معاون علمی و فناوری ستاد کل نیرو‌های مسلح خبر داد؛

تشکیل شورای علوم و فناوری دفاعی

سردار سرتیپ نوری گفت: شورای علوم و فناوری دفاعی در چارچوب نقشه جامع علمی و فناوری و دفاعی، تشکیل شده است.

سردار سرتیپ پاسدار «محمد مهدی‌نژاد نوری» معاون علمی و فناوری ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهار داشت: ما در حوزه تحقیقات صنعتی، جشنواره سلمان و همچنین در حوزه تحقیقات غیرصنعتی و تبیین جایگاه علوم انسانی، جشنواره امام علی (ع) را در سطح نیرو‌های مسلح داریم.

سردار نوری افزود: اهمیت موضوعات غیرصنعتی در استحکام درونی نیرو‌های مسلح، بسیار مؤثر است؛ بنابراین مقرر شد تا جشنواره امام علی (ع) را نیز به‌صورت مجزا برگزار کنیم؛ چراکه با مدیریت و هژمونی کشور‌ها و الگوسازی در حوزه مدیریت فکری در ارتباط است.

معاون علمی و فناوری ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: علوم انسانی متأسفانه در کشور ما شناخته شده نیست؛ در حالی که آثار عظیمی می‌تواند داشته باشد که منجر به پیشرفت شود.

وی با بیان اینکه علوم انسانی جایگاه عظیمی دارد و باعث جهش و تحول در حوزه اندیشه‌ای و مبنایی می‌شود، عنوان کرد: علوم انسانی مدل و الگو‌های پیشرفت در حوزه‌های قدرت اقتصادی، نظامی و سیاسی را ارائه می‌دهد.

سردار نوری در خصوص برگزاری جشنواره امام علی (ع) گفت: این‌گونه جشنواره‌ها در راستای شفاف‌سازی، شاخص‌سازی و برجسته‌سازی گام برمی‌دارد و انگیزه برای به اشتراک گذاشتن دستاورد‌ها را افزایش می‌دهد.

معاون علمی و فناوری ستاد کل نیرو‌های مسلح اضافه کرد: همچنین این جشنواره در ۳۰ محور، آنچه را که در تقویت کار تحقیقاتی مؤثر است، ارائه می‌دهد.

وی اظهار داشت: چرخه کامل از ایده تا مصرف در بستر تحقیقات و پژوهش شکل می‌گیرد و جشنواره‌ها می‌توانند در این حوزه مؤثر واقع شوند. ما در حوزه بین‌المللی نیز باید رویکرد‌ها را در حوزه علوم انسانی تحقیقات‌محور ارتقا دهیم.

سردار نوری خاطرنشان کرد: شورای علوم و فناوری دفاعی در چارچوب نقشه جامع علمی و فناوری و دفاعی، تشکیل شده است که متشکل از پنج وزیر، دو نماینده از شورای عالی انقلاب فرهنگی و فرماندهان لشکری و کشوری است و با هدف گسترش تحقیقات علمی، فناوری و دفاعی فعالیت می‌کند.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.