سریالی برای اسلام‌هراسی!

سریال آمریکایی«HomeLand»یا همان «سرزمین مادری» مدتی است که از شبکهShowtimeآمریکا پخش می‌شود.

 

 داستان اصلی این سریال درباره یکی از نیروهای ویژه ارتش آمریکاست که ظاهراً هشت سال پیش در عراق ربوده شده و از سرنوشت وی هیچ اطلاعی در دست نیست. ناگهان طی عملیات ارتش آمریکا در خاک افغانستان، همان نیرویی که هشت سال پیش مرگش اعلام شده بود، به‌صورت اتفاقی پیدا می‌شود؛ ولی به شکل مردی مسلمان با محاسن بلند که چندین سال از فرهنگ آمریکا دور بوده است و در این فیلم تلاش می‌شود که وی دور از تمدن نشان داده شود. پس از مدتی مشخص می‌شود او در این هشت سال، اسیر نیروهای القاعده بوده است.

 مردم آمریکا با خوشحالی از این سرباز وطن استقبال می‌کنند؛ به‌طوری که رئیس‌جمهور هم این بازگشت را به وی خوشامد می‌گوید؛ اما پس از مدتی، یکی از مأموران سیابه او شک می‌کند و در مسیر داستان مشخص می‌شود که وی در این هشت سال اسارت، با شست‌وشوی مغزی به یک نیروی القاعده تبدیل شده و قصد دارد عملیات‌های تروریستی در خاک آمریکا انجام دهد.

 داستان‌های فرعی متعددی نیز در راستای ماجرای اصلی این سریال وجود دارد. ضمناً از اسامی کشورهایی که رابطه خوبی با آمریکا ندارند به‌ویژه ایران، در این سریال زیاد استفاده شده‌است و از این کشورها با عنوان‌هایی نظیر حامی تروریسم و به دور از تمدن نام برده می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.