رویترز خبر داد

نفت همچنان بالای 52 دلار/تصمیم اخیر اوپک مهمترین عامل در تعیین قیمت بازار

رویترز اعلام کرد:قیمت نفت در معاملات امروز صبح تحت تاثیر افزایش تعداد دکل‌های نفتی آمریکا کاهش یافت اما در ادامه به سبب انتظار مداخله اوپک در بازار، دوباره افزایش یافت و بشکه‌ای 52.15 دلار فروخته شد....

 به نقل از رویترز، با افزایش تعداد دکل‌های نفتی آمریکا و تقویت ارزش دلار قیمت نفت در معاملات امروز در ابتدا کاهش یافت اما انتظارها برای مداخله اوپک در ماه آینده باعث افزایش دوباره قیمت در بازارهای جهانی شد.

قیمت نفت خام آمریکا پس از اینکه به کمترین روز برابر با 49.94 دلار معامله شد در لحظه انتشار خبر 50.41 دلار فروخته شد که 6 سنت نسبت به روز بیشتر کمتر است.

نفت برنت نیز تا 51.56 دلار کاهش قیمت داشت اما در این لحظه 52.15 دلار در هر بشکه فروخته می‌شود که نسبت به دیروز 20 سنت بالاتر است.

به گفته تاجران، قیمت نفت خام آمریکا از روز جمعه که گزارشی مبنی بر افزایش تعداد دکل‌های نفتی آمریکا منتشر شد، تحت فشار بود. تعداد دکل‌های نفتی آمریکا برای شانزدهمین هفته متوالی افزایش یافته است.

تقویت دلار نیز بر قیمت‌ها تاثیر گذاشت چراکه احتمال یک افزایش در نرخ بهره آمریکا در اواخر امسال ارزش دلار را به بالاترین رقم در 7 ماه گذشته رسانده است.

اما تحلیلگران می‌گویند بازار اساسا با انتظار برای کاهش تولید اوپک در نشست 30 نوامبر این سازمان حمایت می‌شود.

بجارنه شیلدراپ، تحلیلگر ارشد بازار می‌گوید: «فروش نفت برنت زیر 50 دلار در هر بشکه درآستانه نشست 30 نوامبر بسیار دشوار است.»

وی افزود عربستان بیانیه بسیار واضحی در مورد همکاری کاهش تولید صادر کرد که سبب افزایش قیمت‌ها شد اما مازاد عرضه فیزیکی در بازار نفت مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.