مسکو:

بدون ایران هیچ چشم‌اندازی برای حل اوضاع افغانستان وجود ندارد

فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان تأکید کرد: بدون حضور ایران هیچ چشم‌اندازی برای حل اوضاع افغانستان وجود نخواهد داشت...

هادی نیوز: «ضمیر کابولوف» فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور افغانستان و مدیر دپارتمان دوم آسیای وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، چارچوب مذاکرات 4 جانبه افغانستان شامل کشورهای آمریکا، چین، افغانستان و پاکستان شکست خورده و به اثبات رسانده که بدون حضور ایران در این مذاکرات هیچ چشم‌اندازی برای حل اوضاع افغانستان وجود ندارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، کابولوف تأکید کرد: «ما درباره این موضوع با نماینده ویژه آمریکا در افغانستان و پاکستان نیز صحبت کرده‌ایم. مشارکت‌کنندگان در این روند مایلند تا وجهه خود را حفظ کنند به همین دلیل هم می ‌گویند: نه ما این روند را احیا می‌کنیم. اما به اعتقاد من آنها فقط سعی دارند اشتباهاتشان را پنهان کنند. آنها به خوبی متوجه این موضوع هستند که این روند محکوم به شکست است.»

وی افزود: «واقعیت این است که ما از همان ابتدا نیز چندان انتظار نداشتیم که این روند به نتیجه برسد و با گذشت زمان نیز اوضاع دقیقا همانطور پیش رفت که ما پیش‌بینی کرده بودیم.»

بر اساس این گزارش، گفت‌وگوهای چهارجانبه درباره افغانستان با هدف تهیه نقشه راهی برای مذاکرات میان مقامات افغانستان و طالبان طراحی شده بود. این مذاکرات در دسامبر سال 2015 میلادی در اسلام آباد پایتخت پاکستان برگزار شد.

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.