مروری بر کارنامه شجریان به بهانه احتمال حضور دوباره‌‌اش در انظار+عکس

در حالی که این روزها اخبار تازه ای از برگزاری کنسرت های محمد رضا شجریان با حمایت وزارت ارشاد به گوش می‌رسد روزنامه شرق، در خبری به نقل از تهیه‌کننده برنامه موسیقی «دستان» از تلاش ها برای مطرح شدن دوباره شجریان در انظار، خبر داد.

 

در حالی که این روزها اخبار تازه ای از برگزاری کنسرت های محمد رضا شجریان با حمایت وزارت ارشاد به گوش می‌رسد  روزنامه شرق، در خبری به نقل از تهیه‌کننده برنامه موسیقی «دستان» از تلاش ها برای مطرح شدن دوباره شجریان در انظار، خبر داد.

به گفته «محمد مناجاتی»، تهیه‌کننده برنامه موسیقی «دستان»، بنا است بخش‌های جدیدی به این برنامه اضافه شود که از جمله آنها می‌توان به آیتم «آواهای ماندگار» اشاره کرد. آیتمی که در آن از اساتید آواز خوان پیشکسوت ایران مثل اکبر گلپایگانی، ایرج بسطامی، محمدرضا و همایون شجریان و... یاد خواهد شد. همین مسئله ذوق زدگی این روزنامه اصلاح طلب را به همراه داشته تا جایی که امکان پخش صدای شجریان را از آن نتیجه گیری کرده است.

شجریان که بیش از چهار سال است از صدا و سیمای ایران به حاشیه رفته، پس از فتنه 88 و بدنبال موضع گیری های متعدد علیه نظام در رسانه های معاند، رفتن به دیار اجانب و همنوایی با آنها را بر ماندن در ایران ترجیح داد. همین مسئله ممنوعیت صدا و تصویر وی در صدا و سیما را رقم زد.

البته پیش از این هم جشن خانه موسیقی با حضور هنرمندان کشور در حالی برگزار شد که حضور برخی ها که چهره های شناخته شده ای در این حوزه هستند از جمله شجریان در آن قابل تامل بود. 

.  

این خواننده سنتی که با آغاز فتنه 88 از کشور خارج شد در اولین اقدامش نسبت به پخش برخی آثارش در کشور به مخالفت پرداخت تا به نوعی با این اعتراض ، همگام بودن خود با فتنه گران و آشوب طلبان نشان دهد که با رفتارهای فراقانونی راه پیگیری غیرمشروع خواسته ای نابجا را دارند .

این رفتار بر آمده از احساسات که در هنرمندان بیش از دیگر مردم ظاهرا وجود دارد باعث شد تا شجریان روی دیگر سکه را نبیند و در کمال خودبینی ، مانند فتنه گران به مردم دیگر که آنزمان در اکثریت بودند بی احترامی کند و رای شان را نادیده بگیرد .

این سبب شد تا در وقاهت تمام در مستندی که "بی بی سی فارسی "تهیه کرده بود آشکارا مخالفت خویش با انقلاب و آرمان های امام راحل را بیان کند این هنرمند وطن دوست !در کمال ناباوری سی و چند سال استفاده از امکانات نظام و انقلابی که وی را به جایگاه کنونی اش رسانده است را به راحتی نادیده بگیرد.

بنا بر این گزارش تابو شکنی های هنرمندان کشور که در جریان انقلاب اسلامی رشد کردند و با امکانات همین انقلاب و نظام به افتخار و محبوبیت نائل آمدند به عادتی روزمره مبدل گشت بدون آنکه مسئولین ذیربط را بر آن دارد که کاملا قانونی با آن برخورد کنند تا محیط فرهنگی از لوث وجود فرصت طلبها پاک  شود.

انتشار  عکس های شجریان در راستای همان تابو شکنی ها اگر نیست چه نتیجه ای را دنبال می کند؟
 

حضور هنرمندان داخلی که پس از خروج از کشور و مصاحبه با شبکه هایی مانند بی بی سی فارسی و دیگر کانال های تلویزیونی که با هدف براندازی نظام راه اندازی شده است باید برخی مسئولین را با سوالات جدی مواجه می کرد ! نه اینکه با اغماض از گناه سفیران فرهنگی کشور بگذرند تا با الگو گیری جوانان از این به اصطلاح هنرمندان ، ضربات ناشی از هجوم فرهنگی غرب به کشور گریبان جامعه اسلامی کشور را بگیرد و آثار و پیامدهای آن وضعیتی باشد که در سطح جامعه به اسم آزادی فردی، مشاهده می شود. 

به گزارش دانا،محمدرضا شجریان حتی اگر نظرات سیاسی و اعتقادات شخصی  اش به خودش مربوط باشد اما به عنوان فردی که در همه این سالها از امکانات همین مملکت استفاده کرده است و مخاطبینی دارد که وی را رصد می کنند لذا  باید پاسخگوی برخی رفتارهایش باشد! 

لزوما بازداشت کردن و زندان،تنها راهکار تنبه نیست اما شاید کمی بی توجهی به این هنرمندان و بها دادن به افرادی که نسبت به انقلاب و اسلام متعهد هستند ، تلنگری باشد برای اشخاصی مانند شجریان تا در ریزش خویش رویش دیگرانی را ببینند که می توانند عرصه موسیقی را به بالندگی برسانند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.