حنیف غفاری

تسویه حساب اف بی آی با ترامپ/ پرده برداری از قدرت ناپاک آمریکایی!

ماموران پلیس فدرال ایالات متحده (اف‌بی‌آی) شامگاه روز دوشنبه ۸ اوت بدون اطلاع قبلی با «یورش» به عمارت و استراحتگاه دونالد ترامپ در «مار اِ لاگو» و اقع در در پالم بیچ فلوریدا به بازرسی منزل رئیس جمهوری پیشین آمریکا پرداختند.

در سال 2016 میلادی، رئیس پلیس اف بی آی نقش بسیار مهمی در پیروزی دونالد ترامپ و جمهوریخواهان و شکست دموکراتها در انتخابات ایفا کرد. جیمز کومی رئیس سابق اف بی آی درست در فاصله 24 ساعت مانده تا انتخابات ریاست جمهوری، پرونده ایمیل های محرمانه کلینتون را بار دیگر به جریان انداخت تا رای دموکراتها در ایالاتی تعیین کننده مانند ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان کاهش پیدا کند. اما او پس از چند روز ( وقتی پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 قطعیت یافت)  گفت کلینتون مرتکب تخلفی نشده است. در آن زمان  کلینتون نامزد حزب دمکرات در انتخابات کومی را به خاطر شکست انتخاباتی اش مقابل دونالد ترامپ مقصر دانست.آن تحقیقات به استفاده خانم کلینتون به عنوان وزیر خارجه در دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از یک ای میل و سرور شخصی برای انجام وظایف دولتی مربوط می شد. کومی در جریان مبارزات انتخاباتی دو بار، ابتدا در ماه ژوئیه و بعد در ماه اکتبر، از تحقیقات اف بی آی درباره خانم کلینتون خبر داد.

و حالا نوبت ترامپ است!

اکنون در سال 2022 میلادی، ماجرا کاملا برعکس شده است! حذف ترامپ از معادلات قدرت ( برای همیشه) به یکی از اهداف خاص نهادهای امنیتی و سیاسی آمریکا تبدیل شده است. ماموران پلیس فدرال ایالات متحده (اف‌بی‌آی) شامگاه روز دوشنبه ۸ اوت بدون اطلاع قبلی با «یورش» به عمارت و استراحتگاه دونالد ترامپ در «مار اِ لاگو» و اقع در در پالم بیچ فلوریدا به بازرسی منزل رئیس جمهوری پیشین آمریکا پرداختند. تصاویر منتشر شده از این رویداد شامل تصاویر هوایی از عمارت دونالد  ترامپ و تصاویری از حضور خودروهای پلیس در اطراف منزل اوست. 

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه به این پرونده گزارش داده است که ماموران اف‌بی‌آی در این «بازرسی غافلگیرانه» به دنبال اسناد طبقه‌بندی‌ شده‌‌ای بودند که احتمال می‌رود  ترامپ در پایان ریاست جمهوری از کاخ سفید خارج کرده باشد.خروج اسناد طبقه‌بندی دوره ریاست‌جمهوری توسط آقای ترامپ رویداد تازه‌ای نیست. بر اساس گزارش یورونیوز، دفتر آرشیو ملی آمریکا در فوریه ۲۰۲۲ از انتقال ۱۵ جعبه از اسناد محرمانه توسط  ترامپ به اقامتگاه خود در «مار اِ لاگو» خبر داده بود. روی این جعبه‌ها علامت «اطلاعات طبقه بندی شده امنیت ملی» به چشم می‌خورد.

ترامپ خشمگین است اما ....

دونالد ترامپ در بیانیه‌ای با تایید این خبر اعلام کرد: «خانه زیبای من، «مار اِ لاگو» در پالم بیچ فلوریدا هم‌اکنون در محاصره، یورش و اشغال تعداد زیادی از ماموران اف‌بی‌آی است.آنها حتی گاو صندوق من را نیز باز کرده‌اند.»

 دفتر آرشیو ملی آمریکا همچنین «به ریختن برخی اسناد و مدارک در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ به توالت کاخ سفید» اشاره کرده بود. دفتر آرشیو ملی، اسناد مرتبط با این موضوع را به کمیته نظارت کنگره ارایه کرده بود.  اقدام اخیر اف‌بی‌آی در بازرسی سرزده از خانه  ترامپ نشان دهنده تشدید نظارت مجریان قانون بر رئیس جمهور سابق آمریکاست . این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که ترامپ در چند ماه اخیر آشکارا از میل بازگشت به قدرت سخن گفته است.ترامپ در بیانیه اخیر خود اعلام کرد: «پس از همکاری با نهادهای دولتی، این یورش اعلام نشده به خانه من ضروری و مناسب نبود.»

قانون فدرال، حذف اسناد طبقه‌بندی شده و انتقال آن به مکان های غیرمجاز را ممنوع اعلام کرده است. با این وجود ممکن است ترامپ استدلال کند که به عنوان رئیس جمهوری پیشین این کشور، او مرجع نهایی حذف طبقه بندی این دسته از اسناد بوده است.

ماجرای هزاران سندی که دردست اف بی آی است

ماموران اف بی آی، حدود سه هزار سند را از اقامتگاه ترامپ و خصوصا گاوصندوق مخصوص وی در فلوریدا خارج کرده اند. برخی تحلیلگران می گویند که این به معنای مقدمه سازی آشکار برای پایان ترامپ در معادلات سیاسی آمریکاست. اخیرا دادگاهی در آمریکا قسم نامه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، مبنی بر در اختیار نداشتن اسناد درخواستی دادستان کل نیویورک را رد و وی را همچنان به ادامه پرداخت روزانه 10 هزار دلار محکوم کرد.

پس از آن، ترامپ با کمک وکلایش، قسم نامه‌ای را آماده و به دادگاه ارائه کرد که چنین اسنادی در اختیار ندارد اما نتوانست دادگاه و قاضی را متقاعد کرده و در نتیجه قسم نامه اش رد شد.ترامپ در بخشی از قسم نامه خود آورده که تمام تلاش خود را برای ارایه این اسناد کرده اما سندی در این باره در اختیار ندارد! اکنون مشخص شده است که ترامپ اسناد زیادی را در محل اقامت خود در فلوریدا نگهداری کرده است. در هر حال، جدال رئیس جمهور سابق آمریکا و دستگاههای امنیتی و نظارتی آمریکا از این پس وارد فاز تازه ای خواهد شد.

خط قرمز ترامپ!

حذف از معادلات قدرت، یکی از خطوط قرمز پررنگ ترامپ و طرفداران وی محسوب می شود! طرفداران ترامپ که بسیاری از آنها را افراد نژادپرست و ضد مهاجرت یا حتی جمهوریخواهان طرفدار جنگ تشکیل می دهند، معتقدند باید  فرآیند قانونی را برای انجام کارها کنار گذاشت و در صورت لزوم  دست به اسلحه برد. ترامپ دقیقا در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری 2020 همین روش را دنبال کرد و حتی یک بار صراحتا از  طرفدارانش خواست خود را برای درگیری های مسلحانه بعد از انتخابات و مقاومت در برابر پیروزی بایدن آماده کنند. انعکاس این مطالبه گری را در جریان حمله ششم ژانویه 2021 به کنگره آمریکا مشاهده کردیم.نهادهای امنیتی آمریکا نگران حلول ترامپیسم در برخی لایه های اجتماعی و داخلی این کشور هستند.  ترامپیسم ، تلفیقی از آنارشی، لمپنیسم و خودشیفتگی (خودبرتر پنداری) است؛ ترکیبی که در روحیه ، شخصیت و مسلک سیاسی و اقتصادی بسیاری از حامیان ترامپ (که از سال 2016 تا کنون به طرفداران وی تبدیل شدند) قابل مشاهده است. ترامپیسم یک دکترین یا مکتب فکری  در آمریکا محسوب نمی شود ولی  می تواند طی  هفته ها، ماه ها و سال های آینده  موجودیت و زیرساخت های این کشور را به چالش بکشد.در حال حاضر نیز ترامپ اگر با خطر حذف رسمی از معادلات قدرت و حتی حضور در زندان مواجه شود، قطعا تلاش می کند تا طرفداران خود را به خیابانها بکشد! موضوعی که نهادهای اطلاعاتی آمریکا در قبال آن بارها هشدار داده اند....

منبع: سایت بصیرت

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.