شد».

وی درباره وضعیت بحرانی مردم نوار غزه اظهار داشت: «کمبود دارو و تجهیزات، اثرات تنش‌های اخیر در غزه را تشدید کرده است. آتش‌بس در غزه همچنان شکننده است. همزمان با اجرایی شدن آتش‌بس در شب گذشته، غزه در آستانه فروپاشی انسانی بود».

این مقام سازمان ملل اضافه کرد: «چرخه‌های خشونت در غزه متوقف نخواهد شد مگر اینکه یک راه‌حل سیاسی برای درگیری حاصل شود که به اشغالگری پایان دهد. هرگونه از سرگیری درگیری‌ها اثرات مخربی برای هر دو طرف خواهد داشت».

 

 

در ادامه، «ریاض منصور» نماینده فلسطین در سازمان ملل سخنرانی کرده و گفت: «اسرائیل مدعی حق امنیت برای خود است و ظلم و ستم علیه یک ملت را توجیه می‌کند. اسرائیل همیشه مدعی حق دفاع از خود حتی در هنگام حمله به فلسطینیان است».

منصور با بیان اینکه آنچه اسرائیل حق امنیت می‌نامد به مجوزی برای کشتن فلسطینی‌ها تبدیل شده، توضیح داد: «دو چیز در سیاست اسرائیل تغییر نمی‌کند، بمباران غزه و گسترش شهرک‌ها.  تجاوز به غزه غیرقابل توجیه و دلیل اصلی آن انتخابات آتی اسرائیل است».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی همچنین اظهار داشت: «غیرنظامیان و کودکان فلسطینی مستحق حمایت هستند. این خانواده‌های فلسطینی هستند که به حمایت نیاز دارند، نه قدرت‌های اتمی و مقامات رژیم اشغالگر».

این دیپلمات فلسطینی با بیان اینکه حداقل ۴۴ فلسطینی در قدرت‌نمایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، افزود: «اسرائیل مردم ما را می‌کشد، چون می‌تواند! چه زماین قرار است دنیا به آنها نشان دهد که نمی‌توانند چنین کاری کنند؟»

 

 

سپس نوبت «گیلعاد اِردان» نماینده رژیم کودک‌کُش صهیونیستی در سازمان ملل رسید تا به توجیه جنایات اخیر خود علیه فلسطینیان در نوار غزه و تکرار اتهامات و ادعاهای بی‌اساس علیه گروه‌های مقاومت بپردازد.

اردان در اظهارات خود مدعی شد: «نشست ما یا پیروزی جامعه جهانی در برابر نیروهای ویرانگر خواهد بود یا ننگی در کارنامه شورای امنیت. ارتش اسرائیل تمامی تدابیر را برای کاهش تلفات غیرنظامیان انجام داد».

در حالی که طی جنگ جدید رژیم جنایتکار اسرائیل علیه غزه حتی یک صهیونیست هم تلف نشد اما حداقل ۴۵ فلسطینی به شهادت رسیده و ۳۶۰ نفر هم مجروح شدند، اما وی ادعا کرد: «بحث باید بر این واقعیت متمرکز شود که یک گروه تروریستی تلاش کرد اسرائیلی‌ها را بکشد. اسرائیل فقط علیه تروریست‌های جهاد اسلامی اقدام کرد، نه مردم غزه»!

این صهیونیست اشغالگر با متهم‌کردن تمام فلسطینی‌ها به دروغگویی، مدعی شد: «جهاد اسلامی، موشک‌ها و زیرساخت‌های تروریستی خود را در میان غیرنظامیان مستقر می‌کند. آنها تنها یک هدف دارند، نابودی اسرائیل و جایگزینی آن با یک کشور اسلامی».

اردان سپس تلویحا سیاست تل‌آویو برای فشار اقتصادی به مردم غزه و تشدید بحران انسانی در این منطقه را تأیید کرده و گفت: «هیچ درمان اقتصادی برای غزه وجود ندارد، فقط همزیستی وجود دارد. کاری که اسرائیل برای غزه انجام می‌دهد خدماتی را که از تشکیلات خودگردان دریافت می‌کند تحت الشعاع قرار می‌دهد».

 

 

در ادامه «أسامه عبدالخالق» نماینده مصر در سازمان ملل متحد گفت: «ما بارها هشدار داده‌ایم که وضعیت در سرزمین‌های فلسطینی ممکن است به چرخه جدیدی از خشونت فرو رود. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که به توافق آتش‌بس پایبند باشند».

عبدالخالق ادامه داد: «اسرائیل باید شهرک‌سازی در کرانه باختری را متوقف کند و محاصره نوار غزه را پایان دهد. وضعیت حقوقی اماکن مقدس به ویژه مسجدالاقصی نیز باید رعایت شود».

وی تصریح کرد: «ارائه یک مکانیسم بین‌المللی برای تحقیق در مورد کسانی که مسئول خشونت و هدف قرار دادن غیرنظامیان و تاسیسات غیرنظامی هستند، باید ایجاد گردد».

این دیپلمات مصری همچنین افزود: «گروه چهارجانبه بین‌المللی باید روند [مذاکرات] سازش را احیا کند و به مردم فلسطین حق خود را برای داشتن یک کشور مستقل در مرزهای ۱۹۶۷ اعطا کند».

عبدالخالق اضافه کرد: «مصر میانجی‌گری برای آتش‌بس فوری در نوار غزه شد. اما تلاش [مصر]، تعهدات اسرائیل را که مسئولیت کامل وضعیت موجود ناپایدار در نوار غزه را بر عهده اوست، تغییر نخواهد داد».

 

 

سپس «محمد عیسی ابوشهاب» معاون نماینده امارات عربی متحده در سازمان ملل سخنرانی کرد و گفت: «مسئله فلسطین تنها با راه‌حل دائمی مناقشه یعنی بر اساس راهکار دو دولتی قابل حل است».

ابوشهاب با بیان اینکه امارات همه اَشکال تروریسم و افراط‌گرایی را رد می‌کند، اظهار داشت: «ما بر نیاز به خویشتن‌داری از سوی همه طرف‌ها [در نوار غزه] تاکید می‌کنیم».

وی با تاکید بر لزوم اجرایی شدن راهکار دو دولتی، گفت: «ما خواستار تشکیل دو دولت در مرزهای قبل از ۱۹۶۷ است».

 

 

نماینده فرانسه در این نشست شورای امنیت سازمان ملل نیز با حمایت از رژیم منحوس صهیونیستی، اظهار داشت: «ما به امنیت اسرائیل متعهد هستیم و از نقش موثر مصر در دستیابی به توافق آتش‌بس تشکر می‌کنیم».

این دیپلمات فرانسوی طی اظهاراتی علیه گروه‌های مقاومت به‌خصوص حماس در نوار غزه، مدعی شد: «ثبات تنها از طریق بازگشت تشکیلات خودگردان فلسطین به نوار غزه و رفع محاصره در آن امکان پذیر است».

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.