فرمانده سپاه تهران بزرگ:

فرماندهان بسیج باید مفسر بیانیه گام دوم باشند/ بسیج موتور پیشران تحقق حکمرانی اسلامی است

سردار حسن‌زاده گفت: فرماندهان بسیج باید خود را مفسر بیانیه گام دوم بدانند؛ چون سپاه، پاسدار انقلاب اسلامی و این بیانیه، مانایی انقلاب اسلامی است.

سردار سرتیپ «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در همایش نقش بسیجیان ناحیه ادارات و کارمندان در تحقق دولت اسلامی که در وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: وقتی رهبری در بیانیه گام دوم، چشم‌انداز را مشخص کردند با این کار تیر خلاص را به تفکر صهیونیستی زدند؛ به همین جهت، فرماندهان بسیج باید خود را مفسر بیانیه گام دوم بدانند؛ چون سپاه، پاسدار انقلاب اسلامی و این بیانیه، مانایی انقلاب اسلامی است.

سردار حسن‌زاده با اشاره به اینکه ما وارد مرحله دوم خودسازی، تمدن‌سازی و جامعه‌سازی شدیم، افزود: رسالت بسیج وزارتخانه‌ها در این موضوع، بسترسازی برای تحقق الگو متعالی حکمرانی اسلامی است که در این راه با دو مجموعه مدیران و کارکنان و آحاد جامعه مواجه هستیم؛ اما مهم‌ترین مسئله در حکمرانی، قطعاً مدل فعلی که بعضاً غربی است، نخواهد بود؛ یعنی در مدل مدیریتی آنچه باید مد نظر قرار گیرد، مدل امامت است.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) ادامه داد: در واقع مدل غربی مدیریت با صدور دستورالعمل صورت می‌گیرد، ولی در مدل اسلامی حرکت پیش‌رونده مد نظر است؛ بدین ترتیب سلسله مراتب سیستمی نقشی در این رابطه ندارد؛ نمونه بارز مدیریت مدل اسلامی، مدلی است که در دفاع مقدس آن را تجربه کردیم؛ لذا تا این نگاه غربی به مدیریت اصلاح نشود به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

وی بیان کرد: بسیج در واقع موتور پیشران تحقق الگوی حکمرانی اسلامی است؛ با وجود این، برای اینکه مدل حکمرانی اسلامی را گسترش دهیم، باید باور قلبی را در میان مدیران ایجاد کنیم که برای انجام این مهم، بسیج ادارات نقش مهمی دارد؛ به عبارت دیگر، اگر می‌خواهیم موتور پیشران الگوی حکمرانی اسلامی باشیم، این بدون خودسازی میسر نمی‌شود؛ پس باید تحقق این موضوع در سند ۱۰ ساله تعلیم و تربیت بسیج مد نظر قرار گیرد.

سردار حسن‌زاده با بیان اینکه باید افتخار خدمت به مردم را فراگیر کنیم و هیچ مدلی فراتر از آن نیست، گفت: رشد اندک روحیه جهادی در ادارات موجب شده تا در موضوعاتی همچون امر به معروف در بعضی جا‌ها موفق نباشیم؛ پس برای تغییر این وضعیت باید از خودمان یعنی فرماندهان بسیج و مدیران ادارات شروع کنیم؛ بر این‌ اساس وقتی طرحی ماندگار نمی‌شود نه اینکه آن طرح خوب نیست، بلکه عیار اخلاص در آن کم است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ در پایان با اشاره به تأثیر عملکرد مدیران بر زنده نگه‌داشتن شعائر، خاطرنشان کرد: هر کجا امر به معروف مطرح می‌شود، نباید این فقط محدود به پوشش شود؛ چون دایره این موضوع بسیار گسترده است؛ به‌عنوان مثال توصیه به خدمت بدون منت، خود امر به معروف است؛ لذا باید امر به معروف در دایره وسیع گسترش یابد تا به فرهنگ غالب در جامعه تبدیل شود؛ پس چناچه در تحقق این‌ بحث کمک کنیم، می‌توانیم دولت اسلامی را تحقق ببخشیم.

در این مراسم، «علی نیکزاد» نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز حضور داشتند.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.