سپاه پای انقلاب ایستاده تا بشریت را از یوغ حاکمیت آمریکا خارج کند

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پای انقلاب ایستاده تا بساط رژیم اشغالگر را جمع کند و بشریت را از یوغ حاکمیت آمریکا خارج کند.

رهبر معظم انقلاب همواره نسبت به بحث اهمیت مقابله با تحریف و جنگ روانی دشمن تاکید ویژه کرده اند و در همین راستا توصیه‌هایی نیز ‌برای مسئولان، جوانان و دانشجویان داشته‌اند. توجه به مطالب مطرح شده از سوی معظم‌له و مطالباتی که ایشان داشته‌اند می‌تواند چراغ راهی برای مقابله با جنگ شناختی و روانی دشمنان باشد و در این میان دولت و مسئولان وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

در همین راستا با حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره بیانات رهبر انقلاب و همچنین عملکرد دولت سیزدهم به گفت‌وگو نشستیم که متن حاصل از این گفت‌وگو در ادامه آمده است:

فارس: رهبر انقلاب در بیانات ۱۴ خرداد امسال بر مقابله با جنگ روانی دشمن تاکید داشتند. یکی از محور‌های سخنان ایشان مقابله با هویت زدایی از انقلاب و تحریف حقایق آن بود. به نظر شما این کار باید از چه طریقی انجام شود؟

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی: خدا را شاکریم به خاطر تمام نعمت‌های خداوند و نعمت ولایت‌فقیه به ویژه نعمت ولی فقیه حی و حاضر مقام معظم رهبری، فردی که اجازه نداده در طول ۳۳ سال گذشته مکتب امام خمینی (ره) به حاشیه برود و دشمن نقشه بزرگ خود را کاملا به مرحله عمل برساند.

خداوند یک قانونی دارد که می‌گوید اگر قدرشناس نعمت‌های من بودید آن‌ها را افزایش می‌دهم (لَأَزِیدَنَّکُمْ)، یکی از نعمت‌هایی که باید بسیار شاکر آن باشیم شخص مقام معظم رهبری است. اگر در این ۳۳ سال اخیر؛ رهبر انقلاب فقط در فتنه‌هایی که شکل گرفت ورود نمی‌کردند برای نابودی انقلاب کافی بود. 

قرآن می‌فرماید که پیامبر در قیامت از امت شکایت می‌کند ( وَ قَالَ الرَّسُولُ یَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا آیه 30 فرقان). باید مواظب باشیم، چون ممکن است در قیامت خداوند مانند قرآن از بابت این ولی فقیه هم  از ما سوال کرده و ما را مواخذه کند. نکته‌ای که شما اشاره کردید بسیار مهم است و باید آن را در چند سر فصل بیان کنم.

اولا، یک جامعه زنده و پویا جامعه ای است که همواره نسبت به خطرات و آسیب ها هوشیار و بیدار باشد. چرا که خطر همواره وجود دارد و مهم این است که ما این خطر را رصد کنیم. به تعبیر دیگر می‌گویند برای درمان بیماری شرط اول این است که درد را داشته باشیم. اگر مرضی آمد و احساس درد نداشت، آن مرض حل نخواهد شد.

* ارتجاع، ارتداد و بازگشت به گذشته، بزرگ‌ترین خطر تهدیدکننده انقلاب‌هاست

دوما، بزرگ‌ترین خطری که همه انقلاب‌ها، چه انقلاب‌های الهی و چه بشری را تهدید می‌کند خطر ارتجاع، ارتداد و بازگشت به گذشته است. رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خود به دو مورد از آن‌ها که انقلاب‌های فرانسه و روسیه هستند، اشاره کردند.

در بُعد دینی نیز، حضرت موسی ابتدا یک انقلاب برپا کرد، اما این دلواپسی را داشت که پس از او با نهضتش چه می‌کنند. اتفاقا بنی‌اسرائیل گرفتار ارتجاع شدند. حضرت موسی 40 روز به کوه طور رفت و بنی‌اسرائیلی که حضرت موسی آن ها را از بت پرستی نجات داده بود، گوساله پرست شدند.

مورد دیگر در نهضت پیامبر اسلام است. پیامبر آمد و یک نهضت و انقلابی را برپا کرد اسلام را حاکم کرد ولی متاسفانه پس از پیامبر بسیاری از صحابه گرفتار رجعت شدند و به جاهلیت بازگشتند.

حضرت علی (ع) را شمشیر ابن ملجم نکشت بلکه جاهلیت مردم او را کشت. درد علی این است اولین مورد در خطبه ۱۵۰ نهج البلاغه که می‌فرماید: (رَجَعَ قَوْمٌ عَلَى الْأَعْقَابِ) امت به گذشته خود بازگشتند تا جایی که همانند زمان آل فرعون شدند (وَ ذَهَلُوا فِی السَّکْرَةِ عَلَى سُنَّةٍ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ) و یا در جای دیگری (نامه 62 نهج‌البلاغه) می‌فرماید: من کنار رفتم، اما دیدم که مردم از اسلام بازگشتند و تا جایی پیش می‌روند که دین پیامبر را نابود کنند (فَأَمْسَکْتُ بِیَدِی یَدِی حَتَّى رَأَیْتُ رَاجِعَةَ النَّاسِ قَدْ رَجَعَتْ عَنِ الْإِسْلَامِ یَدْعُونَ إِلَى مَحْقِ دَیْنِ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه وآله). آنچه که پس از پیامبر اتفاق افتاد این بود.

* دشمن فکر می‌کرد پس از ارتحال امام (ره) انقلاب اسلامی از ریل خود خارج می‌شود/ عزل آقای منتظری یکی از معجزات امام (ره) بود

این برای انقلاب ما نیز وجود داشت، ما یک مرحله را خوب از این خطر جستیم. زمانی که حضرت امام رحلت فرمودند، دشمن فکر می‌کرد و با خود می‌گفت که امام این‌ها که از پیامبر بالاتر نبود. پیامبر از دنیا رفت، مسلمانان به زمان گذشته خود بازگشتند. این بازگشت و رجعت چنان بود که پس از 25 سال که حضرت علی (ع) به راس کار بازگشت اصلا با کافران و یهودیان نجنگید؛ بلکه جنگ های او با جریان ارتجاع بود علی، هر سه جنگ علی(ع) با مسلمانان بود. دشمن می‌گوید توانستیم بعد از پیامبر کاری بکنیم که مسلمانان بشوند قاتل اسلام و فرزندان رسول خدا.

دشمن فکر می‌کرد با رحلت امام همین وضع پیش بیاید به ویژه با قائم مقامی آقای منتظری. عزل آقای منتظری یکی از معجزات امام (ره) بود. دشمن تصورش این بود که با وجود آقای منتظری نحوه ریل‌گذاری انقلاب پس از ارتحال امام تغییر می‌کند و به سمت و سویی می‌رود که امام نمی‌خواست و در واقع، مکتب امام پس از او می‌میرد. اما مشاهده کردیم خداوند صحنه‌هایی را به وجود آورد که این خطر برطرف شد. البته دشمن در این فکر بود که اوضاع بدتر شده و خلأ ایجاد شده است.

چه شد که پس از امام گرفتار انحراف نشدیم و چه شد که امام از دنیا رفت با وجود گذشت ۳۴ سال از درگذشت او، اما هنوز همه حرفمان این است که کسی به عنوان رهبر انتخاب شد که از جنس خود امام بود و نگذاشت که مسیر و مکتب امام فراموش شود. پس از ارتحال پیامبر نیز فردی انتخاب شد که از جنس ایشان نبود. حضرت زهرا (س) در خطبه ای می فرمایند که اگر پس از پیامبر علی (ع) راس کار بود آن همه انحرافات و مسائل پیش نمی آمد.

در انقلاب اسلامی به لطف الهی و بصیرت مردم این مشکلات پیش نیامد اما همچنان این خطر رجعت وجود دارد و دشمنان به شدت دنبال آن هستند. خطر رجعت این است که از اندیشه‌ها، مکتب و آرای امام بازگردیم. چرا که امام به معنای آن شخصیت فیزیکی نیست که در ۱۴ خرداد ارتحال کرد، امام یعنی مکتب و شخصیت او. دشمن به دنبال این است آن مکتب را از بین ببرد. در این راستا باید کار‌هایی انجام دهیم تا راه و مکتب امام فراموش نشود.

* باید با جهاد تبیین مکتب امام (ره) را صحیح، جامع و کامل تبیین کنیم

نخستین کاری که باید انجام بدهیم این است که مکتب امام را درست، جامع و کامل تبیین کنیم یا به تعبیر دیگر می‌توانم بگویم که باید در قبال آن جهاد تبیین انجام بدهیم. مهم‌ترین مصداق جهاد تبیین این است که مکتب امام غبار نگیرد. چرا که مکتب امام یک مجموعه کامل و جامع است و نباید بگذاریم که این مجموعه را غبار بگیرد. دستگاه‌هایی مانند حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، نخبگان و رسانه‌ها هر روز دنبال این باشند گوشه‌ای از اندیشه‌های امام را آن هم نه به صورت بریده بریده بلکه به صورت جامع معرفی کنند. 

امام خمینی‌(ره( یک شخصیت جامع دارد یعنی در اوج عرفان، سیاسی است و در اوج الهی بودن، مردمی. پس باید این جامعیت را در شخصیت ایشان ببینیم. رهبر انقلاب هم درد خطر رجعت و ارتجاع را بیان کردند، مرتجع یعنی نه افراد سنتی که عرق چین بر سر خود داشته بلکه افرادی که با ظاهر مدرن خود می‌خواهند ما را به قبل از انقلاب بازگردانند. 

* امروز مرتجع کسی است که می‌خواهد ما را مرعوب و تابع غرب کند

در اینجا به خاطره ای در دولت اول آقای خاتمی حدود سال 77-78 اشاره کنم که رهبر انقلاب یک روز به صورت سرزده از دانشگاه تهران بازدید کردند و فرمودند همه در مسجد دانشگاه جمع شوند تا ایشان سخنرانی کنند. سخنرانی بیش از یک ساعته ای داشتند با عنوان ارتجاع روشنفکری، در حالی که ارتجاع با روشنفکری سازگاری ندارد و همیشه ضدیت دارند. ایشان فرمودند که روشنفکران منفعل می خواهند ایران را به پیش از انقلاب اسلامی که سکولاریسم بود، بازگردانند. لذا طبق این سخنان می توان گفت؛ امروز مرتجع کسی است که می خواهد ما را مرعوب و تابع غرب کند.

پیش از انقلاب تحت سلطه غرب بودیم و اسیر آنجا بودیم. اما با وقوع انقلاب اسلامی از این اسارت آزاد شدیم. امروز ارتجاع یعنی بازگشت به همان شرایط. راه این است که اول  اندیشه امام بیان شود و دوم خطر را مشاهده کنیم. قرآن در مقابله با شیطان اولین دستورش این است که باور کنید او دشمن شماست. در این راستا، باید باور کنیم که آمریکا هنوز هم شیطان بزرگ است.

فارس: رهبر انقلاب بر افشای دروغ و جنگ روانی دشمن تاکید دارند و در بیانات روز ۱۴ خرداد امسال نیز بر آن مجددا تاکید کردند. ما از چه راه‌هایی می‌توانیم دروغ‌های دشمن را افشا کنیم؟ مردم و مسئولان یا به تعبیر عام، جامعه از چه روش‌هایی می تواند با این توطئه‌ها مقابله کنند؟

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی: قرآن همه این‌ها را به ما یاد داده و از این لحاظ دستمان پُر است. اولاً فراموش نکنیم که رهبر انقلاب فرمودند دشمن با وجود انقلاب اسلامی مرگ خود را قطعی می‌داند، آمریکایی‌ها هم به این اذعان دارند که انقلاب اسلامی مرگ تدریجی آن‌ها را رقم زده است. آن‌ها گفتند یا باید انقلاب بمیرد یا ما محکوم به مرگ هستیم بنابراین دست از دشمنی با ما بر نمی‌دارند. البته نباید انتظار داشته باشیم که دشمن، دشمنی نکند.

کار دشمن، دشمنی است اما دشمن در همه میدان‌هایی که وارد شد، شکست خورد. عملیات نظامی شکست خورد، از دهه ۵۰ که ۵۷ انقلاب به پیروزی رسید فتنه کردند آن هم به دست یک مرجع تقلید، در دهه ۶۰ و ۷۰ و ۸۰ نیز کار‌های انجام دادند و در این فتنه‌ها هم شکست خوردند.

* تحریف و دروغ پردازی تنها امید دشمنان برای شکست دادن انقلاب اسلامی است

دشمن در فشار اقتصادی هم شکست خورده است، رسانه، تحریف و دروغ پردازی تنها امید دشمنان برای شکست دادن انقلاب اسلامی است همان چیز‌هایی که علی (ع)‌ را شکست، با چه چیزی؟ استوانه حق را مسلمانان کنار گذاشتند و به سراغ دیگران رفتند.کار به جایی رسید که وقتی خبر شهادت حضرت علی (ع) در مسجد آمد مردم با تعجب پرسیدند که علی (ع)‌ در مسجد چه کار داشته است. یا اینکه مسلمانان (از عموم مردم) در بیابان کربلا گفتند قربة الله یک سنگ به طرف حسین(ع)‌ پرتاب می‌کنم. قرآن درباره خود پیامبر نیز می‌گوید وقتی دشمن نتوانست از هیچ راهی پیامبر را بشکند به ایشان اتهام زدند که ساحر و کذاب است.

امروز دشمن به تعبیر حضرت آقا در برابر ما جبهه‌ای عظیم، وسیع و نامتجانس با قدرت رسانه‌ای بالا ساخته است. او در این جبهه فعال است و سوال پیش می‌آید که ما باید چه کار کنیم.

اولا؛ باور کنیم که او دلسوز ما نیست. یکی از توصیه‌های من این است که درباره هر خبری که از ناحیه آن‌ها منتشر می‌شود سوء ظن داشته باشیم. چرا که مسلمان به مسلمان خوش گمان است و به دشمن بدگمان.

دوما؛ اخبار را به صحت و درستی به مردم برسانیم. اجازه بدهید در اینجا از خودمان هم انتقاد کنیم، چرا دشمن فرصت می‌کند دروغ‌های خود را به مردم القاء کند؟ چون اخبار راست را به موقع به مردم نمی‌گوییم. گاهی اوقات هم اصل خبر را هم منتشر نمی‌کنیم. باید به مردم باور و ایمان داشته باشیم. من به دولتمردان هم تاکید می کنم که دلایل ناکامی‌ها و عدم موفقیت‌ها را به مردم اعلام کنید.

* باید اخبار حادثه متروپُل را زودتر از بقیه و با دقت بالا به مردم اعلام می‌کردیم

حادثه متروپل در آبادان آخرین نمونه ای است که می توانم به آن اشاره کنم. ظاهرا این دولت هیچ تقصیری ندارد چرا که یک پیمانکار با زد و بند با مسئولان گذشته و استفاده از روابط کاری انجام داده و حادثه پیش آمده است. باید از همه زودتر و با دقت بالا اخبار این موضوع را به مردم اعلام می کردیم،‌ اما در عوض خود ما نیز به مطالبه‌گر تبدیل شدیم. جالب اینجاست الان افرادی مطالبه‌گر مسئله حادثه آبادان هستند که خودشان مقصر هستند. دشمن هم همیشه اینگونه هست، نمی‌خواهد موضع اپوزیسیونی‌اش را ترک کند. 

من معتقدم اصلاح‌طلبان سکولار نباید به راحتی و از موضع طلبکارانه با ما برخورد کنند، همه زیر سر آن‌هاست، ما این بلا ها را از دست شماها داریم می کشیم، حالا این آقایان دلسوز شدند و هر روز هم به دنبال حاشیه‌سازی برای دولت جدید هستند.

در واقع باید به مردم به طرز صحیح اطلاع‌رسانی کنیم. چرا که اگر مردم در خلاء خبر باشند، دشمن این خلاء را پر می‌کند. از بچه‌های انقلابی و آن‌ها که دلسوز نظام هستند می‌خواهم نگران نباشند از اینکه واقعیات را به مردم بگویند. البته این به معنای آن نیست که اسرار را هم منتقل کنند.

* اگر روزی آمریکایی‌ها با سپاه دشمنی نداشتند باید در حقانیت سپاه شک کنیم

همین بحث در خصوص مذاکرات هسته‌ای نیز مطرح است و شفاف باید آن را به مردم اعلام کنید. من و شما و بسیاری می‌دانیم که مشکل آمریکایی‌ها با ما درباره این موضوع نیست که آیا سپاه از لیست گروه‌های تروریستی حذف بشود یا خیر؟ نه. 

این را بدانند این برای سپاه افتخار است که آمریکایی‌ها با او دشمنی کنند. اگر روزی آمریکایی‌ها با سپاه دشمنی نداشتند باید در حقانیت سپاه شک کنیم، آن‌ها یک مسائل دیگری دارند به تعبیر قرآن و رهبر انقلاب از ما می‌خواهند تا از اصول انقلاب خود دست برداریم. می‌گویند شما روحیه استکبارستیزی خود را کنار بگذارید و همانند عربستان سعودی عمل کنید.

قرآن به ما می‌گوید فریب و بازی دشمنان را نخورید، دعوای دشمنان با شما نه درباره حقوق بشر است و نه درباره انرژی هسته‌ای. بوش پدر یا کسی دیگری بود که می‌گفت سلاح هسته‌ای ایران سکولار بی خطر است، اما دانش پزشکی ایران اسلامی نیز خطرناک است. قرآن در جای دیگری گفته دعوای دشمنان با شما درباره دین است (وَلَا یَزَالُونَ یُقَاتِلُونَکُمْ حَتَّى یَرُدُّوکُمْ عَنْ دِینِکُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا آیه 217 سوره بقره). یا در جای دیگری گفته می‌دانید که چه زمانی از شما راضی می‌شوند و آمریکایی‌ها می‌گویند که دیگر با شما دعوا نداریم و با شما توافق می‌کنیم، هنگامی که سلطه آن‌ها را بپذیرید.( حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ آیه 120 سوره بقره)

* آمریکا دشمن دولت ما نیست، دشمن ملت ماست

باید این را بیان کنیم که دشمنی آمریکا با ما درباره حقوق بشر نیست. آن‌ها باکی ندارند مردم ما را بار‌ها به قتل برسانند. یکی از مقامات رژیم اشغالگر گفته بود اگر لازم باشد حتی ۱۰ هزار نفر را به قتل برسانیم تا سید حسن نیز کشته بشود، باکی نداریم. باید این را به مردم اثبات کنیم که آمریکا همچنان دشمن دولت ما نیست بلکه دشمن ملت ماست. چرا، چون ملتی مسلمان و دین‌دار است.

در مجموع باید گفت؛ اولا، به دشمن اعتماد نکنیم و خبر او را قطعی ندانیم. دوما، خودمان به موقع خبررسانی کنیم. چرا که بسیاری از دروغ‌های دشمن از این طریق ناکام می‌شود. ولی فراموش نکنید که او دشمن است و می‌خواهد خود را با دروغ تثبیت کند و ما اگر حقیقت‌ها را بیان کنیم دیگر جایی برای جولان دشمن باقی نمی‌ماند.

فارس: اینکه به موضوع مذاکرات هسته‌ای برای لغو تحریم‌ها اشاره کردید. آقای امیرعبداللهیان گفته بود که سپاه اعلام کرده اگر مشکل مذاکرات با حضور سپاه در تحریم‌ها حل شدنی است، سپاه مشکلی از این باب ندارد، شما این موضوع را چگونه تحلیل می‌کنید؟

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی: سپاه از اول گفته بود که ما را به مذاکرات خود گره نزنید، ما متعلق به نظام، انقلاب و ملت هستیم و جغرافیای ما نیز انقلاب اسلامی است و اگر لازم باشد در عراق، سوریه، یمن و هرکجای دیگر کمک مشاوره‌ای مورد درخواست باشد، انجام خواهیم داد و از ارزش‌های اسلامی و انسانی دفاع خواهیم کرد، لذا ما را به مذاکرات گره نزنید. البته دوستان تحت این عنوان که ممکن است خود سپاه پاسداران چنین چیزی را مطالبه نکند، اما برای نظام ما این اهمیت دارد که چگونه یک دشمن جرات می‌کند نیروی مسلح کشور دیگری را تحریم کند. آن‌ها این مسئله را به عنوان عرق ملی و انقلابی مطالبه کردند، اما اینکه بخواهند مذاکرات را به سپاه گره بزنند، این گونه نیست.

* سپاه پای این ایستاده است تا  بشریت را از یوغ حاکمیت آمریکا خارج کند

سپاه نه به بارک الله آمریکا دل خوش کرده و نه به دشمنی آمریکا. سپاه پای انقلاب و سربازی ولایت ایستاده تا بساط جنایت و  خباثت رژیم اشغالگر را جمع کند، کمر رژیم تروریستی و مافیایی آمریکا را هم می‌شکند و به برکت بیداری و اراده ملت‌ها، بشریت را از یوغ حاکمیت آمریکا نجات می‌دهد. ما این کار را انجام خواهیم داد و از آن کوتاه نمی‌آییم، مذاکرات هم کار دولت جمهوری اسلامی است.

فارس: جلوگیری از بن بست نمایی از اوضاع کشور و امید بخشی به مردم دیگر کار ویژه‌ای است که رهبر انقلاب برای مسئولان تعریف کردند. راه‌های تحقق این کارویژه چگونه است؟

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی: یکی از کار‌های دشمن این است که شکست‌های خود و موفقیت‌های ما را پنهان کند. در مقابل ضعف‌های ما را بزرگ و برخی از نقاط قوت خود را بزرگ نمایش بدهد. باید به مسائل نگاه واقع‌بینانه داشته باشیم. در این ۴۳ ساله انقلاب ناکامی داشتیم، نباید غفلت کنیم. ما عدم موفقیت داشته ایم و حتی بالاتر از آن، شکست هم داشته ایم، اما نباید یک چیز را فراموش کنیم و آن این است که فرآیند کلی حرکت انقلاب اسلامی رو به موفقیت و پیشرفت  بوده است.

ببینید در این ۴۳ سال دشمن ما در کجا بوده و ما در کجا، اما امروز او کجاست و ما کجا. باید به این موضوع توجه کنیم. 

* ایجاد جنبش‌های مستضعفان و محرومان در سراسر جهان جزو برکات انقلاب اسلامی است

یک مسئله این است که باید در کنار ناکامی‌ها به موفقیت‌ها نیز توجه کنیم. یکی از کار‌هایی که برای همه لازم است تا آن را انجام دهد این است که دستاورد‌های انقلاب اسلامی را تبیین کرده و موفقیت‌ها را بیان کنند. اینکه امروز در فرایند تکاملی انقلاب اسلامی نه فقط  مسلمانان بلکه مستضعفان و محرومان در دنیا جرات حرکت پیدا کرده‌اند.

اینکه امروز حتی دشمنان انقلاب اسلامی از مردم سخن می‌گویند، اینکه امروز با استقلال زیر سلطه نیستیم و با همه مشکلاتی که داریم باز هم نسبت به خدمت رسانی مردم نسبت به همه دوران‌های گذشته موفق بوده ایم. پیشرفت‌های علمی و ایجاد آینده زیبای کشور یکی از کارهایی است که به مدد انقلاب اسلامی محقق شده است.

* باید موفقیت‌ها را ببینیم و ناکامی‌ها را تحلیل کنیم

یکی از کار‌های دشمن این است که برای شکست یک جبهه،در آن جبهه ایجاد یأس و ناامیدی می‌کند. اگر کسی مأیوس شد شکست می‌خورد و از بین می‌رود و در مقابل، اگر کسی امید داشت پیروز خواهد شد. قرآن می‌خواهد این را به ما آموزش بدهد، آنچه امروز ما لازم داریم این است که هم دستاورد‌ها را ببینیم و هم ناکامی‌ها را تحلیل کنیم، یعنی بررسی کنیم که در چه نقاط و موقعیت‌هایی موفق نبودیم و پیروزی به دست نیاورده‌ایم.

جمله‌ای توسط رهبر انقلاب بیان شده است با این مضمون که برخی ناکامی‌ها و نابسامانی‌های موجود در  کشور به خاطر عمل به شریعت نیست بلکه به خاطر عمل نکردن به شریعت است، باید تاکید کنم هرکجا به نسخه اسلام عمل کردیم همانند سیاست و قدرت نظامی، تاثیرات مثبت آن را مشاهده می‌کنیم. هرکجا به نسخه های ولایت و دین عمل کردیم باعث شد دشمن امروز جرات تعرض به ما نداشته باشد. اما در مسائل اقتصادی با مشکلاتی مواجه هستیم. یک بار به آنچه اسلام درباره اقتصاد گفته است عمل کنیم آنگاه خواهیم دید که موفقیت‌های خوبی خواهیم داشت.

در طرف مقابل، باید شکست‌های دشمن را هم بیان کنیم. اخیراً نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که این رژیم در حال فروپاشی است.

* اذعان سناتور آمریکایی به نفرت مردم جهان از آمریکا

هنگامی که در گذشته یک مقام عالی‌رتبه آمریکایی قصد سفر به یک کشور داشت، کشور میزبان چند روز قبل از آن جشن می‌گرفت که به طور مثال وزیر خارجه آمریکا در حال سفر به آن کشور است، اما امروز این وضعیت در حال نابود شدن است.

این بسیار اهمیت دارد که یک سیاستمدار برجسته آمریکایی که هم رئیس جمهور بوده و هم سناتور؛ بگوید امروز دشمنی با آمریکا ممکن است تا حدودی برای یک کشور خطرناک باشد، اما دوستی با آمریکا قطعاً کشنده است. این بسیار مهم است که ما توانستیم ابهت آمریکا را در هم بشکنیم. اینکه روزی رژیم اشغالگر شعار از نیل تا فرات می‌داد، اما اکنون در اطراف خود دیواره و حصار‌هایی چند متری ساخته که بر بالای آن ها نیز موانعی وجود دارد و من خودم اینها را از نزدیک دیدم. البته نگران این بودند که فلسطینی ها تونل حفر کرده و از آن عبور کنند. به همین دلیل، در برخی نقاط تا ۲۰ و برخی نقاط نیز تا ۲۰۰ متر دیواره در داخل زمین کاشته شده است.

با این وجود، بچه های مقاومت فلسطین وارد تل آویو شده و در یک روز در غزه کوچک که یک باریکه است به جای سنگ و قلوه سنگ، در یک عملیات سه هزار موشک به سوی اسرائیل شلیک می‌کنند.

* جنس موشک‌های شلیک‌شده به صهیونیست‌ها از غزه چیست؟

هنگامی که صهیونیست‌ها آن موشک‌ها را بررسی کردند مشاهده شد که لوله‌های این موشک‌ها همان لوله‌های فاضلاب است. باید بررسی کرد که چگونه به این قدرت دست یافته اند. می‌گویم که باید شکست و احتضار دشمن را هم ببینیم، چرا دشمن زرنگی می‌کند و نمی‌گذارد شکست‌های خودشان را دقیق ببینیم و پیروزی‌های ما پیدا شوند، مردم ما در کنار آن ضعف‌ها این ها را هم ببینند. نباید نسبت به ضعف‌ها، بی تفاوت عبور کنیم و از آن‌ها تحلیل درست داشته باشیم. 

باید به اینجا برسیم که این ضعف ها چگونه رفع می‌شود؛ دشمن به دنبال این است که القاء کند تنها راه رفع این ضعف‌ها پذیرش سلطه او و رفاقت با اوست ولی تجربه ۴۳ ساله ما این است راه حل رفع این ضعف‌ها و کاستی‌ها این است که روی پای خود بایستیم یعنی همان راهی است که گاندی نیز طی کرد. 

* امروز رسانه‌ها وظیفه دارند تا به مردم امید و اعتماد به نفس بدهند

امروز مهم‌ترین وظیفه رسانه‌ها این است که به مردم امید و اعتماد به نفس بدهند، پیروزی‌هایی که انقلاب در ۴۳ سال اخیر به دست آورده را نشان داده و در مقابل، شکست‌های دشمن را نیز تبیین کنند. اگر این موارد انجام گرفت قطعاً مردم با روحیه بهتری کار و زندگی خواهند کرد. البته باید ضعف‌ها را هم به درستی تحلیل کنیم. می‌گویند اگر مشکلی در اقتصاد داریم به خاطر آمریکایی هاست. مگر آمریکایی‌ها خودشان الان وضعیت خوبی دارند!؟ آن‌ها اکنون در اوکراین گیر افتاده اند. کدام یک از کشور‌های همسایه ایران است که وضعیت سخت تری نسبت به ما ندارند؟

باید بدانیم هرگونه وابستگی به هر کشوری اعم از روسیه، اوکراین، آمریکا و یا هر جای دیگر باعث بدبختی است. باید به گونه ای باشد که اگر روزی مانند امروز گندم  اوکراین قطع شد تاثیرات جهانی آن کمتر متوجه ما شود. باید به این سمت برویم که می‌خواهیم جهان را امامت کنیم، انقلاب اسلامی می‌خواهد مستضعفان عالم را نجات بدهد.

* غیر از ولایت که تجلی حاکمیت خداوند است از هیچ کسی دفاع مطلق نمی‌کنیم

ما با این هدف و آرمان باید دست خود را بر زانوهای خود بگذاریم و از توان خود استفاده کنیم نه اینکه نگاه و تکیه ما به جای دیگری باشد. ما غیر از ولایت که تجلی حاکمیت خداوند است از هیچ کسی دفاع مطلق نمی‌کنیم، اما معتقد هستیم جهت‌گیری‌ها، شعار‌ها و تلاش‌های دولت سیزدهم در جهت تحقق تدابیر رهبر انقلاب است.

البته ممکن است اشتباه کند. همان طور که در اطلاع‌رسانی حادثه آبادان خوب عمل نکردیم، نه آن گونه که در ابتدای کار که یک سکوت نسبی حاکم بود و نه آن طوری که بعد به مسئله ملی تبدیل شد. باید عرض کنم حادثه متروپل خیلی دردناک بود و واقعا خیلی دردناک هست که آدم دلش می سوزد برای این مردمی که این طور شدند اما این صحیح نیست که آن را به همه چیز نسبت بدهیم حتی تحریم‌ها. اینکه در دست خودمان قرار دارد.

از ملت بزرگ و مقتدر ایران انتظار است برخلاف خواسته و تبلیغات شیطانی دشمن، به دولت اعتماد و با برنامه های آن که در راستای حل مشکلات اساسی در حوزه اقتصاد و معیشت است بیشتر همراهی کنند و  دست به دست هم بدهند تا به فضل الهی از شرایط فعلی عبور کنیم. اشتباهاتی در گذشته انجام شده که در مقطع فعلی با اصلاح درست نمی‌شد و نیاز به جراحی داشت. ما در دولت‌های قبل یک اشتباهی مرتکب شدیم. آمدند به خیال خودشان مردم را آرام نگاه دارند، یک ارز ترجیحی در بازار ایجاد کردند. نتیجه آن شد که ارز ترجیحی عامل و باعث دزدی شد.

* حذف ارز ترجیحی جهاد دولت سیزدهم است

یکی از مسئولان دولت قبل گفته بود فقط یک محور از دزدی‌هایی که از ارز ترجیحی شد به اندازه کل یارانه ملت است. قرار بود بساط ارز ترجیحی در سال ۹۹ جمع آوری شود اما جمع نشد. سپس قرار بود سال ۱۴۰۰ جمع شود، اما آن را انجام دادند چون می‌دانستند به جراحی نیاز داریم.

دولت سیزدهم این کار بزرگ و جهادی را انجام داده و ممکن است در شیوه اجرای آن هم اشتباه مرتکب شده باشد چرا که نامه نانوشته غلط ندارد، اما همه کمک کنیم از این عمل جراحی و عوارض بعد از این عمل جراحی به راحتی عبور کنیم. بدانیم جهت گیری این کار در آینده، به مصلحت ملت و مردم است.

 بنده واقعاً وکیل الدوله نیستیم، اما من شهادت می‌دهم هم خود آقای رئیس جمهور را و هم برخی از دوستان که در دولت فعالیت می‌کنند، دغدغه مردم را دارند، تلاش آن‌ها خدمت به مردم است و اگر چنین نبود بسیاری از اقدامات را انجام نمی‌دادند. به نخبگان کشور نیز می‌گویم شما هم به دولت کمک فکری کنید و شیوه‌های خوب و کاربردی را پیشنهاد بدهید که اشتباهاتی صورت نگیرد.

فارس: اینکه دولت سیزدهم مردم را مَحرم می‌داند و تصمیمات خود را برای مردم تبیین می‌کند چه میزان در حمایت مردمی از خود موثر است؟

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی: مردم ما خوب، فهیم، بصیر، موقعیت شناس و فداکار هستند. مردم در هنگام جنگ به دستور امام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، رفتند جنگ را هم اداره کردند و دشمن را شکست دادند. در فتنه های اخیر، در کدام یک از صحنه‌ها بوده که مردم وارد شدند و دشمن شکست نخورده است؟ 

در فتنه ۸۸ که حدود ۲۰۰ روز طول کشید، تیر خلاص را مردم به دشمن زدند. فتنه هنگامی که رهبر انقلاب در ۲۳ خرداد ۸۸ خطبه خواندند، جمع نشد با اینکه روشنگری‌هایی شد؛ اما فتنه در ۹ دی ماه با تیر خلاصی که مردم به آن زدند ختم شد. چرا این کار را مردم انجام دادند؟ چون مشاهده کردند که به مقدسات آن‌ها توهین شده به امام حسین(ع) و امام خمینی (ره) توهین شده است.

* رمز موفقیت دولت سیزدهم مَحرم‌دانستن مردم است

اینکه دولت سیزدهم مردم را مَحرم می‌داند این رمز موفقیت اوست. دولت پیش از هر اقدامی با مردم صحبت می‌کند و می‌گوید که ما تشخیص دادیم که چنین وضعیتی در اقتصاد حاکم شده و باید آن را اصلاح کنیم. البته معتقدم باید بیشتر از این با مردم صحبت کنند و شفاف‌تر به آن‌ها اطلاعات بدهند. 

ما اطلاع رسانی نکرده‌ایم و نگفته‌ایم چه به سر دولت آمده و دولت قبل در چه شرایطی تحویل دولت جدید شد البته بخاطر نجابت و خوبی این دولت هست. آقایانی که می‌خواستند دولت را تحویل بدهند گفتند دولتی تحویل می‌دهیم که در لبه پرتگاه است، ذخایر اصلی کشور به پایان رسیده و بدهی داریم. 

یکی از مظلومیت های بچه های انقلاب همین موارد است و یک نمونه را بگویم. یکی از بدهی‌های دولت قبل، فاکتور‌هایی بود که دولت قبل داشت و این دولت باید پرداخت می کرد. آن ها مبالغی را پیش‌خور کرده بودند و این دولت باید آن‌ها را بپردازد. آن هم نه فقط از بانک مرکزی چرا که فقط یک مورد از آن‌هاست. دولت برای حقوق کارکنان خود هر ماه از بانک مرکزی استقراض می‌کرد، اما اکنون این کار را انجام نمی دهد. 

یکی از نقاط موفقیت دولت این است که خود را از مردم جدا نمی داند. ممکن است برخی بگویند این سفرهای استانی چه فایده‌ای دارد، اما معتقدم مردم به این رویکرد راضی هستند. این سفرهای استانی با حضور رئیس جمهور در حالی انجام می‌شود که برخی از مردم مناطق محروم می‌گویند تا حالا هیچ مسئولی به منطقه ما سفر نکرده است، اما اکنون خود رئیس جمهور به منطقه ما آمده است. 

* مردم، مسئولان و مدیرانی می‌خواهند که به دنبال دنیای خود نباشند

مردم ما بسیار خوب هستند که می‌گویند همین که شما درد ما را متوجه می‌شوید برای ما بسیار ارزشمند است. برخی اوقات شما به من مراجعه می‌کنید، نمی‌توانم مشکل شما را حل و فصل کنم، اما با شما همدردی می‌کنم و مشکلات شما را متوجه می‌شوم. مردم ما مسئولان و مدیرانی می‌خواهند که دنبال دنیای خود نباشند؛ نماینده مجلس ما دنبال این نباشد که در دوره بعد رای می‌آورد یا خیر!؟ من به تعدادی از دوستان گفتم که برای خدا کار کنید. چرا که خداوند مقلب القلوب است. خطاب به آن‌ها گفتم چه کسی غیر از خداوند می‌توانست حاج قاسم را در قلوب مردم نهادینه و محبوب کند. (إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا آیه 96 سوره مریم)، من می گویم دنبال این باشیم.

مردم، دولتمردانی می‌خواهند که آن‌ها را هم سنگر خود ببینند؛ نه اینکه دولت یک طرفه جوی و مردم هم یک طرف جوی. همه باید در یک جبهه علیه یک جبهه دشمن حضور پیدا کنند. چرا که دشمن نه مردم ما را می‌خواهد و نه دولت ما را. اگر دولت سکولار، وابسته، مرعوب غرب و نوکر صفت در برابر آن‌ها باشد از آن حمایت می‌کنند، اما همیشه به دولت انقلابی هجمه خواهند کرد. دشمن اکنون از انسجام سه قوه ما عصبانی است و باید مواظب باشیم که این اتحاد و وحدت از بین نرود. 

* جریان‌های غیر انقلابی دست از موضع اپوزیسیونی و تخریبی علیه دولت بردارند

من به جریان‌های غیر انقلابی هشدار می‌دهم که خوش‌انصاف‌ها دیدید که شما در طول سال‌ها کشور را به کجا بردید. اگر دلتان برای اسلام و مردم نمی‌سوزد، دلتان برای خودتان بسوزد که اگر این دشمن موفق شود به شما هم رحم نخواهد کرد. از اتخاذ موضع اپوزیسیونی و تخریبی علیه دولت دست بردارید. البته نقد منصفانه به دولت داشته باشید، اما اعتراف کنید و باور داشته باشید که جهت‌گیری‌های این دولت و این دوران بسیار بهتر از گذشته است. البته خودم هم این نقد را بگویم، ان‌‌شاءالله اگر دولت در بخش رسانه و اطلاع‌رسانی مخصوصا در وزارت خانه ها و بیان راحت و همدردی با مردم بیشتر وارد شود و در  برخی مواقع نیز  قاطعانه تر عمل کند نتیجه آن رضایتمندتر خواهد بود.

اسلام در برخورد با تخلفات فردی نگاه اصلاحی و رأفت دارد، اما آنجا که فردی افساد کرده و به مردم ظلم کند دیگر جای ترحم نیست. قوه قضائیه باید بداند که برخی از جریانات مفسد جز با قوه مجازات بازدارنده نیست. چرا باید یک پیمانکار جرأت کند و با آن وضعیت و سوابق خود مدال و جایزه دریافت کند. بعد با ساخت یک ساختمان ناایمن با جان و مال مردم بازی کند. ما باید به این موارد هم رسیدگی کنیم.

حرف مردم این است که به مهره درشت‌ها هم برسید. البته هم قوه قضائیه و هم دولت ان‌‌شاءالله بیش از گذشته به این سمت پیش می‌روند.

فارس: شما در سخنان خود به اصلاحات اقتصادی دولت اشاره کردید. مردم علاوه بر این اصلاحات خواستار اقدامات مشابه در حوزه بانکداری اسلامی هستند. سوال مردم این است که اگر بانکداری اسلامی داریم چرا در عمل با بانکداری ربوی مواجه هستیم و احکام بانکی اسلامی در آن اجرا نمی‌شود. یعنی مردم وقتی تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند باید چند برابر آن را پرداخت کنند. این رویه چگونه باید اصلاح شود؟

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی: ما جراحی‌های متعددی نیاز داریم، اما این جراحی فعلاً در اولویت قرار داشت و باید انجام می‌شد که این نظام بانکی، نظام ربوی، فاصله طبقاتی و نظام دزدی را نهادینه می‌کرد و به عبارتی این غده و بیماری چرک کرده بود. 

هنگامی که سخنان دولتمردان قبلی در هنگام تحویل دولت به دولت سیزدهم را بررسی کنیم، مشخص می‌شود که دولت در چه شرایطی منتقل شده است. بهترین سند این است که آن‌ها چه کشوری را به دولت جدید تحویل دادند.

موردی را اشاره کنم، یکی از مسئولان وزارت بهداشت و درمان به من می‌گفت روزی که دولت را تحویل گرفتیم، یک عدد واکسن نداشتیم که مهم‌ترین نیاز آن مقطع هم بود. مسئولان دولت قبل می‌گفتند کسی به ما واکسن نمی‌دهد و تحریم هستیم اما دولت سیزدهم توانست با یک تدبیر صحیح به راحتی علاوه بر تامین نیاز داخلی از طریق واردات، به طور همزمان واکسن های مورد نیاز را تولید کرده و اکنون به دنبال صادرات باشیم. 

* نظام بانکی ما ثروتمندان را ثروتمندتر و قشر ضعیف را ضعیف‌تر می‌کند

اسلام وقتی ربا را حرام کرده، جایگزین نیز معرفی می‌کند. چرا که برخی سرمایه مالی دارند و برخی دیگر نیز توان کار. این دو باید به همدیگر وصل شوند، اما نه اینکه ثروتمند هر روز ثروتمندتر شود و ضعیف، ضعیف‌تر. یعنی کارگر هر روز کار کند و پول و درآمد او به جیب ثروتمند برود. نظام بانکی ما به این شکل تبدیل شده است.

مردم نیز چاره ای ندارند و مستاصل هستند. نیاز به وام ۵۰ یا ۱۰۰ میلیون تومانی نیاز دارند. چرا که می خواهند پسر یا دختر خود را به خانه بخت بفرستند و چاره ای غیر از اینکه تسهیلات دریافت کند، ندارد. البته مطلع است که باید به جای ۱۰۰ میلیون تومان دو برابر آن را پرداخت کند و به زحمت می افتد.

باید به این دولت قدری فرصت بدهیم حتی ممکن است ما مطالبات فرهنگی از این دولت داشته باشیم، اما باید واقع بینانه باشیم. 

* در بانکداری و صنعت نیاز به عمل جهادی داریم

من می دانم و مطلع هستم که شخص رئیس‌جمهور و تعدادی از وزرای دولت برای حل مشکلات مردم علی‌الخصوص معیشت، شب و روز ندارند. چون امروز مهمترین مسئله این است. لذا ضمن اینکه تا به حال چندین بار خودم این تصمیم را گرفتم که بروم از دولت مطالبه فرهنگی داشته باشم اما گفتم نه. مثلا می‌خواهم بحث حجاب و عفاف را یا مواردی دیگر که این موارد را برخی افراد دیگری باید دنبال کنند.

در حوزه مقابله با تحریف امام باید دیگران همچون حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و بسیج  شخصیت امام را تبیین کنند. به دانشجویان بسیجی و بسیج اساتید می‌گویم خوب است در کنار انتقادات و پیشنهادات به دولت یک کار جهادی انجام دهید و در برخی صحنه‌ها وارد شوید. امیدوارم نه تنها در بخش بانکداری بلکه در حوزه صنعت نیز یک عمل جهادی و انقلابی انجام دهیم تا پیشرفت کنیم.

رهبر انقلاب امسال نسخه دانش بنیان را ارائه کردند، اگر دانش بنیان حل شود تولید نیز سر و سامان خواهد گرفت. دانش بنیان یعنی هر کاری که می‌خواهیم بکنیم با یک معرفت و دانش صحیح انجام دهیم. در واقع پیروی از نسخه‌های رهبر انقلاب حلال مشکلات کشور خواهد بود و مسائل حل خواهد شد.

فارس: به عنوان سخن پایانی اگر مطلبی دارید، بفرمائید.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی: در انتها می‌خواهم برخی از اقدامات دشمن که باید در جهاد تبیین، جهاد ترکیبی و در عمل با آن‌ها مقابله کنیم را اشاره کنم.

نخست، استحاله ایدئولوژیک و انحراف از ارکان نظام.قبلا گفتم تحریف امام همین هست. دشمن به دنبال این است که ایدئولوژی و موتور حرکت انقلاب و نظام را هدف قرار دهد. موتور حرکت انقلاب اسلام، راننده آن ولایت و سوخت‌رسان قدرت‌بخش نیز مردم هستند. دشمن به همین دلیل به دنبال این است که یکی از این‌ها را بشکند.

دوم؛ تحریف انقلاب و دین. دشمن می خواهد راهبرد تحریف خود را با ایجاد دین های بدلی همانند وهابیت به پیش ببرد. هدف دشمن این است که دینی به نام وهابیت و اسلامی را به نام داعش معرفی کند یا اینکه یک اسلام سکولار. این موارد بهترین تحریف هستند که به دنیا اسلامی را معرفی کند که می‌گوید خدا بله، اما مردم نه. در صورتی که قرآن به ما یاد داده است خدا و مردم در یک طرف هستند، این برای غرب است که می‌گوید دموکراسی یا تئوکراسی، فریاد قرآن این است الهی ـ مردمی.

* هدف دشمن ایجاد گسست بین رهبر انقلاب و امت است

سوم؛ ایجاد گسست بین رهبر انقلاب و امت. دشمن به این جمع‌بندی رسیده است که امت بدون ولایت خطر ندارد، امام بدون امت اقتدار ندارد و امت متصل به ولایت شکست ندارد. به همین دلیل دشمن به دنبال این است که این اتصال را بشکند. 

چهارم؛ ترویج التقاط. این مورد یکی از کار‌هایی که دشمن انجام می‌دهد تا اراده جامعه را شکسته و فرهنگ او را با فرهنگ‌های دیگر ممزوج کند.

پنجم؛ ایجاد تفرقه و جنگ نیابتی. نباید جنگ نیابتی را فقط در آنچه مابین ما و داعش یا ما و وهابیت یا ما و غیره بدانیم. امروز جنگ نیابتی مصداق‌های کوچک‌تری هم دارد، یعنی دشمن همانند امروز می‌خواهد بین نیرو‌های انقلاب رخ دهد و آن‌ها با یکدیگر به اختلاف مواجه و نیروهای انقلاب را به اسم انقلابی‌گری به جان یکدیگر بیندازد. 

دشمن در این راهبرد، یک عده را به نام عدالت‌خواه طوری هدایت می‌کند و برخی دیگر را به عنوان سنت‌گرا با روشی دیگر. مراقب باشیم در پازل دشمن بازی نکنیم، بسیار ناراحت کننده است که انگلیس استعمار پیر عده‌ای را با نام ولایت به جان ولایت  و تعدادی را با نام سنت به جان اسلام بیندازد.

* دشمن می‌خواهد ذائقه سیاسی نخبگان کشور را تغییر بدهد

ششم؛ تغییر ذائقه فرهنگی مردم. باید به معیشت مردم برسیم، اما فراموش نکنیم که قرآن به ما یاد داده ذائقه فرهنگی مردم، ارزش‌هاست نه فقط دنیا. هدف این است که الگو‌ها را تغییر دهند.

هفتم؛ تغییر ذائقه سیاسی نخبگان کشور. دشمن می‌خواهد نخبگان به این جمع‌بندی برسند که مقاومت نسخه پاسخگو نیست.

هشتم؛ تضعیف مولفه‌های قدرت. دشمن می‌دانند و ما نیز آگاه هستیم برای آنکه بمانیم باید قوی شویم، قرآن به ما یاد داده است که قوی باشیم تا امنیت داشته باشیم (وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ آیه 60 سوره انفال) چرا که اگر قوی نباشیم می‌میریم. هدف این است که مولفه‌های قدرت ما اعم از سیاسی، اقتصادی، علمی، نظامی و سایر را از بین ببرند.

آن‌ها می‌خواهند مولفه‌های علمی باشند و دانشمندان هسته‌ای ما را می‌زنند، مولفه‌های نظامی باشند و حمله می‌کنند که موشک برای چه می‌خواهند، حتی گاهی وقت‌ها عده‌ای حمله می‌کنند از داخل که چرا این همه پول خرج می‌کنید برای موشک ؟ خب مگر نمی‌دانید که اگر موشک نداشته باشید بر سر تان موشک می‌زنند.

نهم؛ غیر کارآمد نشان دادن نظام و انقلاب. در نگاه رهبر انقلاب نابسامانی‌ها به خاطر عمل به شریعت نیست بلکه به خاطر عمل نکردن  به شریعت است.

دهم؛ تغییر سبک زندگی. دشمنان با تغییر سبک زندگی ما و تبدیل آن به سبک غربی می‌خواهد فرهنگ خود را بر ما تحمیل کرده و پس از آن سیاستش را هم بر ما تحمیل کند. 

یازدهم؛ فشار‌های اقتصادی. دشمنان می‌خواهد با اعمال فشارهای اقتصادی ما را بشکنند.

* تضعیف نهاد‌های انقلابی، بزرگ‌نمایی دشمن و ایجاد غفلت از پیروزی‌ها در دستور کار دشمن

دوازدهم؛ بزرگنمایی دشمن. دشمن این قدر که تبلیغات می‌کند، بزرگ نیست، نه رژیم اشغالگر آن‌قدر بزرگ است و نه آمریکا. مشاهده کردیم که آن‌ها چگونه در مقابله با کرونا و سایر موضوعات درمانده شدند.

سیزدهم؛ تضعیف نهاد‌های انقلابی یکی دیگر از محور‌های جنگ دشمن است. 

چهاردهم؛ غفلت آفرینی از پیروزی‌ها. امام خمینی (ره) می‌فرمود ما سنگر‌های کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح می‌کنیم. برخی در آن موقع با حالت مسخره گفتند؛ شما در همین مشکل صدام گیر کرده‌اید چگونه می‌خواهید این کار را انجام دهید.

من به یاد یک داستان از صدر اسلام افتادم. روزی که پیامبر(ص) در اطراف مدینه خندق حفر می‌کردند گفتند می‌بینم روزی که امپراطوری ایران به دست اسلام افتاده است. یکی از حاضرین به پیامبر(ص) گفت یا رسول الله هرچه سریع‌تر خندق را حفر کن تا مبادا دشمن وارد شهر شود، نمی‌خواهد امپراطوری ایران و روم را تسخیر کنی. امروز مشاهده می‌کنیم انقلاب اسلامی ما سنگر‌های کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح کرده است قلوب ملت‌ها را فتح کرده است و این یک واقعیتی است.

در پایان از همه کسانی که در این شرایط در هر سنگری مجاهدانه عمل می‌کنند علی‌الخصوص کادر درمان که یادمان نمی‌رود ما یکی از مبتلاترین کشورهایی بودیم در بحث کرونا و الان الحمدالله وضعیت خوبی داریم و تعداد جانباختگان به میزان دو رقمی و به زیر 100 رسیده است که جا دارد ضمن تاکید بر تداوم مراقبت ها و رعایت توصیه‌های بهداشتی از این اقدام شایسته قدردانی کنم. از همه افرادی که در عرصه‌های تبیین، مثل شما عزیزان کار جهاد تبیین انجام می دهید. کسانی که در سنگر اقتصادی مجاهدانه تلاش می‌کنند، کسانی که در سنگر سیاسی جهاد می کنند خدا قوت می‌گویم و به طور کلی در سه قوه فعالیت می‌کنند، قدردان هستم. 

همه مسئولان اعم از نمایندگان مجلس، بدنه دولت و قوه قضائیه باید بدانند که این ملت شایستگی عمل جهادی را بیش از این دارند، در نظام اسلامی مدیریت یعنی جهاد. جهاد یعنی چه؟ یعنی اینکه اول دشمن را بزن، دوم اگر ۲۴ ساعت داریم ۲۰ ساعت کار کند و سوم نیز در راه خدا باش.

ان‌شاءالله با یاری خداوند از این مرحله نیز خواهیم گذشت، انقلاب ما فقط تولد جدید اسلام ناب نبوده و زمینه‌ساز ظهور خواهد بود؛ و خواهید دید که به برکت مجاهدت‌های مردم آینده جهان در اختیار ولایت خداوند خواهد بود.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.