ترویج مردمی حجاب برتر

در حالی که بسیاری از مسئولان امر تنها با همایش و سمینار و... می‌خواهند حجاب و عفاف را ترویج کنند، عده‌ای از جوانان مشهدی در طرح جالبی به ترویج چادر به‌عنوان نماد برتر حجاب پرداختند.

 

 

در یکی از پست‌های شبکه مجازی افسران، یکی از فعالان این شبکه نوشته است: قصد دارم با کمک خیرین عزیز تعداد صد قواره چادر مشکی برای زنان مومنی که به‌دلیل فقر قادر نیستند برای شب عید چادر نو برای خود تهیه کنند؛ فراهم کنم و با کمک خیریه بیت‌الزهرا (سلام الله علیها) (محله میدان خراسان) همراه با ارزاق شب عید بین آنان توزیع کنم.»

تحلیل‌: با وجود آن که بسیاری از دشمنان در داخل و خارج با بغض و کینه به چادر به عنوان نماد برتر و الگوی زن انقلابی، اسلامی و ایرانی نگاه می‌کنند و در بسیاری از آشوب‌ها و فتنه‌ها و به‌ویژه فتنه 88 هم شاهد بودیم که فتنه‌گران حامی سران فتنه، چادر زنان را از سرشان می‌کشیدند (که عمق بغض و کینه آنان را به چادر نشان می‌داد) و متأسفانه سکوت امروز بسیاری از مسئولان ذی‌ربط در برابر رواج بی‌حجابی و بدحجابی و بی‌حیایی در شهرها، خوشبختانه می‌بینیم که در برخی شهرها، متدینانی که دغدغه ارزش‌ها را دارند، اقدام به‌ترویج چادر با عرضه ارزان آن می‌کنند. چندی پیش هم فروشگاهی در شهر ری به توزیع گسترده چادرهایی با کیفیت بالا و با قیمت بسیار مناسب اقدام کرد. البته نکته جالب و قابل‌تأملی نیز در بحث بدحجابی و بی‌حجابی در کشور وجود دارد و آن، ارزان بودن مانتوها و برخی لباس‌های ناهنجار و بدحجاب زنانه نسبت به قیمت چادر است! موضوع مهمی که بایستی راهکاری دقیق درباره آن اندیشیده شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.